پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس: باید خود را بر مبنای دانش روز در مقابل دشمن مسلح کنیم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- استاندار فارس گفت: منافع جمهوری اسلامی در مطنقه ایجاب می‌کند که خود را بر مبنای دانش روز در مقابل استکبار مجهز و مسلح کنیم و همواره آماده مقابله با تهاجم دشمن باشیم که این مساله در دستور کار نیروهای مسلح قرار دارد.

عنایت الله رحیمی، یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم افزود: هر روز اقتدار ملت ایران در جهان رو به فزونی است که قطعا این مهم در سایه رهبری رهبر فرزانه انقلاب و رشادت‌های فرزندان این ملت در قالب نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شکل گرفته است.
وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مردان عرصه دفاع و نبرد و کسانی است که همه هستی و سرمایه خویش را در راه دفاع از کشور و انقلاب به میدان آوردند و با جانفشانی و از خودگذشتگی سبب شدند که برگ زرین دیگری در تاریخ ملت بزرگ ایران افزوده شود.
استاندار فارس بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار، رشادت و شهادت بزرگمردان این کشور و یادآور اتحاد و هم‌افزایی ملت و دولت و نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیج کشورمان است و هفته پاسداشت ارزش‌ها و تمام خوبی‌هایی است که امروز ما آنرا به عنوان یک گنجینه بزرگ در پیش روی خود داریم و به آن می‌بالیم و می‌تواند به عنوان یک توشه خوب برای حرکت در مسیر در مقابل ملت و نیروهای نظامی ما باشد.
رحیمی اظهار داشت: امروز نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در آمادگی کامل به سر می‌برند و مدافع منافع مردم، ارزش‌ها و کیان جمهوری اسلامی در تمام نقاط هستند و ما نیز به وجود چنین فرزندان رشیدی می‌بالیم که در سایه رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قول برای کشور و مردم سرافرازی و استقلال به ارمغان آورده‌اند.
وی گفت: ملت بزرگ ایران امروز به خود می‌بالد که در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌تواند در منطقه به عنوان یک قدرت برتر، گفتمانی مسلط را ارائه کند و محور مقاومت نیز گوش به فرمان رهبری از منافع کشور و ملت ایران در مقابل تهدیدات دشمنان دفاع خواهد کرد.
استاندار فارس ادامه داد: نیروهای مسلح ما به عنوان فرزندان ملت با تکیه بر توان داخلی و با اعتقاد بر اینکه پشتوانه آنها ملت سرافراز و با فرهنگ ایران اسلامی است به پیشروی‌های خود در مرزهای معنویت و گذشتن از مرزهای دانش و تلاش در جهت نظم و آمادگی بیشتر ادامه خواهند داد و هر روز بالنده‌تر از همیشه در صحنه حاضر خواهند بود.
رحیمی اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی به پشتوانه سه مولفه قوی یعنی ملت، نیروهای مسلح و رهبر معظم انقلاب می‌تواند مدافعی خوب و نماینده‌ای شایسته برای دفاع از منافع کشور، مردم و نظام باشد.
رژه نیروهای مسلح مستقر در فارس برگزار شد
رژه مشترک یگان‌های نمونه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان فارس همزمان با سی و نهمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شیراز برگزار شد.
در این آیین که در مقابل پادگان امام حسین (ع) سپاه فجر شیراز در بولوار پاسداران برگزار شد، قبل از رژه یگان های پیاده، زرهی و موتوری، فرمانده سپاه فجر استان و سپس نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس سخنرانی کردند.
در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه فجر استان فارس، با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تحت فرماندهی فرماندهی کل قوا گفت: امروز رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان با دست پر و دست برتر در سازمان ملل حاضر می‌شوند.
سردار سرتیپ دوم سید هاشم غیاثی افزود: خداوند را شاکریم که همه مسئولان و خدمتگزاران نظام حول محور رهبری مدبرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب تلاش‌های هدفمند خود را دنبال می‌کنند.
وی ادامه داد: ملت و نیروهای مسلح ما در استمرار مسیر فعال خود بر سر عهد و پیمانی که با امام راحل و شهدا بسته‌اند و امروز با تجدید بیعتی که با رهبر معظم انقلاب داریم عهد می‌کنیم که پشت سر فرمانده کل قوا و گوش به فرمان ایشان حرکت فعال و هدفمند انقلاب را دنبال خواهیم کرد و در مقابل توطئه‌های دشمن با اخلاص و آمادگی کامل در یک همگرایی تعریف شده اجازه نخواهیم داد که دشمن در مسیر دشمنی خود توفیق داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز هم دوران دفاع مقدس و مقاومت ملت بزرگ ایران را درس خوبی برای نسل‌های آینده و همه ملت‌های در بند ظلم در دنیا دانست و گفت: این مقاومت و دفاع آنها را متوجه وجود 2 گفتمان مقاومت و سازش خواهد کرد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: قطعا هر کسی صحنه‌های آن هشت سال نبرد را دیده باشد یا بخواند و بشنود متوجه می‌شود که ایستادگی و مقاومت هزینه دارد اما به فرموده رهبر معظم انقلاب اینکه مقاومت هزینه دارد به این معنا نیست که سازش بدون هزینه است بلکه باید مقایسه کنیم که کدام یک نتیجه بهتری دارد.
وی ادامه داد: ایستادگی ملت بزرگ ایران در مقابل دشمنان برای کشور و ملت سربلندی، استقلال، خودکفایی و خودباوری به ارمغان آورد و تقویت کرد و امروز همه می‌دانیم که هرچه از عزت و عظمت داریم و هرچه می‌توانیم در صحنه بین‌الملل با سران قدرت و زور چانه‌زنی کنیم به برکت همین مقاومت است.
امام جمعه شیراز اظهار داشت: در مقابل بودند و هستند کشورهایی که تن به سازش با دشمن دادند و می‌دهند و نتیجه آنرا هم دیدند و یا خواهند دید و هرکس بخواهد با دشمن و استکبار سازش کند جز ظلت و زبونی برای ملتش چیزی نمی‌آورد.
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: بنابراین همه ما با آگاهی از اینکه ایستادگی در مسیر حرکت اسلامی و انقلابی برای ما هزینه‌هایی دارد مقاومت می‌کنیم و باید بپذیریم که اگر یک ایران سربلند و مستقل و بدون وابستگی می‌خواهیم راهی جز مقاومت نداریم.
وی گفت: امروز در پرتو رهبری‌های رهبر فرزانه انقلاب مسیر مقاومت برای مسلمانان به خوبی ترسیم شده و دشمن هرچه دست و پا می‌زند راهی ندارد جز اینکه عزت مسلمانان را بپذیرد و قدرت ما را باور کند.
در این مراسم یگان‌های پیاده، زرهی و موتوری در برابر جایگاه رژه رفتند و اقتدار و آمادگی نیروهای نظامی مستقر در فارس را به نمایش گذاشتند.
6122 /1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/102040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان

سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم+ویدیو

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

صاعقه‌زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

رقابت 350 دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب: تذکر رهبری در جهت ترمیم طرح است نه تعطیلی آن

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

خبرگزاری فارس شاکی شد؛ تذکر رهبری به طرح حجاب فقط برای ترمیم بود نه تعطیلی آن

عضو مرد رودانی مرگ مغزی شده زندگی بخشید

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی

خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد

فارس: محرومیت تعلیقی حسینی اجرا شود

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی نیاز دارد + فیلم

نام شاعران کهن و معاصر بر کوچه‌های یک محله در بندرعباس

گفت‌وگوی مهر با دختری که رکورد جهانی یک آمریکایی را شکست