پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

علت سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را نمی توان شرایط بد جوی عنوان کرد سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: علت سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را نمی توان شرایط بد جوی عنوان کرد و باید گزارش نهایی در این مورد با توجه به اطلاعات جعبه سیاه هواپیما تهیه و اعلام شود.
محمد رضا رضایی کوچی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نشست ستاد بحران برای سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اظهار داشت: این سانحه بسیار مبهم است و کارشناسان صنعت هوانوردی وقتی عوامل را کنار هم می‌گذارند تا به گزارشی از علت سانحه برسند، نمی‌توانند تحلیل دقیقی داشته باشند، بنابراین باید گزارش نهایی با توجه به اطلاعات جعبه سیاه هواپیما تهیه شود.
وی، اضافه کرد: در نشستی که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، تمام مکالمات خلبان با مرکز کنترل ارتباط فرودگاه‌ها از زمان از زمین برخاستن (تیک‌آف) این هواپیما تا زمانی که از رادار محو شد را شنیدیم، 8 دقیقه پس از اینکه هواپیما وارد مرکز کنترل یاسوج ‌شد خلبان هیچ اظهاری در باره بدی شرایط جوی و یا احساس خطر اعلام نکرد.
رضایی کوچی افزود: اگر خطری این هواپیما را تهدید می‌کرد، خلبان فرصت اعلام خطر و گزارش را به مرکز کنترل داشت، اما هیچ صحبتی درباره خطرات احتمالی و یا احساس خطر خلبان انجام نشده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وضعیت تا 8 دقیقه پایانی کاملا عادی و طبیعی مخابره شده بود، اظهار کرد: بی شک نمی‌توان گفت علت این سانحه شرایط نامساعد جوی بوده چرا که گزارش شرایط آب و هوا پیش از پرواز به خلبان ارایه شده و هیچ مشکلی در شرایط جوی هم نداشته است.
رضایی کوچی با بیان اینکه این نوع و مدل هواپیما مشکلی برای پرواز در مسیر فرودگاه یاسوج ندارد، اظهار داشت: هواپیمای ATR می‌تواند تا ارتفاع 21 هزار پا پرواز کند و بالاترین نقطه قله کوه دنا 14هزار پا ارتفاع دارد بنابراین این هواپیما می‌تواند بیش از 6 هزار پا از بالاترین نقطه کوه دنا پرواز کند.
وی تاکید کرد: خلبان این هواپیما از خبره‌ترین خلبان‌های صنعت هوانوردی کشورمان بود و پرواز با ATR را به سایر خلبانان آموزش می‌داد، بنابراین خلبان ماهری برای پرواز با اینگونه هواپیما محسوب می‌شد.
نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابهامات بسیار زیاد در این سانحه هوایی، گفت: 8 دقیقه پس از این که این هواپیما از رادار اصفهان به کنترل پرواز فرودگاه یاسوج تحویل داده شد، از رادار ناپدید ‌شد این در حالی بود که هنوز هواپیما وارد ارتفاع کوه دنا نشده بود بنابراین نمی‌توان اصابت این هواپیما را با کوه تایید کرد.
رضایی کوچی، در باره بازگشایی جعبه سیاه این هواپیما با حضور نمایندگان شرکت ATR بیان داشت: طبق قوانین بین‌المللی جعبه سیاه باید با حضور نمایندگان این شرکت گشوده و بازخوانی شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر اقدامات برای ویزای نمایندگان شرکت ATR در حال انجام است و احتمالا تا فردا (سه شنبه) نمایندگان این شرکت وارد ایران می‌شوند.
رضایی کوچی افزود: قرار نیست جعبه سیاه تحویل شرکت ATR شود بلکه جعبه سیاه در ایران با حضور نمایندگان شرکت ATR گشوده و بررسی خواهد شد.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد.
این هواپیما از نوع "ای تی آر 72" پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد. کارشناسان نقطه احتمالی سقوط را ارتفاعات دنا در منطقه کوهستانی سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اعلام کرده اند.
ای‌ تی‌ آر 72 توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی - ایتالیایی ای ‌تی‌ آر تولید می‌شود. تولید این نوع هواپیما از سال 1989آغاز شد. مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شده است و تا 78 نفر گنجایش دارند.
7369 /6118

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15694/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!