پیام فارس

آخرين مطالب

رای دهندگان شیرازی: برای ایران پای صندوق رای آمدیم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مردم شیراز امروز همزمان با سراسر کشور پای صندوق‌های رای آمدند و به گفته خود با هدف سهیم شدن در سرنوشت و آینده ایران و برای ایران در انتخابات شرکت کرده‌اند و به توسعه و آبادانی هرچه بیشتر ایران و حل مشکلات امید دارند.

سه هزار و 277 شعبه اخذ رای استان فارس از جمله 728 شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان از صبح امروز میزبان مردمی با سلایق و تیپ‌های مختلف از پیر و جوان و زن و مرد بود.
وظیفه داشتم رای دهم
یکی از رای دهندگان که به شعبه اخذ رای مستقر در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) مراجعه کرده بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هرچند به نظر می رسد فضای رقابتی شایسته ای در انتخابات پیش‌رو به دلیل عدم تایید صلاحیت برخی داوطلبان تاثیرگذار و شاخص شکل نگرفت اما وظیفه خود دانستم برای ایران در انتخابات شرکت کنم و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رای به صندوق بیندازم.

وی اظهارکرد: اعتقاد دارم حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، قدرت ایران را در فضای بین‌المللی افزایش می‌دهد و زمینه را برای گسترش ارتباطات منطقه‌ای تقویت می‌کند.
اوادامه داد: اما به نظر می‌رسد نهاد ناظر بر انتخابات باید در انتخابات آینده در بحث بررسی صلاحیت‌ها، سنجیده‌تر عمل کند و اجازه ندهد فضای ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه حاکم شود.
اولین مشارکت برای ساختن ایران
یکی دیگر از رای دهندگان که جوانی 18 ساله بود و برای نخستین بار آمده بود تا رای خود را به صندوق بیاندازد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به توصیه خانواده و نزدیکانم در انتخابات حضور پیدا کردم و خوشحال هستم که می‌توانم در آینده کشورم شریک باشم.
علیرضا گنجی اظهارکرد: به صورت لیستی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای دادم و اعتقاد دارم این افراد در صورت رای آوری، می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به سایر نامزدها داشته باشند.
صندوق رای تنها مسیر دموکراسی در ایران
محمدرضا حسینی‌تبار دیگر شهروند شیرازی پس از خروج از شعبه اخذ رای خیابان زند به خبرنگار ایرنا گفت: نسبت به وضعیت سیاسی و اقتصادی حاکم بر جامعه انتقاد زیادی دارم اما معتقد هستم راه دموکراسی از صندوق‌های رای عبور می‌کند لذا تحریم انتخابات معنایی ندارد و برای ایران در انتخابات شرکت کردم و به نامزدی که به سلایق فکری‌ام نزدیک بود، رای دادم.
وی افزود: امیدوارم که مجلس یازدهم در جایگاه واقعی خودش قرار بگیرد و در راس امور باشد و نمایندگان منتخب بتوانند مصالح کشور را با توجه به شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای تشخیص دهند و تصمیم‌گیری درست داشته باشند.
رای برای بهبود روند اقتصادی و سیاسی ایران
شهروند دیگری که در صف اخذ رای شعبه اخذی رای بلوار امیرکبیر ایستاده بود به خبرنگار ایرنا گفت: عملکرد مجلس دهم شورای اسلامی در دفاع از حقوق مردم بسیار ضعیف بود و به همین دلیل پای صندوق رای آمده‌ام تا اجازه ندهم افرادی که تعهدی به مردم ندارند وارد مجلس شوند.
مسعود شریفی اظهارکرد: یک نماینده مجلس باید روحیه شهید قاسم سلیمانی را داشته باشد و بتواند در بهبود روند اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور گام بردارد.
وی ادامه داد: کسانی که فکر می‌کنند نباید رای در انتخابات رای داد، اشتباه می‌کنند چرا که غیب آنان در پای صندوق‌های رای فرصت را به افرادی می‌دهد که دلسوز مردم و نظام نیستند لذا همه باید برای ایران در انتخابات شرکت کنند و من نیز برای ایران پای صندوق رای آمده‌ام.
حضور در پای صندوق‌های رای و مشروعیت نظام
یکی دیگر از شهروندان به خبرنگار ایرنا گفت: براساس احساس تکلیف در انتخابات شرکت کرده‌ام و حضور من در اول برای انتخابات برای تقویت مشروعیت نظام و سپس برای دخالت در آینده ایران است.
فرشاد شیبانی افزود: من در حال حاضر 38 سال سن دارم و از زمانی که به سن قانونی رای دادن رسیده‌ام پای صندوق رای در انتخابات مختلف حضور داشتم.
وی ادامه داد: انتخابات، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است و همه تکلیف دارند در انتخابات شرکت کنند تا سرنوشت کشورشان به دست خودشان تعیین شود و اجازه ندهند دیگران بخواهند برای مردم ایران تصمیم‌گیری کنند.
رای با تحقیق و بررسی
شهروند دیگری پس از رای دادن در شعبه اخذ رای بلوار عدالت به خبرنگار ایرنا گفت: امروز پس از چند روز تحقیق و بررسی عملکرد و سوابق نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از روی احساس وظیفه در انتخابات شرکت کردم و رای خود را به صندوق انداختم.
پوریا محمدی افزود: اگر مردم با تحقیق و بررسی در انتخابات شرکت کنند، قطعا مجلس آینده مجلسی توانمند خواهد بود و می‌تواند بسیاری از مسایل و مشکلاتی که امروز تمام اقشار جامعه با آنان روبرو هستند را از طریق قانونگذاری و نظارت حل و فصل کند.
وی ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات به نفع کشور و آینده آن در مسیر توسعه و آبادانی است و همه باید از روی احساس وظیفه در انتخابات شرکت کنند.
صندوق رای و حل مشکلات پیش‌روی کشور
یکی دیگر از شهروندان شیرازی به خبرنگار ایرنا گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم مستقیم و غیرمستقیم مسوولان خود را با رای خود انتخاب می‌کنند لذا همه مردم تکلیف دینی و ملی دارند تا در انتخابات شرکت کنند.
محمدحسین صداقت اظهارکرد: نمی‌توان در انتخابات شرکت نکرد و انتظار بهبودی مسایل و مشکلات پیش‌روی کشور را داشت، وقتی در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، نمی‌توانیم بگوییم چرا مشکلات همچنان باقی است؟ وقتی در انتخابات شرکت نمی‌کنیم افراد غیرمتخصص پا به عرصه مهمترین ارکان کشور از جمله قوه مقننه می‌گذارند.
وی ادامه داد: من برای ایران و آینده ایران در انتخابات شرکت کرده‌ام و اعتقاد دارم اگر مردم با تحقیق و بررسی سوابق گذشته نامزدهای انتخاباتی نسبت به انتخاب آنان اقدام کنند قطعا مجلس یازدهم مجلس تاثیرگذار و قدرتمندی خواهد بود.
وی اضافه کرد: از سویی نیز این انتقاد وارد است که چرا شورای نگهبان با روند بررسی صلاحیت‌ها اجازه حضور تمامی سلایق در انتخابات را نداد اما باز هم این موضوع دلیل نمی‌شود که بخواهیم نسبت به آینده ایران بیخیال باشیم و در انتخابات شرکت نکنیم.
سه هزار و 227 شعبه اخذ رای در 36 شهرستان استان فارس برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد.
برچسب‌ها
انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز مجلس خبرگان رهبری فارس
پروندهٔ خبری
گام ششم، روز انتخابات انتخابات مجلس در فارس


لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/119587/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!