پیام فارس

آخرين مطالب

با حضور وزیر ارتباطات انجام شد؛

بهره‌برداری از 34 میلیارد تومان طرح در سه شهرستان جنوبی فارس اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس -

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولان محلی، بهره‌برداری از طرح‌های ارتباطی سه شهرستان گراش، خنج و لارستان به ارزش 34 میلیارد تومان آغاز شد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، نماینده مردم لار، خنج و گراش در مجلس و فرماندار لارستان، بهره‌برداری از 34 میلیارد تومان طرح در حوزه زیرساخت ارتباطی شهرستان‌های خنج، گراش و لارستان آغاز شد.
این طرح‌ها شامل توسعه خدمات روستایی، توسعه پوشش تلفن همراه 12 روستا، ارائه خدمات الکترونیک روستایی برای پنج روستا، هفت طرح توسعه شبکه تلفن ثابت و دیتا، ارتقای بی تی اس شهری 16 سایت و توسعه 10 سایت همراه شهری، جاده‌ای و روستایی بود .
محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان لارستان با بیان اینکه هر پروژه باید دارای هدفی باشد، گفت: هدف از اقدامات در شرایط کنونی جلب رضایتمندی مردم است، هر دستگاهی برای افزایش این رضایتمندی باید گام بردارد، هر دستگاهی رضایت مندی بیشتری ایجاد کند موفق‌تر خواهد بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه در حال حاضر اصلی ترین دغدغه مردم اشتغال و گرانی است، فناوری اطلاعات را راهی برای افزایش اشتغال و کاهش گرانی دانست و گفت: دولتی که با مشکلات اقتصادی مواجه است می تواند با استفاده از پتانسیل فناوری اطلاعات از مشکلات رهایی یابد .
آذری‌جهرمی با بیان اینکه با استفاده از فناوری اطلاعات می توان شفاف سازی و روشنگری کرد، علت مخالفت برخی با توسعه فناوری اطلاعات را در همین امر دانست و گفت: مردم می توانند از این طریق مشکلات خود را به گوش مسئولین رسانده و مسئولین نیز پیگیر مشکلات آنان باشند .
وی با بیان اینکه می توان با هوشمندسازی و علم فناوری اطلاعات در زمینه های پزشکی، حمل و نقل و نظام بانکی و حوزه های دیگر تحول ایجاد کرد، افزود: اقتصاد دنیا در حال حاضر بر روی هوشمندسازی متمرکز شده است و کشورها برای آینده خود بر این اساس برنامه ریزی می کنند .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه فناوری اطلاعات را بسترساز تحول دانست و تاکید کرد که برای ایجاد و فراگیری اشتغال جوانان باید به سمت توسعه فناوری اطلاعات حرکت کنیم.
او جلب رضایت مردم، کمک به مسئولان برای حل مشکلات مردم و پایه ریزی برای جهش بزرگ اقتصادی را سه هدف مهم وزارت ارتباطات برشمرد و گفت: فارس سال 96 در رتبه بیستم فناوری اطلاعات کشور بود اما امروز به رتبه هشتم ارتقاء پیدا کرده است.
فرماندار شهرستان لارستان نیز این منطقه را نخستین خاستگاه حکومت اسلامی و شهر خیرین نامید و گفت: با وجود آنکه 38 درصد مردم این خطه را اهل سنت تشکیل می دهند، خوشبختانه یک وحدت مثال زدنی بین شیعه و سنی در کشور به نمایش گذاشته اند .
حسنی از توسعه پوشش جاده ای آنتن دهی تلفن همراه به ویژه در نقاط حادثه خیز محورهای لارستان به جهرم و لارستان به بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین خواسته‌ها از وزارت ارتباطات نام برد و گفت: ایجاد 5 سایت روستایی و 5 سایت در شهرک های جدیدالتاسیس و نوسازی شبکه ارتباطی موجود در لارستان با توجه به فرسودگی شبکه ها از درخواست‌هایی است که با وزیر ارتباطات مطرح شد.
امام جمعه لارستان نیز با بیان اینکه در لارستان یک منبع سرمایه انباشته موجود است که به دلیل نبود زیرساختهای لازم امکان بهره برداری و سرمایه گذاری مناسب از آن وجود ندارد، گفت: این منبع عظیم بصورت انباشته باقی مانده است .
حجت الاسلام موسوی وجود جوانانی مستعد و با ضریب هوشی بالا در لارستان را دیگر نقطه قوت این شهرستان برشمرد و افزود: طی کنکور امسال دانش آموزان لارستانی با کسب دو رتبه تک رقمی این مهم را نمایان کردند .
نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش هم با بیان اینکه درخواست هایی را به وزیر ارتباطات داده ایم و ایشان نیز قول مساعد داده اند، گفت: یکی از ویژگی های مردم این منطقه متدین و ولایی بودن آنان در سایه روحانیت است که موجب شده یک وحدت مثال زدنی در بین اهالی تشیع و تسنن در سطح منطقه به وجود آید .
جمشید جعفرپور با بیان اینکه لارستان جزو نخستین شهرستان هایی بوده که به واسطه ارتباط با خارج از کشور دارای شبکه ارتباطی تلفن همراه شد، گفت: بهره بردای از فیبرنوری به صورت گسترده در منطقه، ایجاد هاب توزیع کالاهای پستی در لارستان، تقویت تجهیزات ارتباطی با توجه به بین المللی بودن فرودگاه لارستان و همچنین تبدیل شدن لارستان به شهر الکترونیک با توسعه تجهیزات الکترونیکی از جمله درخواستهای قابل طرح است .

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/102163/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوقات شرعی فردا بیست و نهم فروردین در شیراز

حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است

تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ

فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

برگزاری اجلاسیه 250 شهید شمال غرب شیراز

فیلم| آتش سوزی یک انبار در میدان مهارت شیراز