پیام فارس

آخرين مطالب

حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از سفر هیات کره جنوبی به شیراز اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- هیات چهارنفره ای از کشور کره جنوبی روز چهارشنبه با هدف بررسی زیرساختهای علمی و تجهیزاتی دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز به ویژه در حوزه مکانیک خودرو از ظرفیت های این مرکز آموزش عالی بازدید کردند.
به گزارش ایرنا، آنها به نمایندگی از آژانس همکاری های بین المللی کشور کره جنوبی به استان فارس آمدند تا از میان سه دانشکده فنی تهران ، اصفهان و شیراز ، یک دانشکده را برای سرمایه گذاری و تامین ماشین آلات کارگاهی و آموزشی در خصوص صنایع مرتبط با تولیدات کشور کره جنوبی انتخاب کنند. این بازدید حاشیه های جالب توجهی به همراه داشت.
** هیات خارجی شامل چهار نفر ومتشکل از سه مرد و یک زن بود که یک نفر کارمند سفارت کره جنوبی در تهران(مترجم)، یک نفر نماینده آژانس همکاری های بین المللی کره جنوبی (عضو ارشد هیات) و دو نفر نیز مشاورین تخصصی نماینده این آژانس در حوزه مکانیک خودرو بودند.
** نکته جالب توجه در این بازدید، جوان بودن نماینده اصلی آژانس همکاری های بین المللی کره جنوبی بود. وی حدود 26 سال سن داشت؛ در حالی که یکی از مشاوران وی بیش از 60 سال از زندگی خود را سپری کرده بود، نتیجه این رویداد تلاقی توان ، نیرو و تخصص جوانی در کنار بهره از تجربیات نسل های گذشته بود.
** در ادامه این جلسه نماینده آژانس همکاری های بین المللی کره جنوبی از نماینده فروش یکی از خودروهای کره ای در شیراز که در این جلسه حضور داشت سوال کرد که شما سالانه چه مبلغی را به دانشگاه کمک می کنید؟
** اینجا بود که حاضران در این جلسه به ویژه نماینده شرکت فروش خودرو کره ای در شیراز با تعجب هیات کره جنوبی را نگاه کردند و از نماینده هیات خارجی خواستند که دوباره سوال خود را تکرار کند.
** مترجم باری دیگر همان سوال را مطرح کرد که نماینده فروش خودرو کره ای در شیراز پاسخ داد: مگر ما باید به دانشگاه ها و بخش دولتی کمک مالی کنیم! دانشگاهها و دولت باید از ما حمایت کنند که بخش خصوصی هستیم و در حال فعالیت اقتصادی و اشتغالزایی و ...!
** نماینده هیات خارجی در پاسخ گفت: برای شکوفایی اقتصاد هر کشوری لازم است رابطه صنعت و دانشگاه بسیار خوب باشد و حتی واحدهای صنعتی بخشی از درآمد خودشان را سالانه و ماهانه به دانشگاه ها اهدا کنند چون معتقد هستند دانشجویان امروز نیروهای متخصص و آموزش دیده آینده خودشان هستند پس باید با بهترین و به روز ترین تجهیزات و تکنولوژی آموزش های لازم را کسب کنند،صنعت در حقیقت با حمایت از دانشگاهها آینده و تکنولوژی فردای خود را تامین می کند که در نهایت به نفع صنعت هر کشوری است.
بروز این تفکر و فرهنگ سازی در این خصوص شاید یکی از حلقه های مفقوده ارتباط بین صنعت و دانشگاه در کشور ما باشد.
** در ادامه این نشست، علیرضا ده بزرگی کارشناس ارتباط با صنعت دانشکده شهید باهنر شیراز گفت:متاسفانه تاکنون حمایتی از سوی شرکت ها و صنایع استان فارس از دانشگاه نشده است و این دانشگاه نیز با فرسودگی تجهیزات و قدیمی بودن آنها روبه رو است. وی افزود: لازم است قوانین کشور به نحوی تنظیم شود که صنعت را به علم و دانشگاه نزدیک کند مانند برخی از کشورهای پیشرفته دنیا و حتی برخی کشورهای آسیایی نظیر کره جنوبی که قوانینی وجود دارد که واحد صنعتی به هر اندازه که به دانشگاه کمک مالی کند به همان میزان از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.
** دکتر کشتکار مدیر گروه مکانیک خودرو دانشکده فنی باهنر نیز گفت: چون تجهیزات این دانشکده به روز نیست دانشجویان باید دوره های تخصصی و تکمیلی را بیرون از دانشگاه کسب کنند.
** هیات چهار نفره کره جنوبی در حالی شامگاه چهارشنبه، شیراز را ترک می کند که پیش از این از دانشکده های فنی شهرهای تهران و اصفهان بازدید کرده بود.
** مدیرکل امور بین الملل دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: هیات کره جنوبی گزارش نهایی خود را در باره انتخاب یکی از این سه دانشگاه برای سرمایه گذاری تا پایان ماه جاری میلادی به آژانس همکاری های بین المللی کره جنوبی ارئه می کنند و بعد از آن کارگاههای یکی از این سه دانشکده با امکانات کره جنوبی تجهیز خواهد شد.
** جاسب نیکفر: ارزش کل این سرمایه گذاری که براساس تفاهم نامه ای دوجانبه مشخص شده حدود سه میلیون دلار است که مبلغ دو میلیون دلار آن را آژانس همکاری های بین المللی کره جنوبی برای تجهیز کارگاهی یکی از دانشکده های فنی تهران ، اصفهان و یا شیراز با ماشین آلات تولید کشور کره جنوبی تامین خواهد کرد و حدود یک میلیون دلار آن را نیز دانشگاه فنی و حرفه ای هزینه خواهد کرد.
** نکته جالب دیگری که در سفر این هیات خارجی نمایان بود سرمایه گذاری بلند مدت آژانس همکاری های بین المللی کره جنوبی در کشورهای دیگر برای تداوم و گسترش صادرات محصولات کره جنوبی در سالهای آینده است که لازم است اینگونه اقدامات و زیرساختهایی را نیز برندها و کالاهای ایرانی در دنیا پیگیری و انجام دهند تا صادرات غیرنفتی ایران نیز افزایش چشمگیری پیدا کند.
9873 / 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15509/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

مدت زمان عمل لازک چشم

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است

پیش‌کنگره  15000 شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود

تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم

پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!

پیش کنگره یادواره 15 هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

سرعت رسیدگی به پرونده 8 مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 4 اردیبهشت

ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو

(تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز

زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم

داستان ابوشجاع

عوارض خطرناک کبد چرب

مراقبت های بعد از عمل چشم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود

اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

ادامه بارش‌های پراکنده و رگباری در فارس

سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم

مسابقات قرآن و عترت مرحله 14 گانه در اشکنان

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!

ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران

سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم

بسته خبر‌های ورزشی 5 اردیبهشت فارس

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان

شهروند خبرنگار:آبگرفتگی شیراز

اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند

2 هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

پرونده قضایی 8 مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس