پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه موقت شیراز: مواضع رئیس جمهوری در قبال آمریکا در خور تقدیر بود سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری در نشست خبری گفت: مواضع رئیس جمهوری در قبال زیاده خواهی آمریکایی ها در خور تقدیر بود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه امروز در جهان کشوری مستقل تر از ایران وجود ندارد گفت: کشور ایران استقلال کامل سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و نظامی دارد و از هیچ ابرقدرتی دستور نمی گیرد.
رضوی اردکانی بیان کرد: وزارت امور خارجه ایران با صلابت در جوامع بین المللی ظاهر می شود و حرف خود را می زند و وقتی کشورهای قدرتمند گفتند که ایران باید نیروی موشکی خود را محدود کند ، مسئولان کشور ما در پاسخ به آنها اعلام کردند که به شما مربوط نیست و این موضوعی داخلی است که هرجا احساس کنیم و یا احتیاج باشد برد موشکی خود تقویت خواهیم کرد و هیچ کشوری حق اظهار نظر در این خصوص را ندارد.
وی این رویه مسئولان ایران را برخاسته از استقلال سیاسی دانست و گفت: بیشترکشورهای جهان از استقلال سیاسی برخوردار نیستند.
امام جمعه موقت شیراز همچنین با اشاره به دستاوردهای نظامی متکی بر توان داخلی ایران پس از انقلاب اسلامی، بیان کرد: قبل از انقلاب کوچکترین قطعات تسلیحات نظامی کشور از خارج وارد می شد و بیش از 36 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند.
رضوی اردکانی گفت: امروز پیشرفته ترین سلاح های نظامی در داخل این کشور ساخته می شود و افسران و فرماندهان نظامی ما خودشان در مورد امور تصمیم گیری می کنند و این نشانه ای از استقلال نظامی ایران است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در نشست خبری هفدهم بهمن ماه جاری گفت: برجام قابل مذاکره مجدد یا بازنویسی نیست. توافقی است که بعد از 30 ماه تلاش امضا شده و شورای امنیت آن را تایید کرده است. هیچ معنایی ندارد که بخواهیم با برجام با هر کشوری مذاکره کنیم
رئیس جمهوری این سخنان را در پاسخ به سوال خبرنگار ان.بی.سی آمریکا بیان کرد که پرسیده بود: اگر آمریکا و اتحادیه اروپا اصرار به مذاکره مجدد درباره بخشی از برجام و برنامه موشکی ایران داشته باشند، آیا این باعث از بین بردن برجام خواهد شد؟
روحانی در پاسخ تاکید کرد: در زمینه توانمندی های دفاعی خود با هیچ کسی مذاکره نخواهیم کرد. موشک های ایران هرگز تهاجمی نبوده بلکه تدافعی است. در حوزه تجهیزات دفاعی خود با کسی مذاکره نمی کنیم.
** قدردانی از خدمات دولت
امام جمعه موقت شیراز همچنین با اشاره به بهره برداری از طرح های مختلف به مناسبت دهه فجر در نقاط مختلف میهن اسلامی افزود: دولت با وجود تنگناهای مالی فراروی خود، تلاش های خوبی را انجام داده و در دهه فجر امسال نیز پروژه و کارخانه های زیادی را به بهره برداری رسانده است.
وی اظهار کرد: این اقدامات نسبت به بودجه اندک در دسترس دولت، حرکت بسیار خوبی است که دولتمردان برای عملیاتی کردن آنها، تلاش زیادی داشته اند.
** توجه به مطالبات مردم امری ضروری است
رضوی اردکانی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه شیراز با اشاره به دیدار نوزدهم بهمن ماه جاری فرماندهان نیروی هوایی و همافران ارتش با رهبر معظم انقلاب اشاره و تاکید کرد: همراهی نیروهای ارتش در بحبوحه مبارزات انقلابی مردم، کمر رژیم شاهنشاهی را شکست و تیر خلاصی بر پیکر سلطنت پهلوی بود.
وی ادامه داد: ارتش سرافراز ایران در 39 سال گذشته نیز از امتحانات سختی مانند جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمده است.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با همافران بیان کرد: توجه به مطالبات مردم امری ضروری است و آنها گسترش عدالت در جامعه را می خواهند و مسئولان قوه قضائیه و مجریه باید این نکته مهم را در دستور کار خود قرار دهند.
رضوی اردکانی با طرح این سوال که آیا انقلاب اسلامی به اهداف مد نظر خود دست یافته است؟ سخن خود را ادامه داد: جامعه شناسان در پاسخ به این سوال می گویند،باید به شعارهای مردم در آن دوران توجه شود چون اهداف مردم در شعارهای آنها نهفته بوده است، شعارهایی عمومی که در آن دوران از سوی مردم در مقابله با رژیم پهلوی سر داده می شد نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی و استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود.
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جلوگیری از بی عفتی به محدود کردن آزادی افراد ارتباطی ندارد و انجام برخی کارهای فرهنگی در جامعه به خاطر مصونیت پایه خانواده ها صورت می گیرد که به اسلام و دین اکثریت مردم ایران بر می گردد، دختر نباید با پسران نامحرم ارتباط داشته باشد و انجام یکسری اقدامات در جهت مصونیت افراد است و خلاف آزادی نیست.
رضوی اردکانی گفت: در چند روز گذشته دختری در خیابان معالی آباد شیراز روسری خود را در آورده و بر سر چوب کرده است و یا این که فعالیت برخی استخرهای مختلط گزارش شده است، باید توجه داشت که نظام اجازه نخواهد داد عده ای جوانان کشور را به سمت بی عفتی سوق دهند و قطعا با آنها برخورد خواهد شد.
** دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حضور همگانی در راهپیمایی 22 بهمن امسال با توجه به یاوه سرایی آمریکایی ها، اسرائیل و اذناب آنها در منطقه امری لازم و ضروری است ، مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور وجود دارد ولی اصل نظام اهمیت ویژه ای دارد و این انقلاب ارزان به دست نیامده و در دفاع از این انقلاب باید همه در راهپیمایی 22 بهمن امسال شرکت کنیم.
رضوی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات بافت فرسوده شیراز اشاره و گفت: بافت فرسوده و خصوصا اطراف حرم مطهر شاهچراغ وضعیت خطرناکی دارد ،دولت اخیرا تلاش هایی را در این زمینه انجام داده ولی لازم است شهرداری و شورای شهر شیراز نیز طرح جامعی در خصوص بافت فرسوده این شهر طراحی و اجرا کنند.
وی افزود: این مشکل با پرداخت وام حل نخواهد شد و باید در طرحی جامع تمام این محدوده جز آثار تاریخی تخریب و از نو در چندین طبقه ساخته شود و به ازای پول زمین به مردم خانه ساخته شده و مستحکم داده شود.
امام جمعه موقت شیراز در پایان سخنان خود خطاب به اعضای شورای اسلامی این شهر بر رفع ترافیک در برخی نقاط شهر نیز تاکید کرد.
9873 / 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15479/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!