پیام فارس

آخرين مطالب

نمره قبولی برای دیپلمات ارشد ایران سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - روزنامه تماشا چاپ شیراز در شماره 1478 یادداشتی با عنوان "گرفتن نمره قبولی دیپلمات خندان ایران زمین" و با موضوع کارنامه وزارت امور خارجه در دولت تدبیر و امید منتشر کرده است.
در این یادداشت به قلم مهدی آماده سردبیر این روزنامه آمده است: دکتر محمدجواد ظریف، دیپلمات همیشه خندان ایران زمین و وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید مردی است که مایه افتخار ایرانیان است. وی شخصی است که سمت امور خارجه به او شخصیت نداده بلکه دکتر ظریف به جایگاه و شخصیت حقوقی وزیر امور خارجه ایران ارزش و اعتبار بخشیده است.
وی با تمام وزرای امور خارجه تاریخ معاصر ایران متفاوت است و بسیاری از شخصیت‌های مطرح سیاسی جهان با او در ارتباط هستند، توئیت‌های او را دنبال می‌کنند و برای سخنان و اظهارنظرهایش ارزش قائل هستند.
اوج هنرنمایی دیپلمات خندان ایران زمین در جریان مذاکرات هسته‌ای 1+5 با ایران بود و دکتر ظریف بهمراه عراقچی و تخت روانچی، صالحی و... ماه‌ها مذاکرات طاقت فرسا را با طرف‌های مذاکره یعنی وزراء امور خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان و نماینده اتحادیه اروپا پیش برد و هرگز اجازه نداد امتیازات گرفته شده توسط ایران کمتر از امتیازات طرف‌های مخالف ایران به خصوص آمریکایی‌ها باشد.
در زمینه موفقیت مذاکرات همین بس که رهبر انقلاب در تاریخ دهم آبان ماه 94 از دکتر ظریف تشکر نمودند و همچنین ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمان تبلیغات و پس از انتخاب شدن همیشه بر این موضع پافشاری می‌کند که برجام برای آمریکا یک شکست بوده است.
اما در روزهای اخیر بار دیگر رهبر فرزانه ایران اسلامی در سخنان روز بیست و نهم بهمن ماه از عملکرد و مواضع دکتر ظریف قدردانی نمودند و این مهم حجتی بود بر نمره قبولی عملکرد دیپلمات معتبر و خندان کشورمان و تیم وی که هر چه می‌گذرد جایگاه وی در سیاست بین المل بیشتر به چشم می‌آید.
دکتر ظریف از سال 92 تاکنون که در پست وزارت امور خارجه ایران قرار دارد، همواره در محافل مختلف سیاسی، مجامع بین المللی، سمینارها و کنفرانس‌های معتبر جهانی با تسلط عالی بر زبان انگلیسی و سخنوری دیپلماتیک با استدلال‌های قوی از مواضع بحق جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده است.
وی اتهام زنی‌های برخی مخالفان ایران اسلامی شامل آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها یا سعودی‌ها و دو، سه کشور تحت سلطه سیاسی عربستان را محکم پاسخ داده و مدعیان دروغین مخالف ایران را با استدلال‌های شفاف و روشن محکوم کرده است.
یکی از نمونه‌های بارز این مهم کنفرانس امنیتی مونیخ بود که با سخنرانی‌های نتانیاهو، عادل الجبیر، جان کری و دکتر ظریف همراه بود.
در این سمینار که نمایندگان سیاسی و میهمانان عالی رتبه متعددی سخنرانی نمودند و مواضع خود درباره امنیت منطقه ای و بین المللی را مطرح کردند. اما نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علاوه بر مطرح نمودن انتقادهای شدیدی علیه ایران با تقلید ناشیانه از عملکرد نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل با به نمایش گذاشتن تکه‌ای فلز مدعی شد این فلز بخشی از پهپاد ایرانی است که هفته گذشته وارد حریم هوایی اراضی اشغالی فلسطین شده بود!
ضمن اینکه ادعاهای نتانیاهو برای جهانیان دیگر نخ نما و تکراری است، اما دکتر ظریف با قدرت و دلایل قانع کننده پاسخ نتانیاهو را داد و مواضع ثابت جمهوری اسلامی را که مبتنی بر قانون اساسی کشورمان می‌باشد و هماهنگ و برابر با منشور سازمان ملل است به بهترین شکل تشریح نمود.
اما در هفته‌های پر کار دکتر ظریف، وی در نشست والدای نیز حضوری پررنگ داشت و مطالبی را مطرح نمود که بار دیگر نقاب از چهره رژیم‌هایی همانند رژیم صهیونیستی و رژیم وهابی آل سعود برداشت.
دکتر ظریف در هتل اینترکنتینتال مسکو همراه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه سخنران‌های آغازگر این کنفرانس بین المللی بودند.
دکتر ظریف در این کنفرانس که توسط مؤسسه والدای از مهمترین و معتبرترین نهادهای مطالعاتی و اندیشکده‌های جهان است، عملکرد هفتاد ساله رژیم صهیونیستی، سیاست حاکمان ریاض و مشکلاتی که در عراق و روسیه باعث آن شدند و جنگ چهار ساله علیه یمن را محکوم نمود و عنوان کرد که همه باید این توهم که امنیت را می‌توان از خارج خرید یا به هزینه ناامنی دیگران به دست آورد، کنار بگذاریم!
در هر حال طی حدود دو سال گذشته فتنه عبری، عربی و غربی سه کشور اسرائیل، عربستان و آمریکا با هدف ایجاد ائتلافی بین المللی علیه ایران در حال اجرا بوده است.
مثلث شوم واشنگتن، تل آویو و ریاض در این مدت همواره سعی کرده‌اند لابی قوی در سطح بین الملل علیه کشورشان به بهانه‌های واهی و دروغین حمایت از تروریسم یا تلاش‌های ایران برای بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه شکل دهند.
در همین راستا این مثلث شوم در مجامع و کنفرانس‌های بین المللی همواره علیه کشورمان یاوه گویی کرده و مطالب بی پایه و اساس مطرح می‌کنند تا به خیال خویش چهره ای غیرواقعی علیه کشورمان در سطح بین الملل به نمایش بگذارند!
آنها آنقدر وقیح و بی اخلاق هستند که مشکلات خاورمیانه را وارونه جلوه می‌دهند و با سرمایه گذاری عظیم روی این پروژه همه روزه عوامل سیاسی این سه کشور از لابی‌های سازمان ملل گرفته تا حضور در پایتخت‌های کشورهای اروپایی و قدرتمند آسیایی یا شرکت در تمام جامع بین المللی که برگزار می‌شود، سعی در ارائه چهره منفی از ایران اسلامی دارند. آنها می‌خواهند ایران را مسئول نابسامانی‌های خاورمیانه به جهان معرفی کنند و به طبع مقابله با این عملیات تبلیغاتی و روانی این سه کشور با میزان سرمایه گذاری بالا، کار ساده و راحتی نیست.
اینکه دکتر ظریف و تیم وی در وزارت امور خارجه و سفارت‌های کشورمان در نقاط مختلف جهان بخواهند چهره واقعی ایران را که منادی امنیت منطقه بوده است و با قدرت در جنگ دولت‌های عراق و سوریه با داعش و تروریست‌های مختلف حاضر در این دو کشور مقابله کرده است، به نمایش بگذارند در حالی که این سه کشور تلاش می‌کنند خلاف آن را تبلیغ نمایند، کاری سخت می‌باشد.
به همین دلیل حضور در مجامعی همچون کنفرانس امنیتی مونیخ یا نشست والدای مسکو و دادن پاسخ اظهارات عوامل مثلث شوم لازم و ضروری است و حداقل درون کشور نباید برای تیم وزارت امور خارجه حاشیه ایجاد نمود؛ چون نیرو و انرژی این تیم به هیچ عنوان نباید صرف مسائل داخلی شود تا در این جدال نابرابر دکتر ظریف و وزارت امور خارجه تضعیف نشوند.
9873/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15766/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم