پیام فارس

آخرين مطالب

در شیراز؛

اولین کنفرانس علمی مدیریت تالاسمی برگزار شد/تلاش برای بهبود درمان فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- اولین کنفرانس علمی مدیریت تالاسمی با حضور پزشکان، کارشناسان و بیماران مبتلا به تالاسمی در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، در این همایش که از ظهر پنجشنبه در هتل چمران شیراز آغاز بکار کرد و تا فردا ادامه دارد و توسط انجمن تالاسمی استان فارس با همکاری شرکت دارویی نوارتیس برگزار شد نماینده انجمن تالاسمی فارس، مدیر علمی نوارتیس آنکولوژی، نایب رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران، کارشناس بیماری های هموفیلی و تالاسمی وزارت بهداشت، پروفسور مهران کریمی، فوق تخصص و آنکولوژی کودکان و مدیر بیمارستان شهید آیت الله دستغیب شیراز حضور داشتند.
در این همایش دو روزه ابتدا نماینده انجمن تالاسمی فارس با بیان اینکه 20 سال از فعالیت انجمن تالاسمی استان می گذرد، گفت: تا وقتی که مردم خون خود را برای تزریق به بیماران تالاسمی اهدا می کنند، نمی توانیم نسبت به به بیماری تالاسمی بی تفاوت باشیم.
انجمن تالاسمی فارس 20 ساله شد
مصطفی احمدی در ادامه افزود: طی این 20 سال فعالیت های بسیاری در زمینه بهبود درمان و دیگر مشکلات بیماران تالاسمی انجام شده که هیچ گاه تصور نمی کردیم بتوان امیدی به بهبود آن داشت.
به گفته نماینده انجمن تالاسمی فارس، اکنون به کمک نیک اندیشان و خیران استان، 3 ساختمان و مرکز درمانی برای بیماران تالاسمی در شیراز وجود دارد در حالیکه دو دهه پیش درمان بیماران تالاسمی در یک بخش کوچک انجام می گرفت.
احمدی در عین حال، تصریح کرد: هنوز برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم زیرا در زمینه دارو و درمان مشکلات عدیده ای پیش روی انجمن و بیماران است.
این فعال حقوق بیماران تالاسمی فارس با یادآوری اینکه امروزه بیماران تالاسمی در دیگر کشور از قوانین از کار افتادگی برخوردار هستند، بیان کرد: ما مخالف کار کردن بیماران تالاسمی نیستیم اما مخالف این هستیم که این بیماران برای تامین هزینه های دارو و درمان متحمل کارهای سخت و زیان آور هم بشوند، بنابر این برای دست یافتن به این مهم تلاش می کنیم تا قوانین از کار افتادگی بیماران تالاسمی بهبود ببخشیم.
وی با این حال، اظهار کرد: زمانی انجمن تالاسمی فارس قدرت خواهد داشت که هر یک از هزار و 700 بیمار تالاسمی استان در کنار انجمن قرار بگیرند و یاور این نهاد خودگردان باشند.
در ادامه این کنفرانس که با استقبال بیماران تالاسمی شهرهای مختلف فارس روبه رو شد، مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران نیز با توجه به فعالیت این انجمن که از سال 1368 آغاز شده، گفت: امروز جشن 30 سالگی انجمن را در شیراز می گیریم.
میانگین سنی بیماران تالاسمی به 30 سال رسید
یونس عرب با تاکید بر اینکه انجمن تالاسمی ایران پس از 30 سال به بلوغ رسیده است، افزود: خوشبختانه با بهبود درمان و پیشرفت های پزشکی و دارویی اکنون میانگین سنی بیماران تالاسمی به 30 سال رسیده است.
وی رسیدن به این میانگین سنی و امید به زندگی را ناشی از تلاش پزشکان، متخصصان و بهبود درمان این بیماری در کشور دانست و با این وجود اعلام کرد: اما به جای اینکه دغدغه هایمان در 30 سالگی تغییر کند، همچنان مانند گذشته برای دارو و درمان مبارزه می کنیم.
عرب بنابر این خواستار تغییر روش به سوی بهبود دغدغه های اجتماعی نزد بیماران تالاسمی شد و افزود: ما برای حقوق شهروندی و اشتغال بیماران تالاسمی نیاز به تلاش داریم.
مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران همچنین گفت: پس از دو سال تلاش، کماکان برای یک قلم دارو وقت انجمن تالاسمی صرف می شود در حالیکه نگرانی هایی هم به خاطر وضعیت معیشتی بیماران و خانواده های دارای افراد تالاسمی وجود دارد.
وی تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است، تنها کسانی که زیر بار تورم قرار می گیرند و آسیب پذیر ترین قشر می باشند، بیماران خاص به ویژه تالاسمی ها هستند.
عرب از برگزاری 300 جلسه و صرف 2هزار ساعت نفر زمان برای تامین داروی آهن زدای «جید نیو» خبر داد و گفت: این درحالیست که مشکلات دیگری در مسیر دارو و درمان بیماران تالاسمی همچنان پا برجاست.
وی مطالبه گری و حمایت بیماران تالاسمی از انجمن را خواستار شد و با انتقاد از برخی پزشکان درمان گر تالاسمی، اظهار کرد: تعداد زیادی داروی آهن زدا وجود دارد اما بیماران فقط روی 2 قلم دارو تاکید دارند درحالیکه باید حداقل داروی ممکن را مصرف کرد.
مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران درخصوص فرم «ADR»(ثبت عوارض دارویی) هم عنوان کرد: متاسفانه پزشکان این فرم را تکمیل نمی کنند درحالیکه انجمن تالاسمی موظف نیست این فرم را بجای پزشکان درمان گر تکمیل کند.
وی با وجود آنلاین بودن فرم یادشده، افزود: تمامی داروها دارای عوارض جانبی هستند، بنابر این در صورت نبود این گزارش تلاش ها برای بهبود دارو ممکن نیست.
عرب همچنین از بیماران تالاسمی گلایه کرد که روحیه مطالبه گری ندارند؛ نومیدی در جایی که جان افراد در خطر است معنا ندارد، از این رو مطالبه گری تا حصول نتیجه دلخواه حق بیماران است.
بیماران تالاسمی درمان استاندارد را مطالبه کنند
وی با تاکید بر اینکه بیماران تالاسمی درمان استاندارد را مطالبه کنند، عنوان کرد: با اینکه تکمیل فرم ADR به سه روش از طریق پزشک بخش، پرستاران و آنلاین امکان پذیر است انگار بدبینی خاصی به آن دیده می شود.
در ادامه نخستین روز اولین کنفرانس علمی مدیریت تالاسمی که به میزبانی شیراز برگزار شد، پنل تخصصی پرسش و پاسخ با حضور پروفسور مهران کریمی، فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان، دکتر امیرحکیمی، متخصص غدد درون ریز، دکتر حمید محمدی متخصص قلب و عروق، دکتر امانتی متخصص بیماری های عفونی و دکتر راضیه حنطوش زاده، کارشناس بیماری های هموفیلی و تالاسمی وزارت بهداشت برگزار شد که اکثر بیماران نسبت به عدم تمایل سازمان های بیمه گر به پوشش هزینه های داروی آهن زدا، نبود امکانات درمانی مناسب در شهرستان ها، بومی سازی غیرکارشناسی داروهای اساسی، توجه به نارسایی های ناشی از درمان نامناسب واکنش نشان دادند و خواستار توجه به این خواسته ها شدند.
به گزارش خبرنگار مهر ، در جریان اولین کنفرانس علمی مدیریت تالاسمی مصطفی طاهری، مربی مهارت های فردی با موضوع «من از تو قوی تر هستم» پنل آموزش مهارت های فردی در مقابل بیماری و افسردگی برگزار کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/101983/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند مرند

تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه 28 فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی

بارش رحمت الهی در جنوب و شرق فارس

مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود

توزیع بیش از 600 تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز

مراسم جشن لارستانی‌ها به مناسبت حمله ایران به رژیم غاصب صهیونیستی + تصاویر

آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش 5 درجه‌ای دما در شمال غرب

خلیج فارس مواج و متلاطم است

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان مرند

حمایت لارستانی‌ها از سپاه پاسداران برای حمله به اسرائیل + فیلم

◄ عدم کنترل پلیس راه چه بر سر کامیون های حمل پالت قیر آورد؟

مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند

اجرای 120 پروژه شهری در منطقه 5 شهرداری شیراز

3 سریال تاریخی کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس

10 تا از بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی شیراز را بشناسید!

نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده

اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی

افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز

تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در 110 شاخص عملیاتی

کمک 10 میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

کمک 400 میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان

تولید یک کاپشن گران قیمت با پوست تمساح توسط استاد کره‌ای (فیلم)

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا

پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس

اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه 28 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خودروی حامل دام قاچاق به مقصد نرسید

پیروزی و تساوی نمایندگان فوتبال فارس مقابل رقبا

رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها

بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی

قاچاقچیان دام زنده محکوم به پرداخت جزای نقدی شدند

ای اهل جهان وعده صادق این است

بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت

تلخ شدن کام قاچاقچی بادام

نسبت میان علم و فلسفه

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی