پیام فارس

آخرين مطالب

بلوای سودجویان برای ماسک و الکل در شیراز/ از کرونا غول نسازیم اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس انتشار خبر مرگ چند هموطن براثر کرونا ویروس جدید در قم، جرقه‌ای بود تا محتکران و ثروت اندوزان را به فکر وادارد که از این نمد تازه کلاهی برای خود بسازند و حساب و جیبشان را به قیمت جان مردم، پر پول کنند.

کمیاب شدن ماسک و ژل ضدعفونی و الکل و ... دیگر اقلامی که مرتبط با سلامت شهروندان است، حاصل ثروت اندوزان سودجویی است که هر روز اخبار را برای رسیدن به مطامع مادی رصد می‌کنند و از محل مشکلات مردم بر ثروتشان می‌افزایند.
به گزارش ایسنا، علی رغم اینکه در شیراز و استان فارس هنوز حتی یک مورد از فرد مبتلا به کرونا، ثبت و اعلام نشده، اکثر مراکز عرضه دارو و کالای پزشکی، از صبح پنجشنبه اول اسفند، با دستنوشته‌هایی اعلام کردند که ماسک و ژل ضد عفونی کننده و الکل ندارند!!
همراه با این موج کمبود و گرانی، بعضی از گروه‌های واتساپی و شبکه‌های اجتماعی نیز در تلاشند تا بیماری کرونای جدید را یک بیماری بسیار کشنده و خطرناک جلوه دهند، حال آنکه تمام متخصصان و پزشکان اعتقاد دارند که این بیماری علیرغم بالا بودن قدرت بیمار کنندگی، از سطح کشندگی پائینتری نسبت به سایر انواع آنفلوآنزا، برخوردار است.
توصیه پزشکان متخصص و شناخته شده نظیر کامران باقری لنکرانی، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و وزیر اسبق بهداشت و درمان و دکتر کدیور، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دیگر اطبا نیز، در خصوص اینکه کرونا، به نظر می‌رسد اثر زیادی بر جامعه نگذاشته و موجب کاهش تقاضای مردم برای خرید کالاهایی که شاید کمترین میزان اثرگذاری را در پیشگیری داشته باشد، ندارد.
پزشکان تاکید دارند که استفاده از ماسک‌های عادی، به هیچ عنوان مانع ابتلا به کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی تنفسی نخواهد شد و استفاده از آن تنها برای کسانی توصیه می‌شود که به آبریزش بینی یا سرفه دچار هستند تا قطرات آب و مخاط هنگام سرفه و عطسه، در محیط پراکنده نشود.
امروز در شیراز قیمت یک عدد ماسک ساده یکبار مصرف که حتی از عبور گرد و غبار هم ممانعت نمی‌کند، چه رسد به آنکه مانع تردد ویروس‌ها شود، به هزار تومان هم رسید، ماسکی که بعضا داروخانه‌ها در کمبود پول خُرد، به مشتریان عرضه می‌کردند.
در کمتر داروخانه‌ای محلول‌های ضد عفونی یافت می‌شود و از آن گذشته، پنبه الکلی ویژه تزریقات هم دیگر در شهر کمیاب شده است.
در کنار این اقلام، انواع داروهای ویتامین و کمک کننده به افزایش سطح مقاومت بدن هم به صف کالاهای کمیاب و نایاب پیوسته و آرام آرام، قرص‌های سرماخوردگی و ... به لیست آنها
به گزارش ایسنا، صبح شنبه سوم اسفند بعضی از مراکز فروش کالای پزشکی در شیراز، وقتی تمایل مردم برای خرید کالاهای بهداشتی را ارزیابی کردند، با تهیه یک پک حاوی دستکش، ماسک و ماده ضد عفونی کننده را به قیمت بیش از 200 هزار تومان به خریداران ارائه دادند.
بعضی از شهروندان در تماس با ایسنا اعلام کردند که بعضی داروخانه‌ها، ماسک، پد الکلی و اسپری ضدعفونی را جیره بندی کرده و به ازای هر متقاضی، 4 عدد ماسک، 10 عدد پد الکلی و بعضا یک ظرف اسپری ضدعفونی کننده دست را به متقاضیان عرضه می‌کنند.
گزارش ایسنا حاکیست که تا یک ماه قبل، بسته‌های 50 عددی ماسک عادی به قیمت حداکثر 4 هزار تومان در بازار عرضه می شد حال آنکه امروز هر عدد ماسک به قیمت هزار تومان عرضه می شود.
این افزایش قیمت در حالیست که معاون غذا و داروی علوم پزشکی شیراز قبلا اعلام کرده بود که در استان فارس یک کارخانه تولید ماسک فعال است و روزانه 100 هزار ماسک تولید می کند.
دکتر خشنودی تاکید کرده بود که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقابل هرگونه سوءاستفاده را خواهد گرفت.
اما شواهد حاکیست که تاکنون هیچگونه واکنشی از سوی دستگاه‌های نظارتی بر عرضه این کالاها در شیراز انجام نشده و مشکل نبود و کمبود کالاهای مورد نیاز مردم همچنان تداوم دارد.
به گزارش ایسنا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز روز جمعه تاکید کرده بود که هنوز هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش و تایید نشده است.
دکتر همتی در گفت و گو با ایسنا در حالی وجود هرگونه بیمار کرونایی را در فارس تکذیب کرد که در شبکه‌های مجازی خبری دال بر فوت یک بیمار 15 ساله در یکی از بیمارستان‌های شیراز بر اثر این بیماری، منتشر شده است.
انتشار این خبر هم هنوز واکنشی رسمی از سوی مراجع دانشگاهی و بهداشتی و درمانی در پی نداشته است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/119677/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»