پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس شورای شهر شیراز: آزادی حاجتی را پیگیری می‌کنم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- رئیس شورای شهر شیراز گفت: به عنوان رئیس جدید این نهاد وظیفه دارم پیگیری لازم و جدی برای آزادی مهدی حاجتی را انجام دهم.

عبدالرزاق موسوی که از ابتدای شهریورماه جاری بر کرسی ریاست شورای اسلامی شهر شیراز تکیه زده، یکشنبه سوم شهریور 98 در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس قانون از هر تلاشی برای پیگیری وضعیت حاجتی فروگذاری نخواهم کرد.
موسوی از تشریح جزئیات پیگیری پرونده حاجتی خودداری و عنوان کرد: نگرشی درباره پرونده حاجتی وجود دارد که دستگاه قضا نیز بر آن تاکید می کند و آن صبور بودن است و تا به نتیجه رسیدن تلاش‌ها از رسانه ای کردن اقدامات و روند پیگیری‌ها خودداری شود.
رئیس شورای شهر شیراز گریزی به رخدادهای اخیر پیرامون انتخابات هیات رئیسه این نهاد زد و گفت: آنچه در شورای شهر شیراز اتفاق افتاده کاملا قلانونی بوده، زیرا به دلیل اینکه چهارشنبه هفته گذشته بین دو تعطیلی واقع شده بود با رای اکثریت اعضا زمان برگزاری جلسه علنی شورا از این روز به دوشنبه 28 مرداد 98 منتقل شد.
او ادامه داد: فرمانداری شیراز ایرادی به نحوه مکاتبه در خصوص نامه ارسالی برای اطلاع از زمان جلسات وارد دانسته بود اما در جلسه دوشنبه که انتخابات هیات رئیسه برگزار شد نماینده فرماندار و مسئولانی از استانداری نیز حضور داشتند و انتخابات نیز در چارچوب قانون برگزار شد.
تعطیلی چهارشنبه قانونی بود/به تذروی گفتم شورا نیا
موسوی اضافه کرد: تعطیلی جلسه شورای شهر شیراز در روز چهارشنبه 30 مرداد 98 مصوبه قانونی داشته و عدم حضور اعضا در این زمان در صحن شورا نیز براساس قانون بوده است و رئیس شورای شهر شیراز نیز به استناد قانون مجری مصوبات شورا است ولو اینکه مخالف باشد باید آن را اجرا کند.
وی در خصوص نامه فرمانداری شیراز برای برگزاری مراسم معارفه تقی تذروی عضو علی البدل شورای این شهر برای جانشینی مهدی حاجتی عضو زندانی این نهاد گفت: در نامه مذکور تاریخ مشخصی برای برگزاری این مراسم درج نشده است و درصورتی که صبح چهارشنبه شخصا براساس وظیفه اخلاقی با محمدتقی تذروی تماس گرفتم و نسبت به تعطیلی جلسه شورا در روز جهارشنبه هفته گذشته به او اطلاع دادم اما وی توجه نکرد و در این جلسه که تعطیل بود برای برگزاری مراسم معارفه حاضر شد.
رئیس شورای شهر شیراز اظهار داشت: برگزاری مراسم معارفه عضو علی البدل شورا باید در جلسه رسمی و با حضور فرماندار شیراز و یا نماینده قانونی وی و همچنین سایر اعضا تشکیل شود.
وی عنوان کرد: هر تصمیمی که فرمانداری شیراز برای تعیین جانشینی حاجتی اخذ کند توسط شورای شهر اجرا خواهد شد.
حلقه قم آباد و دخالت در انتخاب رئیس
وی در ادامه سخنان خود به برخی شایعات درباره تاثیر فشارهای خارج از شورا برای انتخاب هیات رئیسه این نهاد اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی از حلقه هایی نظیر قم آباد و ... برای فشار بر شورای شهر شیراز نام برده می شود اما هرگز اینگونه نبوده است.
موسوی ادامه داد: قصدی برای کاندید شدن برای ریاست شورا نداشتم اما به دلیل فضای حاکم بر شورا عده ای از من دعوت کردند تا وارد این انتخابات شوم که تنها شرطی که برای پذیرفتن این مسئله مطرح کردم انسجام در مجموعه بیرونی شورای شهر شیراز و خصوصا اصلاح طلبان و همچنین اتحاد فضای داخلی بوده است.
وی اضافه کرد: با حدود 30 نفر از چهره های شاخص اصلاح طلب و حتی غیر اصلاحاتی استان فارس برای شرکت در انتخابات هیات رئیسه شورا مشورت کردم که اکثرا نظر مثبتی داشتند.
رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: رسما اعلام می کنم که برای نشستن بر کرسی ریاست ،به جز به اعضای شورای این شهر به کسی دیگری هیچ تعهدی نداده ام و هرگز نیز نخواهم داد.
وی به اینکه برخی در فضای مجازی مطرح می کنند که حلقه قم آباد و ...باعث شده موسوی بر کرسی ریاست این نهاد تکیه بزند اشاره کرد و گفت: مگر من برده کسی هستم که شخص یا گروهی من را در جایی بگمارند،تصمیم گیرنده انتخابات هیات رئیسه تنها اعضای شورای شهر شیراز بوده اند.
باج نخواهم داد
موسوی با بیان اینکه هرگز به کسی خارج از شورا باج نخواهد داد،افزود: تاکنون کسی از بیرون شورا توقع و انتظاری از من نداشته و اگر هم داشته باشد هرگز خلاف قانون و منفعت مردم کاری نخواهم کرد.
وی اظهار داشت: 11 نفر از اعضای شورای شهر شیراز به من رای داده اند که این موضوع پیام انسجام و هماهنگی از درون شورای شهر شیراز منعکس می کند و قطعا حفظ انسجام مجموعه بیرونی شورا شامل احزاب اصلاح طلبان نیز می تواند به پیشروی بهتر اهداف این نهاد کمک کند.
اولویت های سومین سال شورای پنجم
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص دلایل کاندیدا شدن برای ریاست این نهاد و همچنین شرح اولویت‎های کاری شورای پنجم در سال سوم فعالیت گفت: شورای فعلی شهر شیراز براساس برخی شعارها روی کار آمده و باید بیش از عملکرد فعلی تلاش کند،تلاشی که در حد و اندازه نام این شهر تاریخی و کهن و با توجه به ظرفیت های بی‌نظیر این شهر باشد.
رئیس شورای شهر شیراز گفت: تکمیل برنامه 20 ساله و 5 ساله توسعه شهر شیراز براساس شاخص‌های قابل ارزیابی،تاکید بر اجرای مصوبات بودجه 98 شهرداری،افزایش نظارت بر عملکرد شهرداری،ایجاد مرکز پژوهش‎های شورا و همچنین تقویت ارتباط با فرمانداری شیراز با هدف کاهش روند اداری پیچیده کنونی،از جمله اولویت‌های اصلی شورا شهر شیراز در یک سال پیش رو خواهد بود.
لشکرکشی چرا؟
سعید نظری سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه این نشست گفت: اگر قانون اجازه بدهد با روی باز از عضو علی البدل شورا برای جانشینی مهدی حاجتی استقبال خواهیم کرد اما این موضوع نیاز به لشکرکشی و سردادن شعار علیه سایر اعضای شورای شهر شیراز ندارد.
اشاره سخنگوی شورای شهر شیراز به حضور محمدتقی تذروی به همراه تعدادی همراه برای معارفه در روز چهارشنبه هفته گذشته در شورا داشت در صورتی که از قبل با مصوبه این نهاد جلسه تعطیل اعلام شده بود.
سعید نظری در خصوص برگزاری مراسم گل اندازی به گردن تذروی در روزی که جلسه شورا تعطیل اعلام شده بود،افزود: رفتاری که همراهان تذروی چهارشنبه گذشته در شورا انجام دادند مناسب نبود و شعارهایی نیز علیه سایر اعضای شورای شهر توسط همراهان تذروی سر داده شد که آن هم در شان شورا نبود و توقع از این عضو علی البدل و همراهان او می رود که حرمت‌ها را رعایت کنند.
پدر و مادر خوانده ای در کار نبوده
نظری در ادامه انتخاب رئیس شورای شهر شیراز را براساس خرد جمعی دانست و افزود: بحث پدرخوانده و مادرخوانده که اخیرا مطرح شده در انتخابات سال سوم هیات رئیسه مطرح نبوده و براساس نظر جدی اکثریت اعضا،رئیس شورا باید تغییر می کرده است.
نظری ادامه داد: در ماه های اخیر برآوردی از عملکرد شورای شهر شیراز توسط اعضای آن انجام شد که نتیجه این بود که حواشی ایجاد شده حول این نهاد در پی عملکرد رئیس شورا بوده و در نهایت رای به تغییر رئیس توسط اعضا داده و موسوی جایگزین دستغیب شد.
99 درصد اطلاعات یک کمپین، دروغ است
وی در پاسخ به برخی گلایه‌های خبرنگاران مبنی بر درز اطلاعات شهرداری و شورای شهر شیراز در میان شبکه‌های مجازی غیررسمی و کانال های واتساپی و ... گفت: 99 درصد اخبار و اطلاعات منتشر شده در یک کانال واتساپی واهی و دروغ است.
سخنگوی شورای شهر شیراز افزود: این کمپین تنها در فکر جنجال آفرینی است و متاسفانه دسترسی به برخی اطلاعات و افرادی در شهرداری شیراز نیز پیدا کرده که اکنون به دنبال سرمنشاء درز این اخبار به کانال بی هویت هستیم تا جلوی آن گرفته شود.
9873 / 1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/100668/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در شیراز

با بهره‌برداری از باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز فراهم می‌شود

بهمن هاشمی تهیه‌کننده تئاتر شد

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی سعدی نیاز دارد

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در یک شهرک صنعتی

درخشش رادیو خاوران در هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق

نایب رییس فدراسیون جهانی از امکانات هندبال شیراز بازدید می‌کند

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در شهرک صنعتی شیراز

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

(ویدیو) پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

شرایط ضامن وام بانوان بانک مهر ایران

قطع گاز در برخی نقاط آباده

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

ماجرای هولناک تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

8 اردیبهشت؛ روز پرگل؛ معطر و تماشایی میمند

روز میمند در اردیبهشت دیدنی است! رویدادی ملی که نیازمند توجه بیشتر به زیرساخت‌هاست

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر