پیام فارس

آخرين مطالب

در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه در استان فارس عنوان شد: فارس در مهارت آموزی معین استان‌های همجوار باشد وزارت رفاه

در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه در استان فارس عنوان شد: فارس در مهارت آموزی معین استان‌های همجوار باشد
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس،طی سفر علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به این استان تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین وزارت نفت، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری فارس منعقد شد .
در جلسه شورای مهارت استان فارس که با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛ تفاهم نامه سه جانبه‌ای به منظور همکاری ما بین وزارت نفت، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری فارس به امضا رسید .
این تفاهم نامه با موضوعات تاسیس و بهره برداری مرکز تخصصی مهارت آموزی نفت گاز و پتروشیمی در شهرستان کازرون، طراحی، تدوین و پیاده سازی نظام آموزش کارجویان و کارکنان شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با وزارت نفت، اجرای دوره های آموزشی مهارتی متناسب با استانداردهای مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط بخش دولتی و بخش خصوصی دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اجرای آموزش‌های صلاحیت حرفه ای مشاغل مورد نیاز صنعت نفت، تبادل دانش فنی و افزایش توان علمی و فنی و تجربی مربیان سازمان و کارشناسان و متخصصان فعال در صنعت نفت، اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال به کار به امضا طرفین رسید .
بی‌توجهی به مهارت، خزان اشتغال را در پی‌دارد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این نشست گفت: دوره 2025 تا 2050 را سال‌های سلطنت مهارت نام نهاده‌اند و تعیین کننده سرنوشت کشورها خواهد بود و چنانچه کشوری به مهارت آراسته نباشد، در آینده دچار خزان در حوزه اشتغال خواهد شد.
علی اوسط هاشمی افزود: بودجه آموزش مهارتی کشورهای آسیایی از 18درصدبه 43درصد ارتقا یافته است.
دپارتمان ملی مهارت دیجیتال و دپارتمان ملی مهارت صنایع دستی کشور در فارس پایه‌گذاری می شود
وی نیمه عمر مفید مهارت را پنج سال خواند و اضافه کرد: چون سرعت تحول و تغییر شگرف است، هر کس در هر شغل باید پس از پنج سال در دوره‌های بازآموزی شرکت کند یا مهارت خود را ارتقا بخشد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییر را شاخصه‌ای الزامی و جدی در عرصه مهارت آموزی خواند و گفت: تدوین 2هزار استاندارد جدید در دستور کار بوده است که از این تعداد هزار استاندارد تاکنون رونمایی شده و از این میزان نیز فقط 206 استاندارد جدید در پتروشیمی عسلویه تعریف شده است.
فارس در مهارت آموزی معین استان‌های همجوار باشد
هاشمی تاکید کرد: فارس در زمینه مهارت آموزی باید معین استان های همجوار باشد و طرح آمایش این استان بدون توجه به هرمزگان و بوشهر معنا نمی یابد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به اقبال وزارت نفت برای مشارکت در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای، افزود: این همکاری را باید به فال نیک گرفت و پیوست مهارت را الزامی و جزو بدیهیات صنعت در نظر گرفت.
هاشمی در ادامه خواستار پایه‌گذاری شهرک مهارت و مرکز تربیت مربی جنوب کشور منطبق با آمایش سرزمینی در فارس شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فارس را مهد مهارت و تمدن در اعصار مختلف دانست و ابراز داشت: این استان در طول سالها توجه جهانیان را به خود معطوف کرده و نمایشگاه عظیمی از توانمندی های نیاکان است و از همین رو باید در این ناحیه از مهارت با عیار بالا سخن گفت.
هاشمی گفت: به دلیل فعالیت شایان توجه این استان در عرصه دیجیتال و چون شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزیده شده دو دپارتمان یاد شده را در این جغرافیا پایه‌گذاری می‌کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر هتل جهانگردی باعنوان مرکز آموزش هتل‌داری و گردشگری منصوب می‌شود تا در این زمینه به ارایه خدمات بپردازد.
هاشمی ابراز کرد: با توجه به جمعیت قریب به 5 میلیونی در استان فارس می‌توان با به‌کارگیری تمام توان را برای آموزش پنج درصد جمعیت استان به کار گرفت.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: طی 40 سال، ریل گذاری کشور براساس دانشگاه گرایی بوده است؛ این در حالی است که تنها، مامور به ترویج و نشر دانش نیستیم بلکه موظفیم از مشکلات اساسی کشور با روی آوردن به مهارت روز گره گشایی کنیم.
وی عنوان کرد: خط قرمز سازمان آموزش فنی و حرفه ای صیانت از اصالت گواهینامه‌هاست و تمام سیستم‌های بازرسی و نظارتی کشور به عملکرد بخش آزاد و دولتی توجه دارند تا در این مسیر حق ملی و شهروندی تضییع نشود.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه اساس ایجاد اشتغال در بخش خصوصی است، عنوان کرد: امروز بازار تهی از مهارت است و باید جریانی در استان فارس ایجاد شود که نوع نگاه جامعه را که مبتنی بر جست و جو شغل اداری است، تغییر دهد.
وی افزود: با شیوع کرونا از بهمن ماه سال 1398 تا امروز بیش از یک میلیون و نیم شغل از بین رفته است که نشان می‌دهد برای عبور از سختی مهارت را ایجاد نکرده‌ایم تا بتوانیم از مشاغل فعلی صیانت کنیم.
استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه نوید بخش حرکت‌ها و فعالیت‌های نو در استان خواهد بود عنوان کرد: دیدگاه کلی حاکم بر استان مبنی بر همدلی، هم فکری و همراهی است و حرکت متعهدانه دستگاه ها و نهادهای مختلف در زمینه توسعه فارس منجر به نتایج خوبی شده است.
عنایت الله رحیمی با تاکید بر اینکه سرمایه هر جامعه نیروی انسانی آن است، آموزش این نیروها را یک سرمایه گذاری مولد و بلند مدت دانست و افزود: ظرفیت ها و توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف بیانگر این حقیقت است که فرهنگ مهارت آموزی باید در سطوح ملی و استانی مورد توجه قرار گیرد .
وی همچنین به کسب رتبه اول و برتر استان فارس در حوزه های مهارت آموزی، کارورزی و فنی و حرفه ای اشاره کرد و یادآور شد: کسب این رتبه‌ها باید سبب تغییر در میزان اشتغال و کارآموزی استان شود .
استاندار فارس گفت: استان فارس رتبه اول کشور در طرح ملی کارورزی و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را با 5 هزارو 531 قرارداد منعقده بین کارفرمایان و فارغ التحصیلان کسب کرده است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رحیمی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های نفتی و گازی و همچنین وجود صنعت پتروشیمی در استان فارس تربیت نیروی فنی و کارآمد بر مبنای تقاضا در این حوزه می‌تواند موجب اشتغال زایی استان در این حوزه پیشرفته باشد .
وی با بیان این که توجه به توسعه این صنعت موجب ثروت آفرینی در استان خواهد شد به عبور 8 خط لوله گاز فشار قوی از این استان اشاره کرد و گفت: وجود این خطوط گازی فرصت هایی برای استان فارس خلق می‌کند که تاکنون چندان مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند برنامه ریزی و سیاستگذاری وزارت نفت است .
استاندار فارس ادامه داد: فارس به عنوان دومین تولید کننده گاز درکشورکمترین سطح اشتغال در این حوزه را دارد و در صنایع پایین دستی نیز اقدام مهمی انجام نشده که اگر از سوی وزارت نفت مورد توجه قرار گیرد مبنای تحول استان خواهد شد .
وی همچنین به موضوع انتقال بخش هایی از حوزه های مدیریتی نفت و گاز به فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل های موجود این امر امکان پذیر و در عین حال اثرگذار است .
وی با تاکید بر این که نقش ملی و منطقه ای فارس در اسناد بالا دستی باید مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: استان فارس پشتیبانی از پس کرانه‌های خلیج فارس و فعالیت های نفت و گاز در جنوب کشور را بر عهده دارد از این رو مجموعه های ملی باید یاری کننده و سرعت بخش این نقش و جایگاه باشند .
وی همچنین از آموزش 5میلیون 500هزار نفر ساعت در بخش دولتی و 2میلیون و 600 هزار نفر ساعت در بخش خصوصی استان فارس در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و این عملکرد را اقدامی خوب و اثر گذار برشمرد .
رحیمی اظهار کرد: میزان موجودی شناخته شده گاز در استان فارس 2 میلیارد و 200 متر مکعب گاز و 1 و چهار دهم میلیون بشکه نفت است.
وی افزود: قطعا کمیته ها و کارگروه هایی عملیاتی کردن تصمیمات و وعده های مطرح شده در این جلسه را پیگیری خواهند کرد .
گفتنی است: علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با هدف بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد و افتتاح مرکز جوار آن، شرکت در شورای مهارت استان فارس، دیدار با فعالان اتاق بازرگانی و افتتاح مرکز جوار اتاق استان، شرکت در شورای اداری لامرد، حضور در وبینار سراسری پارلمان مربیان و کارشناسان، دیدار با مجمع نمایندگان و کانون و انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد به استان فارس سفر کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/152090/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد

خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی

نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده

خرید تضمینی 21 هزار تن گندم در فارس

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

اتحاد تاریخچی قهرمان مسابقات والیبال عشایری فارس

عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت

برادرکشی در فسا یک خانواده را عزادار کرد

اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان

مرگ تلخ یک زن پس از سقوط در جوی آب حین سیل | فیلم

فوت و غرق شدگی کودک بر اثر آبگرفتگی در داراب

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

قتل در شیراز / دختر 11 ساله در مزون لباس فروشنده را کشت!

دستگیری دختر دهه نودی که فروشنده مزون لباس را به قتل رسانده بود

خرید تضمینی بیش از 21 هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس

قتل در مزون لباس

اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

جزییات فوت شهروند کازرونی در جریان سیل اخیر اعلام شد

مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل

قتل هولناک در مزون لباس | دختر 11 ساله قاتل شد | دستگیری قاتل و مادرش پس از فرار نافرجام

روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه

برادرکشی در کوه‌های اطراف فسا

جزئیات قتل فروشنده لباس توسط یک مادر و دختر در شیراز

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود

دختر 11 ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت

برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز

جزئیات فوت شهروند کازرونی در جریان سیل اخیر اعلام شد

خرید تضمینی 21 هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس

منطقه زیبای پامنار خوزستان

بارش‌های رگباری استان فارس را در بر می‌گیرد

تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان

مادر و دختری که فروشنده لباس را در شیراز کشتند، دستگیر شدند

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است

استقلال و پرسپولیس، خلاص!

توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم

تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان

راهپیمایی حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح، فردا در فارس

رفع تصرف 2700 مترمربع از اراضی ملی در اقلید