پیام فارس

آخرين مطالب

انتقاد از پوشش تلفن همراه در جاده‌ها در روز تغییر کاربری 13 باغ خشکیده شیراز سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- فقر فارس در زمینه کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی ویژه زنان نظیر پارک بانوان و موافقت با تغییر کاربری 13 باغ و فضای سبز در محدوده باغات قصردشت شیراز از موارد مطرح شده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان بود.

شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس برگزار و در این جلسه با تغییر کاربری 13 قطعه زمین از باغ و فضای سبز به مسکونی در محدوده طرح باغات قصردشت ارائه شده از سوی شهرداری شیراز موافقت و مقرر شد که شهرداری در قبال تغییر کاربری این زمین ها به مسکونی ،زمین مورد نیاز برای خدمات ورزشی، آموزشی و درمانی را به صورت رایگان در اختیار دستگاه‌های مربوطه برای ساخت این اماکن قرار دهد.
به گفته مسئولان حاضر در این جلسه، در این اراضی دیگر باغی وجود ندارد و پیش‌تر خشکانده شده است.
فقر فضاهای ورزشی،تفریحی برای زنان فارس
در این جلسه، استاندار فارس به کمبود فضای ورزشی و تفریحی ویژه بانوان در این استان اشاره کرد و گفت: بانوان فارس به لحاظ اماکن تفریحی و ورزشی ویژه این قشر ازجمله پارک بانوان دچار مشکلات و کمبودهای بسیاری هستند که باید به جد مورد توجه مسئولان مربوطه و خصوصا شهرداری‌ها قرار گیرد.
عنایت الله رحیمی با بیان اینکه باید فضاهایی مورد نیاز بانوان در زمینه ورزشی و تفریحی تامین شود،گفت: در شیراز سه پارک بانوان وجود دارد در صورتی که در شهر مشابهی مانند اصفهان 23 پارک بانوان احداث شده است و در استان فارس نیز حدود 5 پارک بانوان وجود دارد که در این حوزه فارس بسیار در فقر قرار است.
دستگاه‌های فارس از اعتبارات ملی بهره ببرند
استاندار فارس در ادامه سخنان خود اظهار داشت: سال گذشته زمان مفید دستگاه‌های مختلف برای استفاده از منابع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور حدود 2 هفته بود که تنها برخی ارگان ها نظیر شهرداری شیراز اقدام کردند و توانستند از این منابع استفاده کنند اما امسال فارس اولین استانی در کشور بود که برنامه آموزشی برای استفاده از منابع این حوزه برگزار و فرم‌های مربوطه آن نیز توزیع شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری این انتظار وجود دارد که این استان بالاترین رقم جذب را از محل اعتبارات ملی جذب کند،گفت: هیچ توجیهی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص عدم جذب این منابع پذیرفتنی نیست و تمام ارگان‌های باید پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهند.
رحیمی در خصوص اسناد خزانه ملی گلایه هایی را خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی این استان مطرح کرد و گفت: بسیاری از دستگاه ها نتوانسته اند هنوز این اعتبارات را جذب کنند و باید تلاش کنند که این سهمیه سوخت نشود زیرا هرگز پذیرفتنی نیست که مبالغی را نتوان از محل اعتبارات ملی جذب کرد و این بودجه به مرکز برگشت داده شود.
وی عنوان کرد: در خصوص اعتبارات ملی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور نیز باید پروژه های نیمه تمام استان که ظرفیت تکمیل آن تا دو سال آینده وجود دارد در قالب این اعتبارات دیده و بودجه مورد نیاز اتمام طرح از سطح ملی جذب شود، به ویژه در حوزه‌های بهداشت، درمان، آبرسانی ،توسعه شهرهای در موقعیت بحران، بهسازی و نوسازی کلاس های ناایمن و سرما و گرمایش مدارس باید از این اعتبارات ملی بهره برداری شود.
استاندار فارس ادامه داد: پارسال به 700 روستا آبرسانی شد و امسال نیز نیاز است که برای آبرسانی به شهرها و روستاها از محل اعتبارات ملی بهره گرفته شود.
رحیمی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان و خصوصا در زمینه فضای اورژانس و کمبود آمبولانس به شدت در فارس با مشکل مواجه هستیم و ضروری است که برای تامین این موارد مدیران از ظرفیت‌های ملی استفاده کنند.
وی عنوان کرد: در حوزه ورزش و جوانان و همچنین نوسازی مدارس فارس تلاش خوبی برای جذب اعتبارات ملی و استانی انجام شده،هرچند که تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
استاندار : سهم فارس از عوارض آلایندگی پارس جنوبی بوشهر و معادن استان کرمان گرفته شود
سهم فارس از عوارض آلایندگی ستانده شود
استاندار فارس پرداخت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده را مواردی دانست که باید مدیران مربوطه استان فارس از طریق ملی پیگیری کنند. وی افزود: مقداری از سهم آلایندگی عسلویه برای مناطق جنوبی فارس پرداخت می شود که به نسبت آلایندگی کم است و باید عادلانه توزیع شود و همچنین در شهرستانهای شرقی این استان از جمله نیریز و بخش قطرویه نیز آلایندگی از سمت شهرستان سیرجان واقع در استان کرمان ایجاد و مردم این مناطق در معرض آلودگی صنعت استان همجوار هستند که باید پرداخت عوارض آلایندگی از سوی منابع طبیعی فارس پیگیری شود.رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم خصوصا در حوزه حمل و نقل از سوی شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه انجام شود.
وضعیت ارتباطات جاده‌های فارس خوب نیست
استاندار فارس در ادامه سخنان خود وضعیت ارتباطات جاده ای را در استان فارس نامناسب ارزیابی کرد و گفت: در هفته گذشته معاون وزیر کشور به فارس سفر و در حدود پنج هزار کیلومتر از جاده های جنوبی این استان برای بازدید از 10 شهرستان نیز تردد کرد اما متاسفانه 70 درصد این مسیرها فاقد پوشش شبکه تلفن همراه بوده است.
دلیل پوشش نامناسب تلفن همراه در جاده‌های فارس
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در این باره توضیح داد: عدم پوشش شبکه تلفن همراه در جاده های فارس به دلیل عدم دسترسی به شبکه برق است.
مهرداد سهرابی افزود: اگر بتوان با جذب اعتبارات ملی کار برق رسانی به جاده هایی که فاقد پوشش شبکه تلفن همراه هستند را انجام داد این آمادگی وجود دارد که سریعا مشکل نبود پوشش شبکه ای در همه جاده های این استان برطرف شود.
650 میلیارد تومان، سهم فارس از اعتبارات ملی توازن
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس در ادامه این جلسه گفت: سهم استان فارس از محل اعتبارات ملی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در 25 اردیبهشت 98 مبلغ 650 میلیارد و 400 میلیون تومان تعیین و ابلاغ شده است.
ساسان تاجگردون افزود: سهم هر شهرستان استان فارس از محل اعتبارات ملی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور براساس شاخص های سال گذشته مشخص و ظرف 10 روز آینده قطعی خواهد شد.
وی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های استان فارس طرح های عمرانی نیمه تمام را با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت استفاده از محل اعتبارات ملی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور قرار دهند.
نقاط حادثه‌خیز با اعتبارات ملی ایمن شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه این جلسه گفت: در خصوص ایمن سازی نقاط حادثه خیز فارس،این استان هنوز نتوانسته از اعتبارات ملی استفاده کند.
محمود رضایی کوچی افزود: در حوزه آموزش و پرورش نیز تنها آموزش و پرورش شیراز توانسته در یکسال گذشته از اعتبارات ملی استفاده کند و سایر شهرستان های فارس از این اعتبارات محروم مانده اند.
لزوم توجه به اعتبارات مورد نیاز نخبگان
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز در خصوص بهرمندی این حوزه و خصوصا شرکت های دانش بنیان از اعتبارات ملی گفت: وسعت و نخبه پروری این استان نیازمند توجه بیشتر در خصوص جذب اعتبارات ملی برای شکوفایی هر چه بهتر نخبگان این خطه است.
حبیب شریف اظهار داشت: لازم است مسئولان ارشد استان فارس برای توجه به نخبگان فارس از هر محلی که امکان آن وجود دارد اعتباراتی را برای توسعه این بخش جذب کنند.
پنج هزار کلاس درس فرسوده نیازمند تخریب و بازسازی
مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس نیز در این جلسه گفت: پنج هزار کلاس درس در استان فارس نیازمند تخریب و بازسازی است که لازم است از محل اعتبارات ملی برای این کار اختصاص یابد.
سرفراز موصلی افزود: نوسازی سیستمهای گرمایشی و سرمایشی مدارس و استانداردسازی آن نیز یکی دیگر از مشکلات پیش روی استان فارس است و در این باره وضعیت شیراز بسیار بحرانی است.
  

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/102029/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید