پیام فارس

آخرين مطالب

رفع مشکلات سیاسی و اقتصادی در صدر مطالبات فعالان سیاسی فارس از مجلس یازدهم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- فعالان سیاسی و حزبی استان فارس رفع مشکلات اقتصادی، مبارزه با فساد و توسعه روابط خارجی را به عنوان سه مطالبه خود از مجلس یازدهم عنوان کردند.

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چهارشنبه هفتم خرداد 99 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد تا در چهار سال آینده در مسیر قانونگذاری و نظارت ایفای نقش کند.
احزاب سیاسی همواره از بخش هایی هستند که به عنوان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت ایفای نقش می کنند و در انتخابات مختلف نیز از بخش های مهم در افزایش مشارکت مردم محسوب می شوند.
با آغاز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبرنگار ایرنا به سراغ نمایندگان احزاب در طیف های مختلف سیاسی رفت و با آنان در ارتباط با اولویت ها و مطالبه های جامعه از مجلس یازدهم، گفت و گو کرد.
استان فارس دارای 57 تشکل و حزب سیاسی شناسنامه دار است که از این تعداد 30 حزب اصلاح طلب، 23 حزب اصولگرا و چهار حزب نیز جزو مستقلان و اعتدالیون هستند.
این استان با 36 شهرستان و بیش از 100 بخش، از 290 کرسی مجلس شورای اسلامی 18 کرسی را به خود اختصاص داده است.
مجلس یازدهم بیش از همه پیگیر مطالبات مردم باشد
مجید فروردین فعال سیاسی اصولگرا و سخنگوی ائتلاف نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در استان فارس در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: مجلس یازدهم باید بیشتر از همه پیگیر مطالبات مردم باشد.
وی افزود: مسایل اقتصادی به خصوص مسایل مرتبط با اقتصاد مقاومتی باید مد نظر نمایندگان مجلس یازدهم باشد و بر مساله افزایش تولید در کشور متمرکز شوند.
وی ادامه داد: مردم انتظار دارند در مجلس شورای اسلامی از بگومگوهای سیاسی خودداری شود و نمایندگان بر مسایل مرتبط با حوزه اقتصاد متمرکز شوند.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: مساله دیگری که نمایندگان مجلس یازدهم باید به آن توجه داشته باشند این است که در حوزه سیاست خارجی روابط اقتصادی با همسایگان را گسترش دهند.
مجلس برای کاهش فشار اقتصادی و تامین آزادی‌های سیاسی تلاش کند
اکبر اجرایی فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکان ایران در استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مهمترین رکن دموکراسی در کشور ما است که می‌تواند جایگاه مردم را به خوبی مشخص کند.
وی افزود: از نمایندگان مردم که با رای مستقیم اکثریت مردم انتخاب می‌شوند توقع این است که مطالبات مردم را پیگیری کنند؛ مهمترین مساله امروز کشور مسایل اقتصادی و ساماندهی اقتصاد کشور است؛ با توجه به اینکه روز به روز شرایط برای مردم سخت تر می شود مهمترین دغدغه اکثریت مردم این است که شرایط اقتصادی به گونه‌ای رقم بخورد که فشار کمتری به مردم به خصوص قشر آسیب پذیر و پایین جامعه وارد شود.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند تا در عرصه اقتصادی فشار و سختی های مردم کاهش پیدا کند.
اجرایی افزود: آزادی های سیاسی از دیگر مطالبات مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، مردم باید بتوانند نظرات خود را به راحتی وکلای خود در میان بگذارند.
وی ادامه داد: البته تمام قوا باید سنگ صبور مردم باشند و دغدغه ها و نگرانی های مردم را به راحتی پذیرا باشند و مردم این احساس را داشته باشند که می‌توانند هر گونه نظر خود را به راحتی و بدون نگرانی ابراز کنند و با مسؤولان در میان بگذارند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: توجه به مسایل فرهنگی جامعه، ارتقای بحث آموزش همگانی، دسترسی آسان به اطلاعات، حمایت از فعالیت های احزاب، سازمان های مردم نهاد و فعالیت های دانشجویی از دیگر مطالباتی است که نمایندگان مجلس یازدهم باید به آن توجه داشته باشند.
اجرایی افزود: بحث پاکدستی مدیران از دیگر مطالبات مردم از نمایندگان مجلس است که انتظار دارند در اجرای وظیفه نظارتی به این موضوع توجه داشته باشند.
تنها به فکر مطالبات شخصی و گروهی نباشند
میراعظم هاشمی فعال سیاسی اعتدالگرا و دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نمایندگان مجلس یازدهم تنها به فکر مطالبات شخصی و گروهی خود نباشند بلکه مطالبات تمام اقشار مردم را دنبال و برای منافع مردم کار کنند.
وی افزود: نمایندگان مجلس برای زیر سوال بردن دولت و انتقام جویی در مجلس فعالیت نکنند و همراهی لازم را با دولت داشته باشند.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس یازدهم برای رضای خدا به فکر شرایط اقتصادی مردم نیز باشند و ببینند مردم چه می خواهند.
این فعال سیاسی اعتدال‌گرا گفت: به عنوان یک شهروند همه نمایندگان مجلس را دوست دارم اما از آنان می خواهم به طور واقعی نماینده مردم باشند.
نمایندگان به آرمان‌ها پایبند باشند
ابراهیم شعرا فعال سیاسی اصولگرا و دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان فارس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نمایندگان مجلس یازدهم باید به آرمان های امام راحل پایبند باشند و با دنبال کردن فرمایش های رهبر معظم انقلاب زمینه را برای حرکت انقلاب در مسیر اصلی خود فراهم کنند.
وی افزود: همچنین با توجه به مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، مجلس شورای اسلامی باید در زمینه های مختلف اقتصادی به رفع مشکلات مردم کمک کند.
وی ادامه داد: همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث مبارزه با فساد اداری باید نسبت به وضع قوانین پیشگیرانه از این فساد اقدام کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: در حوزه سیاست خارجی، استکبارستیزی و مبارزه با اهریمن آمریکا و عوامل آن باید مد نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد و باید به گونه ای عمل کنند که ضمن حفظ کرامت ایران و ایرانی در زمینه های مختلف بین المللی ارتباطات خوبی با دنیا داشته باشند.
شعرا افزود: در حوزه هسته‌ای نیز باید مسایل و مشکلات موجود حل شود تا فعالیت‌های هسته‌ای معلق نماند.
وی ادامه داد: در مورد کشورهایی که ارتباط نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارند و مسایل آنان با کشور ما مرتبط است نیز باید ارتباطات تقویت شود.
لزوم توسعه مناسبات با سایر کشورها
ابراهیم گشتاسبی فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیر انجمن مدرسین دانشگاه ها در استان فارس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برجام یک برگ برنده برای جمهوری اسلامی ایران بوده است به طوری که امروز آمریکا به شدت با برجام مخالفت و برای آن سنگ‌اندازی می‌کند لذا در مجلس یازدهم باید از برجام حمایت شود.
وی ادامه داد: همچنین مجلس یازدهم باید به توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران باسایرکشورها کمک کند چرا که کشور ما نیاز به صادرات و واردات دارد تا امور مردم به درستی بگذرد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: در کشور با برخی گره های ساختاری مثل بحث خودروسازی و قاچاق کالا مواجه هستیم که این گره ها باید برداشته شود.
گشتاسبی افزود: در بحث انتخابات چالش بزرگی بین شورای نگهبان و نمایندگان وجود دارد که باید قوانینی تبیین شود که بتواند ضامن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی باشد.
وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد و معیشت مردم و ارتباطات بین المللی که می تواند برای معیشت مردم مناسب باشد باید در اولویت مجلس یازدهم قرار گیرد، گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان در کشور ما تولیداتی دارند که در کشور دارای ظرفیت محدود است و باید ظرفیت صادرات برای این شرکت ها ایجاد شود.
گشتاسبی افزود: از طرفی ما نیاز به وسایل و ابزار داریم که باید با ارتباطات بین المللی مشکل واردات حل شود.
وی ادامه داد: تناقضات قانونی در حوزه های مختلف از گذشته وجود دارد و نیاز است که مجلس قوانین وضع شده را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد تا دانشگاه‌ها بازنگری در این زمینه داشته باشند و تناقضات قانونی را احصا و آن را اصلاح کنند.
برچسب‌ها
مجلس یازدهم شیراز خانه احزاب ایران فارس
پروندهٔ خبری
شکل گیری مجلس یازدهم

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/130258/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر