پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جمع فرهنگیان بسیجی:

سند 2030 هیچ جایی در نظام تعلیم و تربیت ندارد فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جمع فرهنگیان بسیجی استان تاکید کرد: سند 2030 هیچ جایی در نظام تعلیم و تربیت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی عسکر نجفی عصر پنجشنبه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر هوشیاری مسئولین در زمینه تلاش دشمن برای استفاده از این نهاد و تربیت سرباز برای خود در قالب اجرای سند 2030، گفت : این سند به هیچ عنوان در آموزش و پرورش راه ندارد و آنچه ما به دنبال آن هستیم، سند تحول بنیادین است که اجرای آن مورد تاکید مقام معظم رهبری و خواسته همه مسئولین در نظام تعلیم و تربیت است.
وی در جمع منتخبی از فرهنگیان بسیجی استان در شیراز ، بزرگترین عامل برای تحقق اهداف آموزش و پرورش را مدیران مدارس معرفی کرد و خطاب به آنها گفت : شما افسران و فرمانده پیشانی جبهه تعلیم و تربیت هستید که در نزدیکترین نقطه به هدف اصلی واقع شده اید .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس مدرسه را به عنوان میدان تحول در آموزش و پرورش دانست و گفت : کسی که هدایت و فرماندهی این مدرسه ها را برعهده دارد شما مدیران هستید که برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بسیار به درایت، مدیریت و راهبری شما در این میدان سخت و خطیر نیازمندیم .
نجفی با تاکید بر لزوم همکاری و هم افزایی تمام دستگاه در اجرای هر چه بهتر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: باید تلاش کنیم که این سند را با همه زیرنظامهایش اجرایی کنیم که قطعا راه برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات موجود اجرای همین سند تحول بنیادین است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت تحول در امر تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین گفت : سند تحول به دنبال این است که در ساختار و ارکان آموزش و پرورش تحولات اساسی ، عمیق و بنیادین ایجاد کند.
نجفی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برای انجام رسالت خود به همکاری همه نهادها و دستگاه ها نیازمند است گفت : نظام تعلیم و تربیت فقط منحصر به آموزش و پرورش نیست و مرکب از متغییرها و عوامل متعددی است که باید این ها در هدف ، ابزار ها و شیوه های رسیدن به هدف با هم تشریک مسائی و وحدت کلمه داشته باشند .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر هوشیاری مسئولین در زمینه تلاش دشمن برای استفاده از این نهاد و تربیت سرباز برای خود در قالب اجرای سند 2030 ، گفت : این سند به هیچ عنوان در آموزش و پرورش راه ندارد و آنچه ما به عنوان راهکار به دنبال آن هستیم، سند تحول بنیادین است که اجرای آن مورد تاکید مقام معظم رهبری و خواسته همه مسئولین در نظام تعلیم و تربیت است.
وی با تاکید برلزوم چرخش از وضع موجود به وضع مطلوب افزود : تحولات باید عمیق ، ریشه ایی ، همه جانبه ، فراگیر ، نظام مند ، دارای ساختار ، آینده پژوهانه و مبتنی برآموزه ها و معارف اسلامی باشد.
نجفی با اشاره به اینکه در گذشته برنامه ریزان آموزشی دقیقا بر نظام حافظه محور تاکید داشته اند گفت: سالهاست که با این نظام حافظه محور حرکت کرده ایم که خروجی آن دانش آموزانی تک بعدی خالی از مهارتهای اجتماعی و آسیب پذیر در برابر آسیبهای مختلف اجتماعی ،بدون عزت نفس و اعتماد به نفس، شکننده و آسیب پذیر بوده است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود : هدف ما از تربیت، رساندن متربیان به مراتبی از حیات طیبه همان گونه که در قرآن کریم هم آمده است .
وی با بیان اینکه باید در مدرسه نیز به عنوان مکان اصلی تحول هم چرخش های اثربخش داشته باشیم گفت : تا کنون به مدرسه به عنوان یک مکان آموزشی نگاه می کردیم اما در واقع مدرسه محل کسب تجربه های تربیتی و کانون تربیتی است .
نجفی گفت: نقش مدرسه به عنوان یک مکان آموزشی خیلی فراتر رفته و در کنار آموزش باید مباحث تربیتی را دنبال کنیم ؛ معلمی که فقط آموزش دهنده بود در سیستم آموزشی به مربی ، اسوه ، مشاور و تسهیل کننده یادگیری و دانش آموز هم به یک فراگیر فعال ، پرسشگر ، تربیت پذیر تبدیل می شود .
وی گفت : زندگی در عصر جدید و بهره گیری ازمدرن ترین امکانات و فناوری های روز باید متربیان را توانمند ساز کنند و در راهبری جدید مدیریت باید نگاه عوض شود و مدیر راهبر آموزشی و تربیتی است .
نجفی بر لزوم تغییر نگاه تک بعدی در زمینه تربیت دانش آموزان به تربیت چند بعدی تاکید کرد و گفت: ساحت عبادی ، اعتقادی و اخلاقی یکی از شش ساحت است که بر آن تاکید ویژه شده و به عنوان رکن اساسی تعلیم و تربیت در خود سند به آن اشاره شده و زیر نظام های متعددی نیز برای آن تعریف شده و زمینه اجرای فعالیتها با آن محور در سند پیش بینی شده .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم بازنگری در برنامه های درسی گفت: تا کنون برنامه درسی ما موضوع محور بوده لذا باید در برنامه درسی دچار تحول شویم چراکه لازم است برنامه های درسی امروزه مبتنی بر ذائقه های تربیتی و به نحوی باشد که در زندگی به درد دانش آموزان بخورد.
وی با تاکید بر لزوم به کارگیری معلمان توانمند و کارآمد و تأثیرگذاری مستقیم این قشر بر سرنوشت جامعه و لزوم اتخاذ تدابیر مناسب جهت جذب، تربیت و به کارگیری نیروی انسانی گفت: معلمان باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان وارد عرصه تعلیم و تربیت شوند و برای آنان توانمندی‌هایی از بعد علمی، نگرشی، اخلاقی و مهارتی پیش‌بینی شود.
نجفی افزود : فضاها باید در سیستم جدید مبتنی بر روش تدریس نوین ساخته شود با روش همیار باید فضاسازی شود تا دانش آموزان در مواجه با محیط خشک آموزشی خسته نشوند و در واقع باید فن آوری در اختیار تربیت باشد .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان ضمن تبریک هفته پژوهش گفت : معلم باید پژوهش گر ، خلاق و نقاد باشد و با ایجاد فرصت پرسشگری و انتقاد، رویکرد پژوهشی در دانش آموزان ایجاد کند و این موضوع اساس کار در آموزش و پرورش است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/107502/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید