پیام فارس

آخرين مطالب

لاریجانی:

شتاب تولید در همه‌ی زمینه‌ها باید افزایش یابد سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - رییس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور گسترده‌ی مردم در راهپیمایی 22 بهمن، تاکید کرد که این حضور پر شور، بار سنگینی بر دوش تمام مسئولان نظام قرار داده و باید شتاب تولید در تمام زمینه‌ها برای رفع مشکلات افزایش یابد.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، علی لاریجانی بعدازظهر یکشنبه 22 بهمن در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه جانبازان قطار شهری شیراز، با تصریح اینکه ما قدردان ملت هستیم و دست مبارک آنان را می‌بوسیم و لزوم حفظ این پشتوانه‌ی مردمی را درک می‌کنیم، گفت: نقطه‌ی کانونی که هم دیگران روی آن تمرکز کرده‌اند و هم ما خودمان باید توجه کنیم،‌ حوزه‌ی مسائل اقتصادی است و وقتی از این مسائل صحبت می‌کنیم روشن است که باید سطح تولید افزایش پیدا کند.
لاریجانی با تصریح اینکه مقداری از راه در گذشته طی شده است، گفت: سرعت پیشرفت در سایر کشورهای رقیب زیاد است و باید همت بلند داشته باشیم تا مسائل را با سرعت بیشتر به پیش ببریم.
او با اشاره به وجود مشکلاتی در امور دیوانی که باعث سنگینی حرکت در حوزه‌ی عمرانی کشور شده است، گفت: یکی از مسائل مشکلات درونی کشور در حوزه‌ی غیراقتصادی است؛ مسائلی که ذهن و فکر افراد را مشغول می‌کند، مخصوصا در حوزه‌ی سیاسی و کشمکش‌هایی باعث متفرق شدن ذهن‌ها شده است.

لاریجانی با تاکید براینکه ملت از مسئولان اختلاف افکنی و کشمکش نمی‌خواهد بلکه کار صادقانه می‌خواهد، به مزیت‌ها و چالش‌های فارس اشاره و اضافه کرد: یکی از جنبه‌های مهم فارس و شیراز، پیشینه‌ی تاریخی، وجود مرقد حضرت شاهچراغ(ع) و این پیشینه‌ی ادبی و فکری است؛ موضوعاتی که برای جنبه‌های توریستی جاذبه ایجاد کرده است.
او لزوم ارتقاء سطح خدمات شهری خصوصا در شیراز را یکی از بسترهای مهم استفاده از این ظرفیت‌ها دانست و با اشاره به سخنان شهردار شیراز، گفت: استفاده از فاینانس در طرح‌هایی نظیر قطار شهری، طرح عاقلانه و درستی است.
لاریجانی با بیان اینکه حل مشکل وثایق بانکی را باید با یافتن راهکارهایی که هم منافع بانکی در آن حفظ شود و هم اقدامات عمرانی پیشرفت مناسبی داشته باشد، دنبال شود، گفت: در قانون پیش‌بینی استفاده از اوراق برای مترو وجود دارد و البته 50 درصد اعتبارات مترو را هم دولت متقبل می‌شود.
او موضوع درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها را یکی از مسائل مهم مد نظر مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: البته باید شهرداری‌ها و شوراها نیز در این زمینه فعال شده و پیشنهادها و طرح‌های خود را ارائه دهند.
لاریجانی از مسائل مهم شهرهای بزرگ ایران نظیر شیراز را بافت فرسوده دانست و با تاکید براینکه وضعیت بافت فرسوده در شیراز باید حتما تغییر کند، گفت: برخی خانه‌ها تاریخی است باید حفظ شوند و به عنوان مرکز فرهنگی و دیگر مراکز مورد بهره‌برداری قرار گیرد که البته بعضا اجرایی هم شده است.
او با بیان اینکه بافت فرسوده شیراز وسیع است، لزوم تسریح در عملیات عمرانی و بهسازی این بافت برای تبدیل آن به فضایی سالم را یادآور شد و گفت: برای این امر توصیه می‌کنیم شهرداری‌ از امکان اوراق استفاده کند.
لاریجانی گفت: استفاده از اوراق هم یک چرخه‌ی اقتصادی مطلوب است و هم زمینه‌ی کار و تولید و اصلاح فضا را فراهم خواهد کرد؛ خصوصا فضای اطراف حرم مطهر که نیازمند ساماندهی است؛ ما هم کمک خواهیم کرد.
او بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید و اضافه کرد: بخش دیگری که در استان فارس نگرانی‌های بیشتری ایجاد کرده، موضوع آب و کمبود آب است؛ البته آب فارس در سال‌های گذشته هم حال چندان خوشی نداشت اگرچه باید از خداوند طلب باران و رحمت کرد اما باید مسیر دیگری برای استان طراحی شود.
لاریجانی با اشاره به تاکید انجام شده به وزیر نیرو در خصوص تهیه‌ی طرح آمایش آب کشور، گفت: وضعیت آب در فارس نشان دهنده یک وضعیت حداقلی بوده و این وضعیت نیازمند انجام توصیه‌هایی در بخش‌های صنعت و کشاورزی است.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در کشاورزی باید مسیر روشنی برای تولیدات کشاورزی توصیه شود، بر لزوم توجه به محصولات کم‌آب بر را یادآور شد و گفت: کشت گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار به شرط گسترش نیافتن اراضی در بودجه توصیه شده است.
او با بیان اینکه برای آبخیزداری، از صندوق توسعه‌ی ملی پیش‌بینی منابعی شده است، گفت: از صندوق توسعه‌ی ملی معمولا برای بخش خصوصی استفاده می‌شد اما این بخش به دلیل اهمیت مد نظر قرار گرفته است.
لاریجانی لزوم تغییر در نوع کشت استان فارس را متذکرشد و گفت: باید با تمام امکانات از کشت و تولید محصولاتی که آب بری زیادی دارد پرهیز شود، هرچه در این موضوع کار دیرتر شود شرایط را تلخ‌تر می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مسئله آب نیازمند اهتمام جدی تمام مسئولان و دستگاه‌ها را دارد، گفت: علی‌رغم تاکید بر فعالیت در زمینه‌ی توریسم در استان فارس، نباید در موضوع صنعت غفلت و مردم را از منابع درآمدی این عرصه محروم کرد.
لاریجانی با بیان اینکه امکان استفاده از منابع صندوق توسعه‌ی ملی وجود دارد، گفت: باید در فارس به صنایعی که آب بری کمی داشته باشد توجه داشت و ‌روی معادن تمرکز کرد.
او با بیان اینکه طی سال‌های گذشته کمتر به معادن ورود شده است، گفت: در قانون برای تشکیل شوراهای استانی معادن پیش‌بینی‌هایی انجام شده است.
لاریجانی اعتقاد دارد که در استان فارس افراد دارای سرمایه‌ برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی معادن وجود دارد و تمام مسئولان نیز برای فعال شدن ظرفیت‌های بخش خصوصی باید تلاش کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15327/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند