پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس مجلس در جمع راهپیمایان شیراز:

دشمنان درباره موضوع موشکی حرف بی اساس می زنند سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- ایرنا – رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مباحث طرح شده از سوی دشمنان در زمینه مذاکره درباره موضوع توانمندی موشکی ایران بی اساس است و آنها "حرف مفت" می زنند.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز یکشنبه در جمع راهپیمایان 22 بهمن شیراز افزود: آنها به خوبی می دانند که اگر ملت ایران مصمم به تحول و تغییر سریع در توسعه باشد توانمندی جوانان این سرزمین آن را محقق می کند.
رئیس مجلس اظهار کرد: دشمنان مردم با دانستن این واقعیت به دنبال مانع تراشی و مایوس کردن مردم با روش های کثیف رسانه ای و القای این باور که اصلاح و تغییر ممکن نیست هستند.
وی ادامه داد: از آن جمله، رئیس جمهوری آمریکا است که می کوشد با سخنان توهین آمیز، روزی ملت ایران را تروریست بنامد و امروز نیز از واژه فقرزده استفاده می کند تا مردم را دلسرد کنند.
لاریجانی ادامه داد: باید به رئیس جمهور آمریکا گفت ما ممکن است کاستی های اقتصادی داشته باشیم ولی مثل تو عقب افتادگی ذهنی نیستیم.
رئیس قوه مقننه گفت: ملت ایران از هوشمندی و قدرت فکری خوبی برخوردار است و بر این مشکل نیز فائق خواهد آمد.
لاریجانی افزود: دشمنان همچنین به دنبال دامن زدن به اختلاف در داخل کشور هستند چرا که توسعه شتابان بدون وحدت درونی ملت ممکن نیست.
وی با بیان این که در یک خانواده که روابط عاطفی وجود دارد اگر اختلاف باشد در آن خانواده توفیقی وجود ندارد، گفت: در سطح کشور که آن پیوند خانوادگی وجود ندارد چنانچه اختلاف و سوء ظن حاکم شود توسعه شتابان که هیچ، توسعه غیر شتابان نیز محقق نمی شود.
رئیس مجلس اظهار کرد: متاسفانه عده ای نیز در داخل فول پروفسور اختلاف افکنی هستند و با شبهه فراکنی می کوشند اراده ها را متفرق کنند.
وی ادامه داد: ملت ایران راهی را انتخاب کرده و آن مردم سالاری دینی است یعنی مسئولان کشور چه در قوه مجریه چه در قوه مقننه و چه بخش های دیگر کشور به صورت غیرمستقیم با اراده مردم و رای مردم انتخاب می شوند.
لاریجانی افزود: مردم هر کجا کجی مشاهده کردند آن را گوشزد می کنند و اگر اصلاح نشد، تغییر می دهند و نیازمند داعیه های پر رو و دروغگوی آمریکایی نیستند که قصدشان از این یأس پراکنی و اختلاف افکنی برای تحقق رویاهای گذشته و تسلط دیکتاتوری وابسته است.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که چرا در شرایط کنونی استراتژی دشمن مبتنی بر ایجاد بهم ریختگی فکری و ذهنی جامعه ایران است، افزود: آنها رفتارهای سال های گذشته ملت ایران را به خوبی رصد کردند و می دانند ملت ایران از یک سابقه تمدنی قوی برخوردار است.
لاریجانی ادامه داد: می دانند ملت ایران ملتی هوشمند و وقت شناس است و مثل برخی کشورهای منطقه نیست که بعد از جنگ جهانی اول و دوم، غرب و شرق روی نقشه چند خط کشیدند و این کشورها را به وجود آوردند.
رئیس قوه مقننه تاکید کرد: ایران قرن ها با همین هیبت بود و هست و خواهد بود و عقبه فکری دارد.
لاریجانی یادآور شد: یکی از صاحب نظران آمریکایی که از متفکران بین المللی است می گفت در خاورمیانه و شمال آفریقا تنها ایران و مصر کشور پایدار و باسابقه هستند بقیه را خودمان درست کردیم.
وی ادامه داد: کشورهایی که امروز رژه می روند برای اینکه خودشان را علیه ایران به ترامپ بچسبانند آنها در خصوص این کشورها اینطور قضاوت می کنند، آنها جایگاه ایران را می دانند و ظرفیت های ملت در پیشرفت های علمی را درک کردند.
رئیس مجلس یادآور شد: در سند استراتژی جدید آمریکا با صراحت آمده است که مهمترین چالش آمریکا در خاورمیانه ایران است و باید با ایجاد ائتلاف هایی جلوی ایران را بگیریم و پس ازآن نیز ادعاهای دروغ در مبارزه با تروریسم مطرح کردند.
لاریجانی خطاب به مسئولان کاخ سفید گفت: مگر نمی بینید ایران در این سال ها گاه به تنهایی در مقابل تروریست های وحشی داش ایستادگی کرد، حالا می گویید ایران طرفدار تروریست است، مگر شما با کمک برخی کشورها چند دهه پیش طالبان را در افغانستان ایجاد نکردید ؟
لاریجانی افزود : مگر وزیر خارجه اسبق امریکا در کتاب خود به صراحت ننوشت که داعش را ما به وجود آوردیم و همین رئیس جمهور فعلی کم حافظه آمریکا در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بارها نگفت دولت اوباما داعش را به وجود آورده است.
وی ادامه داد: اکنون نیز با شکست داعش در عراق و سوریه به فکر آن افتادند که داعش را به افغانستان منتقل کنند.
رئیس قوه مقننه گفت: ایرانیان از گذشته مشهور به صبر بودند اما شما بترسید از روزی که "اعوذ بالله من غضب الحلیم" است.
لاریجانی افزود: تمام داستان سرایی ها و ماجراجویی های جدید برای این است که امنیت کشور را از بیرون با تروریست ها و از داخل با بهم ریختگی روانی مختل کنند اما پاسخ ملت ایران روشن است و خوب هست آمریکا این صدای ملت را بار دیگر بشنود.
وی گفت: ملت ایران با همبستگی ملی تحت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب در این راه قطعا موفق خواهد شد.
** مردم ایران با حضور تماشایی در راهپیمایی، انقلاب خود را صلابت بخشیدند
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید از همت و اراده و هوشیاری مردم ایران تشکر کرد که با حضور تماشایی و گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن، انقلاب را صلابت بخشیدند.
لاریجانی افزود: آنگونه که رهبر فرزانه انقلاب بحق پیش بینی کردند، امروز از درخشندگی در تاریخ کشور برخوردار است و به تعبیر ایشان روزی تماشایی شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم بهمن ماه جاری همزمان با سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی در 19 بهمن سال 1357 با امام (ره)، با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قررگاه پدافند هوایی ارتش دیدار کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، ایام الله و مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی را مایه قوام و استحکام نظام دانستند و تأکید کردند: امسال به لطف الهی، 22 بهمن از آن 22 بهمن‌های تماشایی خواهد بود.
** انقلاب اسلامی به هیچ فرد و جناحی تعلق ندارد
رئیس مجلس با بیان این که انقلاب اسلامی به هیچ فرد و جناحی تعلق ندارد، اظهار کرد: 22 بهمن به مردم تعلق دارد.
وی ادامه داد: این که در آستانه 40 سالگی قرار داریم، نشان از استواری انقلاب اسلامی دارد که امروز پس از فراز و نشیب به این جایگاه با عظمت و با عزت دست یافته است.
لاریجانی گفت: در روزهای گذشته که مردم ایران خود را برای جشن انقلاب آماده می کردند، دشمنان از هر وسیله ای برای مایوس کردن مردم استفاده کردند تا 22 بهمن از نشاط درخور 40 سالگی انقلاب برخوردار نشود اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب، روز تماشایی با حضور گسترده مردم خلق شد.
وی در تبیین دلایل تلاش دشمنان برای ناامید کردن مردم ایران به وقایع زمان پیروزی انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: هنوز انقلاب پیروز نشده بود که برخی آمریکایی ها برای سرکوب انقلاب تلاش کردند اما با هوشمندی ملت و وقت شناسی امام خمینی (ره) این کودتا خنثی و ملت ایران پیروز شد.
رئیس مجلس گفت: پس از انقلاب اسلامی، دشمنان به اقدامات خصمانه خود در قالب تحرکات گروهک ها، تخریب چهره ها و ترور شخصیت ها ادامه دادند و گروهک ترویستی منافقین انواع تهمت ها را به امام (ره)، شهید بهشتی و شهید باهنر می زدند، برخی از افراد داخل نیروهای انقلاب نیز فریب خوردند و بیشترین تهمت را به شهید بهشتی نسبت دادند.
وی ادامه داد: منافقین همچنین آیت الله شهید مفتح و شهدای محراب را ترور کردند تا به کشور ضربه بزنند اما با ایستادگی و استواری ملت ایران در پیشبرد اهداف خود ناکام ماندند.
** اهمیت حل مساله کم آبی
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند رسیدگی به لایحه بودجه سال 1397 کل کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه برای یافتن راهکارهای دقیق تر برای حل مساله کم آبی به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.
رئیس قوه مقننه افزود: برخی از اشکالات وضع اقتصادی کشور به نقص در مدیریت ها است، کشور ایران از جمعیت 36 میلیونی به 80 میلیون رسید بنابراین مساله اشتغال موضوع مهم کشور شد.
لاریجانی افزود : نقص عمده در مدیریت ها مربوط به این امر است که در کنار سرمایه گذاری های ارزشمند در زیر ساخت ها چرخه اقتصادی بخش های مختلف به نحوی ساماندهی نشد که این سرمایه گذاری ها با سرعت بیشتر ازدیاد ثروت ایجاد کند.
وی ادامه داد: در همین دوره ساختار پیشرفت در دنیا نیز تغییر جدی پیدا کرد به خصوص در حوزه ماشین های هوشمند و هوش مصنوعی شرایط توسعه و اشتغال را تغییر داد.
رئیس مجلس گفت: در کنار پیشرفت ها در تکنولوژی های نوین در ایران حرکت های قابل تحسین انجام شد در حوزه های ICT تکنولوژی های مربوطه از شتاب لازم برخوردار نبوده است، از این رو ما باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم.
لاریجانی افزود: باید تحولات سریع در همه بخش ها مبنای کار دستگاه های مختلف قرار گیرد و برنامه های مناسب برای این تغییر را به وجود آورند.
آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، اسماعیل تبادار استاندار فارس و آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) در این آیین، لاریجانی را همراهی می کنند.
رئیس مجلس روز یکشنبه با استقبال استاندار فارس وارد شیراز شد و در آغاز این سفر یکروزه به زیارت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) رفت.
وی همچنین به زیارت حضرت سید میرمحمد بن موسی الکاظم (ع) برادر حضرت شاهچراغ (ع) رفت.
لاریجانی همچنین با حضور بر سر مزار آیت الله سید عبدالحسین دستغیب و قرائت فاتحه، یاد و خاطره این شهید محراب را گرامی داشت.
شرکت در آیین بهره برداری از ایستگاه جانبازان فاز 2 خط یک قطار شهری شیراز نیز در برنامه های رئیس مجلس پیش بینی شده است.
9254/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15472/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم