پیام فارس

آخرين مطالب

جهانگیری در شورای اداری فارس:

راهکار حل تمام مشکلات ایران سیاسی است سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - معاون اول رییس جمهور اعتقاد دارد که راهکار حل تمام مسائل حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، منطقه‌ای و بین‌المللی امروز کشور، سیاسی است؛ نباید دنبال راهکارهای پیچیده‌ی اقتصادی و اجتماعی و ... بود، همه مسائل با رفاقت و گفت و گو در سطوح سیاسی حل می‌شود.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، اسحاق جهانگیری، شامگاه شنبه 7 بهمن در جلسه‌ی شورای اداری استان فارس گفت: اگر همه با هم رفاقت کنیم، دعوا نکنیم، چپ و راست باشیم اما در یک جهت و برای یک هدف تلاش کنیم، اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالی یک مسیر را داشته باشیم، مسائل کشور قابل حل است.
جهانگیری گفت: جشن پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی است که باید از آن برای ایجاد نشاط و شادابی و همگرایی و وحدت بیشتر استفاده مطلوب کرد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مهمترین رخدادهای صدسال اخیر جهان به شمار می‌رود، تاکید کرد که نباید انقلاب و روند ایجاد و پیروزی آن دستخوش فراموشی شود؛ باید مسائل برای نسل جوان بازگو شده و تمام پدیده‌های انقلاب نظیر جنگ و تحریم‌ها و ... مورد ارزیابی قرار گیرد.
جهانگیری با تاکید براینکه مهمترین موضوع در پشت سر گذاشتن بحران‌ها، پای کار و در صحنه و مدافع انقلاب و نظام بودن مردم است، گفت: ممکن است مردم در جاهایی به روش مدیریت من و دیگر مدیران نقد داشته باشند اما پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند؛ عظمت انقلاب طوری است که ملت تاکنون ایستادگی کرده و خواهد کرد.
او با اشاره به اینکه برخی از عملکردها باعث تبدیل امید به یاس در جامعه شده است،‌ گفت: مسئولان باید در عملکرد خود بررسی کنند که چه کاری انجام داده‌اند که موجب رنجش ملت شده است؟ اگر چنین باشد باید از پیشگاه ملت و خداوند عذرخواهی کرد.
جهانگیری وجود مباحث رقابتی در زمان انتخابات را امری طبیعی برشمرد و در عین حال تاکید کرد که باید بعد از انتخابات هدف اعتلای کشور بوده و همه با هم رفاقت داشته باشند.
او با بیان اینکه در تمام کشورهای در حال توسعه وجود نقد و حتی اعتراض امری طبیعی است و اگر نقد نباشد، توسعه‌ حاصل نمی شود، نگرانی را مربوط به زمانی دانست که نقد و اعتراض جای خود را به نفرت و خشونت می‌دهد؛ در این زمان پیشرفت با مخاطره مواجه خواهد شد.
جهانگیری با اشاره به وجود ابرچالش‌هایی در زمینه‌های آب، مسائل زیست محیطی، مسائل رفاه اجتماعی و ... گفت: باید از خود بپرسیم که این ابرچالش‌ها در برابر فرصت‌ها و امکاناتی که در کشور وجود دارد آیا در حدی است که نتوان آنها را حل کرد؟
او با اشاره به اینکه برخورداری از رفاه نسبی و زندگی شرافتمندانه حق تمام مردم ایران است، گفت: مردم مشکل دارند و همه مسئولان باید فهم مشکلات مردم را داشته باشند، هیچ کس از سر سیری اعتراض نمی‌کند، مردم برای ایرانشان در مقایسه به کشورهای منطقه حدی را قائل هستند؛ ایران را با هر کشوری که در منطقه مقایسه کنیم، حد ما بالاتر است.
او با یادآوری تمام مشکلات ناشی از نبود ثبات در منطقه‌ و با تاکید براینکه ایران در چنین منطقه‌ای کانون ثبات محسوب می‌شود، گفت: در فضای بین‌المللی مسائلی ایجاد شده و یک نفر در آمریکا برسر کار امده که به گفته خود آمریکائیان ثبات ندارد و باید به پزشک مراجعه کند، عده‌ای برای او هدف گذاری کرده‌اند که چگونه می‌تواند به ایران لطمه بزند.
جهانگیری با تصریح اینکه ایران علی‌رغم تمام دشواری‌ها می‌تواند از چالش‌ها علور کند، به موقعیت‌ جغرافیایی، نیروی انسانی، منابع خدادادی و .. ایران اشاره و اضافه کرد: ممکن است هر کدام از مسئولان ضعفی در کارمان باشد اما با استفاده از فرصت‌های کشور می‌توان از تمام چالش‌ها حتی در منطقه‌ی بحرانی کنونی عبور کرد.
او با تصریح اینکه همه کشورها بر این عقیده هستند که ایران تنها کشوری است که نمی‌توانند برای حل مسائل منطقه‌ای آن را نادیده بگیرند، گفت: حتی آمریکا هم می‌داند که تنها با ایران می‌تواند حرف بزند برای آنکه مشکلات منطقه حل شود.
جهانگیری پمپاژ کنندگان یاس و ناامیدی را افرادی خیانت‌کار برشمرد که در پیشگاه خداوند و ملت باید پاسخگو باشند و خاطرنشان کرد: همه مکلف هستیم در هر جایگاهی که قرار داریم، به جامعه نشاط و امید بدهیم.
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، اشتغال را مهمترین اولویت دولت برشمرد و گفت: دولت به حتم در این راستا مسیر درستی را انتخاب کرده است؛ این مسیر یک برون داد در جامعه دارد و البته یک نقطه مطلوب که با آن فاصله داریم.
او با یادآوری اینکه طی چند سال علی‌رغم ثروت مطلوب ایجاد شده، اشتغال ثابت بود، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید هر سال 600 تا 650 شغل ایجاد شده و در شش ماه اول امسال بالغ بر 795 هزار شغل ایجاد شده است؛ این میزان اشتغال برای چنین اقتصادی خوب است اما با وجود 3 میلیون بیکار باید تلاش‌ها بیشتر شود.
به گفته‌ی جهانگیری راهکارهای دولت برای ایجاد اشتغال در بخش روستایی با در نظر گرفتن 12 هزار میلیارد تومان اعتبار و پیش‌بینی 50 هزار میلیارد تومان برای طرح‌ها و صنایع کوچک و متوسط، می‌تواند در رفع بیکاری موثر باشد اما علی‌رغم عملکرد مناسب در سال 95، امسال و براساس آمارها نسبت به سال قبل ضعیف‌ عمل شده است.
او با تاکید بر لزوم ارزیابی دقیق توسط استانداران و پیگیری و مطالبه موضوع و لزوم همکاری بانک‌ها، خاطرنشان کرد که هیچ بهانه‌ای نظیر بسته شدن سامانه و ... را در این زمینه قبول نباید کرد.
جهانگیری با تصریح اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یک ظرفیت مطلوب مد نظر دولت قرار دارد، شیراز را پایگاهی برای این مراکز خصوصا در مباحث مخابرات و آی تی برشمرد و گفت: ایران نقطه‌ی مهمی برای سرمایه گذاری است؛ شاید بعضی حرف‌ها، حرکت را کند کند اما متوقف نخواهد کرد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در دوران برجام بالغ بر 40 میلیارد دلار تفاهم‌ امضا شد که 30 میلیارد آن به قرارداد بین بانکی بدل شده است، گفت: در هفته‌های اخیر تنها 5 میلیارد دلار خط اعتباری بین ایتالیا و ایران امضا شده است.
او با بیان اینکه قطع‌نامه‌ی 598 به عنوان یک توافق بین‌المللی در زمان خود مورد قبول واقع شد و علی‌رغم آنکه نقدهایی بر آن وجود داشت اما کسی علیه آن حرفی نزد و همه برای استفاده از فرصتی که ایجاد شده بود، یکدل شدند، گفت: برجام هم یک توافق بین‌المللی است که یکدفعه فردی به نام ترامپ آمد و مسائلی را مطرح کرد و ما هم در درون کشور شروع کردیم به دعوا با هم.
جهانگیری با تصریح اینکه از برجام می‌توان استفاده‌های بی‌شماری کرد و استفاده‌هایی هم شده است، گفت: این توافق حتما نواقصی دارد که بد عهدی‌های آمریکا یکی از این نواقص بود که عیان شده است.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه مشکلات مطرح شده در خصوص خشکسالی و خشک شدن تالاب‌های فارس را قبول دارد، گفت: مسئولان فارس باید راهکارهای روشنی برای این موضوع داشته باشند؛ البته امسال مسائلی نظیر آبخوان‌داری، آبخیزداری و پیش‌ّینی اعتباری از صندوق توسعه ملی و برای ایجاد هر آنچه می‌تواند در مصرف آب صرفه‌جویی ایجاد کند، دیده شده است.
او اعتقاد دارد که برای منطقه‌ی مرکزی ایران راه حلی جز تکیه به آب‌های خلیج فارس و دریای عمان نیست، علی‌رغم اینکه هزینه‌ی آب استحصال شده از این شیوه زیاد خواهد بود اما بهتر از خشکسالی و عوارض آن است.
جهانگیری از تمرکز دولت بر مباحث ریلی خبر داد و تاکید کرد که در لایحه‌ی بودجه اتصال چند استان فاقد راه ریلی و توسعه خطوط ریلی در استان‌های دیگر مد نظر قرار دارد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه مشارکت عمومی و خصوصی، کار مهمی است که در بودجه 97 مد نظر قرار گرفته، گفت: مدیران باید وقت بگذارند و از تبصره‌ی مشارکت عمومی و خصوصی استفاده مناسبی را داشته و با هم‌افزایی بیشتر به سمت حل مشکلات پیش بروند.
جهانگیری در خصوص گردشگری نیز تاکید دولت بر بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده‌ی کلانشهرها و حل مشکل حاشیه‌نشینی را یادآور شد و گفت: منابعی برای بافت فرسوده شهرها خصوصا مناطقی که با زلزله همراه است دیده‌ایم.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در راس هیئتی بلند پایه متشکل از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، صنعت،‌معدن و تجارت، ورزش و جوانان و مشاور رییس جمهور در امور بانوان، صبح شنبه به استان فارس و شیراز سفر کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/13814/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

با این راهکارهای طلایی قند خون تان را پایین بیاورید تا به دیابت مبتلا نشوید

ترفندهایی برای شناخت آبلیموی تقلبی از اصل/ آبلیموی سنتی بخریم؟

یورو رکورد زد

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

قتل پیرزن تنها به خاطر سرقت طلا

اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز

باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در 5 استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان

دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال 1402 پرداخت کرد

توزیع نان کامل در 25 نانوایی شیراز

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

6 کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز

توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس

عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی