پیام فارس

آخرين مطالب

دعوت از مردم فارس برای حضور در نخستین انتخابات گام دوم انقلاب سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- شخصیت‌های مختلف استان فارس از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای در نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب دعوت کردند.

حرکت عقربه‌های ساعت، 57 میلیون و 918 هزار و 159 نفر واجد شرایط رای دادن در ایران را به آغاز زمان رای‌گیری در انتخابات آدینه دوم اسفند 98 نزدیک می‌کند، همچون انتخابات پیشین، مسوولان و مدیران در مصاحبه‌ها و یا با صدور بیانیه از اهمیت مشارکت مردم در این رویداد مهم سخن گفته‌اند، در این دوره از انتخابات نیز شماری از شخصیت‌های مذهبی و مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس خواستار حضور فعالانه مردم در این انتخابات شدند.
یکی از نمایندگان فارس در مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)، پنجشنبه با صدور پیامی از عموم مردم ولایتمدار برای حضور گسترده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین نخستین میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفند 98 دعوت به عمل آورده است.
در بخشی از پیام آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب آمده است: اکنون بار دگر جهانیان شاهد حضورِ حماسی ملت نمونه، فهیم و مقاوم در انتخابات دوم اسفندماه خواهند بود و البته این بار، همه با هم گامی فراتر برای تقویت کشور با تشکیل مجلسی قوی‌تر از همه ادوار برخواهیم داشت تا به رهنمود رهبر عزیز و بزرگوارمان امام خامنه ای (مدظله) جامه عمل بپوشانیم و دِین خود را نسبت به تمامی شهدای والامقام به ویژه اسوه مقاومت، ایثار و اخلاص شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ادا نماییم.
حضور پُرشور در انتخابات، زمینه اصلاح قوانین را فراهم می‌کند
رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات دوم اسفند 98 گفت: در تمام کشورهای توسعه یافته جهان، انتخابات یکی از ارکان اصلی مردم سالاری و در ایران نیز نماد مردم سالاری دینی است.
حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی افزود: در هیچ کشوری مشکلات موجود با عدم رای‌ ندادن برطرف نخواهد شد در ایران نیز برای برطرف کردن مشکلات باید با حضور پُر شور در انتخابات، زمینه اصلاح قوانین و مقررات توسط نمایندگان مردم در بهارستان فراهم شود.
وی در مورد ویژگی‌های نماینده اصلح نیز بیان کرد: از جمله ویژگی‌هایی که نمایندگان مردم باید داشته باشند، قانون‌مند بودن، طهارت اقتصادی، شجاعت و پاک دستی است.
موسوی اظهار داشت: استان فارس با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان موجود است باید نماینده‌ای در تراز این استان بزرگ در مجلس شورای اسلامی داشته باشد، نماینده‌ای توانمند که بتواند پاسخگوی انتظارات مردم فارس باشد.
فرصت برخورداری از مجلسی کارآمد را از دست ندهیم
شهردار شیراز هم با صدور پیامی، همگان را به حضور فعالانه در انتخابات دعوت و بیان کرد: از همه شهروندان شیرازی می‌خواهم با حضور حداکثری خود در انتخابات، فرصت داشتن مجلسی کارآمد را از خودشان نگیرند، اگر چه ممکن است گاهی اوقات لازم باشد به حداقل‌ها اکتفا کرد.
حیدر اسکندرپور در این پیام با تاکید بر اینکه در شرایطی به سر می‌بریم که وحدت و انسجام داخلی یک پشتوانه اصلی برای کشور به حساب می‌آید، عنوان کرده است: هر چقدر مردم، گروه‌های سیاسی، حاکمیت، احزاب و همه در کنار هم باشند و حرف واحدی بزنند، قدرت سیاسی خارجی ایران و قدرت چانه‌زنی ما در سیاست خارجی افزایش می‌یابد.
وی افزود: با توجه به این ضرورت و با وجود اینکه مشکلاتی در انتخابات وجود دارد و برخلاف اینکه بعضی از احزاب، کاندیدای مورد نظر خودشان را ندارند تا در انتخابات حضور مؤثری پیدا کنند اما باید تلاش کرد که انتخابات پُرشوری برگزار شود و مردم حضور موثری در انتخابات داشته باشند و فضایی فراهم شود که پیام روشنی از درون کشور به خارج از مرزها منتقل شود و دشمنان این کشور و نظام متوجه باشند که مردم در شرایط سخت هم کنار نظام هستند و برای حمایت از کشورشان در صحنه حضور دارند.
اسکندرپور اظهار داشت: مشخصاً شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی، وظیفه‌ای در رابطه با جریان‌سازی و انتخابات ندارد، اما مدیریت شهری با جانمایی فضاهای مناسبی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها، شرایطی فراهم آوردتا کاندیداها بتوانند در فضایی آرام و مطمئن به خوبی تبلیغات انتخاباتی خود را انجام دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فرآیند اخذ رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح جمعه (دوم اسفند 98) آغاز می‌شود.
در استان فارس و چهار استان دیگر، به صورت همزمان انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.
سه هزار و 227 شعبه اخذ رای در استان فارس برای اخذ رای از سه میلیون و 500 هزار نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند پیش‌بینی شده است.
استان فارس در برگیرنده 36 شهرستان، 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، چهار کرسی نمایندگی است.
بنا بر اعلام روز یکشنبه 27 بهمن‌ماه رئیس ستاد انتخابات استان فارس، تعداد نامزدهای نمایندگی مجلس در این استان 325 نفر است که از این تعداد 290 نفر مرد و 35 نفر زن هستند.
سید احمد احمدی زاده افزود:‌ از شروع ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان فارس، 924 نفر در این استان اقدام به نام‌نویسی کردند و 9 نفر نیز حوزه انتخابیه خود را از سایر نقاط کشور به فارس انتقال دادند که در این میان،‌ تاکنون 130 نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس انصراف داده‌اند.
بنا بر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، چهار شعبه اخذ رای برای پیروان ادیان الهی (ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان) در شهر شیراز در نظر گرفته شده است.
پس از فوت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، یک کرسی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری خالی ماند که تعیین سرنوشت این کرسی در انتخابات همزمان دوم اسفندماه پیش‌بینی شده است.
مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پنج کرسی دارند که در دوره پنجم، هم‌اینک حضرات آیات سید علی اصغر دستغیب، احمد بهشتی، سید محمد فقیه و علی اکبر کلانتری به نمایندگی از این استان در این مجلس حضور دارند و تکلیف یک کرسی باقیمانده باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.
برچسب‌ها
مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/119520/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوقات شرعی فردا بیست و نهم فروردین در شیراز

حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است

تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ

فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

برگزاری اجلاسیه 250 شهید شمال غرب شیراز

فیلم| آتش سوزی یک انبار در میدان مهارت شیراز