پیام فارس

آخرين مطالب

مبادله تفاهم‌نامه بین شهرک‌های صنعتی فارس و سازمان توسعه تجارت اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس -

با هدف ایجاد هم ‌ افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای ارتقای صادرات واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و سازمان توسعه تجارت ایران منعقد شد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، تفاهم ‎ نامه همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و سازمان توسعه تجارت ایران به امضای احد فتوحی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و سعید یزدان‌فر، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران رسید.
بر اساس این تفاهم‌نامه، در قالب همکاری مشترک، برای توانمندسازی صنایع کوچک و متوسط استان فارس در حوزه صادراتی و در عرصه‌های بین‌المللی و نیز افزایش توان رقابت پذیری محصولات این واحدها اقداماتی انجام خواهدشد.
ارائه الگو و پیاده سازی برنامه " ارزیابی آمادگی برای صادرات " (ERA) صنایع کوچک و متوسط فارس، ارتقای توان رقابت پذیری و توانمندسازی صنایع کوچک و متوسط فارس با استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های طرفین و تقویت آنها، همکاری برای فعال سازی ظرفیت‌های بالقوه SME ها از طریق شناسایی و حمایت از خوشه‌های صنعتی استان، اولویت دادن به واحدهای صنعتی دانش بنیان و استارت آپ‌ها جهت ارائه محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی صادراتی، اطلاع رسانی مستمر به واحدهای صنعتی تولیدی از آخرین دستاوردها و فناوری‌های نوین و آشنا سازی آنها با تجارت رقبا و فرصت‌های موجود در بازارهای هدف با برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های تخصصی، همکاری در آموزش واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به منظور تولید کالاهای صادرات محور و توسعه بازارهای بین‌المللی با استفاده از توان آموزشی، تجربی و علمی اساتید داخلی و خارجی، برندهای برتر و صاحب نظران عرصه تولید و تجارت برای انتقال دانش و تجربیات موثر در توسعه بازارهای صادراتی و توسعه و تثبیت حضور کالاهای ایرانی در بازارهای فعلی خارجی ، شناسایی و نفوذ در بازارهای جدید صادراتی، تعمیق روابط تجاری برای صادرکنندگان صنایع کوچک و متوسط از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه با بیان اینکه توانمند سازی صنایع کوچک و متوسط درحوزه‌های صادراتی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های این شرکت است، گفت: در این زمینه برنامه‌هایی نظیر تشکیل خوشه‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی، حمایت از واحدهای صنعتی برای حضور در تورهای نمایشگاهی خارج از کشور،تقویت شرکت های مدیریت صادرات ،برگزاری دوره های آموزشی،دعوت از هیات های تجاری کشورهای هدف صادراتی و برپایی پاویون‌های تخصصی در کشورهای هدف صادرات توسط این شرکت انجام می‌شود.
احد فتوحی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و بخش دولتی نیز در تحقق افزایش میزان صادرات نقش مهمی برعهده دارند، ادامه داد: جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع صادراتی و تسهیل در امور صادرات برگزار و در این زمینه با تعامل موجود در استان گام‌های موثری برداشته شده است.
او گفت: 14 خوشه صنعتی و کسب و کار با رویکرد صادرات محور در فارس شناسایی شده و از این تعداد کار مطالعات امکان سنجی 9 خوشه به پایان رسیده و 6 خوشه نیز اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی فرش دستباف، گلاب و عرقیات گیاهی، سنگ شمال و رب گوجه و شوریجات و خرما در استان و نقش این کنسرسیوم‌ها در افزایش و تسهیل امور صادراتی، افزود: این کنسرسیوم‌ها در زمینه رفع موانع و مشکلات وایجاد تعامل و هم‌افزایی و مشارکت در کارگروهی زمینه افزایش صادرات را فراهم کرده‌اند.
فتوحی با بیان اینکه بیش از 94 درصد از صنایع استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند از مهم‌ترین مشکلات اغلب این صنایع را ضعف در مدیریت صادرات، عدم تخصصی بودن این امر و نبود استراتژی لازم در بخش صادرات اعلام و اضافه کرد: امیدواریم با افزایش همکاری‌ها، بستر مناسبی برای ارتقای توان صادراتی واحدهای صنعتی فراهم کند.
وی برطراحی و تدوین برنامه‌ها یی در راستای رفع نیازهای مشترک صادرکنندگان اعم از شناسایی بازارهای هدف صادراتی متناسب با پتانسیل‌های صادراتی کشور، ایجاد پایگاه‌های تجاری در کشورهای هدف و ایجاد پایانه‌های صادراتی تاکیدکرد و گفت:با اجرایی شدن این تفاهم نامه گام‌های موثری تعامل پویا در برگزاری رویدادهای تجاری مرتبط با تولیدات صادراتی و گسترش صادرات و تدوین برنامه‌های حمایتی مشترک از رویدادها و برنامه ریزی و ارائه تسهیلاتی جهت حضور صنعتگران و محصولات آنها در نمایشگاههای خارجی در قالب اخذ غرفه یا اعزام هیات‌های تجاری از استان فارس برداشته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس هماهنگی با رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای هدف برای حضور در استان و ارائه تجربیات و آشنایی با توانمدی‌های صادراتی فارس، فراهم کردن امکان دسترسی به منابع اطلاعات تخصصی و اطلاع رسانی تجارت خارجی به شرکت و عنداللزوم به شرکتهای مدیریت صادرات و کنسرسویم‌های صادراتی، انجام مطالبات تطبیقی و مشارکت در طراحی فرآیندهای تجارت خارجی مرتبط با صنایع تولیدی کوچک و متوسط، ساماندهی و تقویت کنسرسیوم ‎ های صادراتی و تقویت خوشه های صادرات گرا و شرکت های مدیریت صادراتی با همکاری شرکت، بهره‌مندی بنگاه‌ها از بانکهای اطلاعاتی روزآمد طرفین این توافقنامه و ارائه آموزش‌های کاربردی و مشورت‌های تخصصی در خصوص شناسایی بازارهای هدف و فرآیندهای صادراتی جهت واحدهای صنعتی فارس با استفاده از حمایت‌های آموزشی شرکت شهرکهای صنعتی فارس را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه اعلام کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/102156/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس

پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

استحکام‌بخشی و رسیدگی به آرامگاه سعدی اعتبار می‌خواهد

گنجینه‌های ارزشمند ادب پارسی برای نسل جوان تبیین شود

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت