پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرسیما، منظر و فضای سبز شیراز خبر داد:

پایان بازسازی نمای بیرونی دروازه قرآن تا پایان سال/ بازسازی اصولی فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهری از پایان بازسازی نمای بیرونی دروازه قرآن تا حلول سال نو خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، جهانبخش میرزاوند ظهر شنبه در نشست خبری فعالیت های این مجموعه با بیان اینکه طرح مطالعاتی مرمت و بازسازی دروازه قران متعلق به سال 1394 است، بیان کرد: از آنجا که سازه این بنای تاریخی، میراثی است، طرح مطالعاتی بازسازی آن با نظارت سازمان میراث فرهنگی و گرشگری استان فارس بر مبنای 2 بخش تعریف شده است که در ابتدا با تزریق بتن به پایه های این دروازه تاریخی از حرکت سازه به دلیل فرسودگی آنها جلوگیری خواهد شد.
ثبات پایه ها با افزودن بتن و مقاوم سازی نماد شیراز
وی از ثبات پایه ها با افزودن بتن و مقاوم سازی این سازه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اولویت ما برای بازسازی دروازه قرآن شیراز در آستانه نوروز و ورود گردشگران نمای بیرونی است، عنوان کرد: ابتدا مرمت نمای بیرونی در اولویت قرار گرفت و بازسازی نمای داخلی را به پس از تعطیلات نوروزی موکول کردیم.
میرزاوند در عین حال تاکید کرد: تلاش ما در شهرداری و سازمان میراث فرهنگی پایان بازسازی نمای بیرونی دروازه قرآن تا حلول سال نو است؛ این در حالیست که بازسازی درونی این بنای تاریخی با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی به سال آینده سپرده شد.
مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز در ابتدای این نشست با توجه به فضاسازی های چند روز اخیر پیرامون برداشته شدن تمثال شهدا از سطح شهر توضیح داد: با توجه به اینکه از سال 1390 همزمان با کنگره شهدا و سرداران شهید استان فارس تعدادی بنر با تصویر شهدا در بلوارها نصب شد که به مرور زمان آسیب دیده است از سال 92 نوسازی این تمثال ها آغاز شد که اکنون با توجه به عدم اطلاع رسانی به موقع نزد افکار عمومی موجب سوء تفاهم هایی شد.
وی در عین حال از نصب دست کم 40 تابلو جمعی شهدا در نقاط مختلف شهر شیراز خبر داد و افزود: این تابلوها اینک در مناطقی نظیر چوگیا، ورودی کوی سجادیه، بلوار فرهنگشهر و... قرار گرفته اند.
میرزاوند در ادامه اعلام کرد: برای ماندگاری بیشتر این تابلوها آنها را روی فلز چاپ کردیم تا در طول زمان دچار موراد مشابه نشوند.
میرزاوند در پاسخ خبرنگار مهر درخصوص هزینه بازسازی این تابلوها و تمثال ها عنوان کرد: از آنجاکه هزینه های این تابلوهای شامل فوندانسیون، سازه فلزی و بنر می شود پیشتر با مبلغی معادل 12 میلیون تومان میشد، امسال طبق قرارداد با پیمانکار این طرح در محلات مبلغی نزدیک 20 میلیون تومان تمام می شود، زیرا بسیاری از مواد این تابلوها وارداتی که بدین خاطر هزینه های آن متغیر است.
مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهری پیرامون استقبال از میهمانان و گردشگران نوروزی هم به تشریح برنامه های سازمان یادشده پرداخت و گفت: برای استقبال کمیته هایی تشکیل شد تا با بهسازی فضای سبز، اصلاح و هرس درختان، مرمت جداول خیابان و مکان هایی که نیاز به کاشت و تعویض درخت داشتند کار آغاز شد، این در حالیست که ترمیم سطح سبز پارکها، میادین و بلوارها در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
از سویی به گفته میرزاوند کاشت گل در بوستان ها و بلوارها به همراه نهال آماده شده و در حال کاشت می باشد و از مناطق شهرداری نیازها استعلام شده و در حال تامین نهاده ها هستیم.
میرزاوند از تهیه دفترچه راهنمای گردشگران نوروزی خبر داد و افزود: در این دفترچه ها نشانی و عکس تمامی باغات از جمله خانواده و پارک های تحت مدیریت سازمان معرفی شده اند که همزمان با ورود گردشگران توزیع می شود.
نصب هرگونه چادر در پارکها ممنوع است
این مقام مسئول مدیریت شهری شیراز با هشدار به خاطیان اعلام کرد: نصب هرگونه چادر در پارکها و بوستان های شیراز به مناسبت نوروز ممنوع است. این در حالیست که نشانی کمپ هایی که امکان نصب چادر و اسکان نوروزی دارند در دفترچه راهنما درج شده است.
وی در عین حال یادآور شد: ما نمی توانیم در سایت ها و کمپ های اسکان نوروزی سرمایه گذاری دائمی داشته باشیم زیرا این اماکن مختص نوروز برپا می شوند و در طول سال استفاده دیگری ندارند.
میرزاوند در ادامه به برنامه های هفته درختکاری در شیراز هم اشاره کرد و از آغاز برنامه های پیرامون این رویداد در روز 15 اسفندماه جاری با حضور اصحاب رسانه، مقام های استانی و مدیران و اقشار مردم در ساعت 9 صبح سه شنبه خبر داد که در بوستان سلامت در ابتدای بزرگراه حسینی الهاشمی برگزار می شود.
میزاوند با اشاره به اینکه برنامه درختکاری در شیراز به مدت یک هفته ادامه می یابد افزود: در این مدت نقاط مختلفی به کمک مردم و سازمان های مردم نهاد و نهادها آیین پسندیده و توصیه شده درختکاری را خواهیم داشت، بنابر این در ادامه برنامه های یادشده؛ چهارشنبه 16 اسفندماه جاری در بوستان مادر در محله کوشک میدان شیراز با حضور دانشجویان، دانش آموزان و زوج های جوان جشن درختکاری برپا می شود این در حالیست که در روز یادشده باغ گلهای بلوار شهید چمران میزبان نخبگانی است که از سوی بنیاد نخبگان فارس معرفی شده اند و درختکاری می کنند.
مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز از درختکاری بانوان در روز 17 اسفندماه در بوستان نور خبر داد و افزود: در روز پنجشنبه پزشکان و اهالی حوزه سلامت در باغ چمران جنوبی دست بکار کاشت درخت می شوند.
وی در ادامه افزود: روز 18 اسفندماه جاری در پارک جنگلی گلستان با همکاری هیئت کوهنوردی استان با حضور ورزشکاران کاشت درخت را خواهیم داشت. این درحالیست که 19 اسفند هم در پارک جنگلی کیان آباد به کمک مهندسین میزبان بسیج درختکاری خواهیم بود.
هنرمندان به بسیج درختکاری شیراز می پیوندند
مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهری با اعلام اینکه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برنامه های هفته درختکاری تکمیل می شود گفت: 20 اسفند 96 با حضور هنرمندان در بوستان نور آیین درختکاری توسط این بخش از جامعه شکل می گیرد؛ همچنین 21 اسفند با همکاری مجمع خیرین شهرساز شیراز در بوستان مادر با حضور خانواده شهدا در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام درختکاری می شود.
این در حالیست که به گفته میرزاوند با کمک یکی از پزشکان خیر شیرازی 500 اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری در 12 نقطه مرتفع و دامنه های پیرامون شیراز کاشته می شود تا جهادی در این زمینه شکل بگیرد.
وی گونه درختانی که بدین مناسبت در شیراز کاشته می شوند را برشمرد و افزود: سرو و نارنج به عنوان نماد شیراز و دیگر سایه گستران سبز از جمله بادام کوهی، بنه، ارژن، بلوط و... در این طرح استفاده می شوند.
میرزاوند درعین حال با توجه به وجود بحران آب در شیراز عنوان کرد: باید به سمتی برویم که گیاهان کمتر نیازمند به آبیاری کاشته شوند.
وی اعلام کرد: در 11 شهرداری منطقه به همراه جنب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در میدان مطهری شیراز به مدت 2 روز درخت به شهروندان اهدا می شود.
میرزاوند به طرح های در دست اقدام این سازمان هم اشاره کرد و گفت: طرح جامع آبیاری با بهره مندی از فناوری های هوشمند، ایجاد پارک مفاخر شیراز، بهسازی و نوسازی مبلمان و فضای سبز آرامگاه حافظ و جانمایی نمادهای شهری، نورپردازی و رنگ آمیزی دستور کار سال جدید سازمان خواهد بود.
وی از سفره آرایی به مناسبت نوروز 97 در پیشگاه اداره ها و سازمان های شیراز خبر داد و افزود: 100 سازه گل ارتفاعی با کاشت گلهای فصلی جانمایی خواهیم کرد و دست کم 20 نماد نوروزی در نقاط مختلف و پر گردشگر شیراز نصب خواهد شد.
به گفته مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز کارگروه بهسازی تابلوهای خدمات و صنوف تشکیل شده تا در نقاط هویتی شیراز تابلوهای یادشده از هارمونی، زیبایی بصری و تم هنری برخوردار شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17118/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ دو راهی مهم گروسی در پرونده ایران

کشف 106 کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه!

بهره مندی500 نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

ببینید | ویدئوی جدید القسام دربارۀ اسرای صهیونیست

در نمایشگاه کتاب امسال، همراه «مهر بان» باشید

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

الگوی چینی ترک برداشت

عوارض قرص و پودرهای لاغری و چاقی

اجرای 80 برنامه توسط کاروان خادمین حرم حضرت معصومه(س) در گلستان

اجرای 500 عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس

لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی

جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید

عوامل موثر در بروز آرتروز زانو

توصیه‌ای مهم به والدین دارای فرزند مبتلا به تشنج

فروردین خاموش مسکن تهران

وزیر صمت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

لیست هزینه اجاره‌نشینی در آپارتمان‌های لوکس تهران؛ پاسدارن 140متری، 3 میلیارد و 400 میلیون رهن کامل

حضور استاندار گیلان در تحریریه خبرگزاری مهر

اختصاص 17 هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان

سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد

محمد مهاجری: چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟

روزنامه اصولگرا: «افعی تهران» احوال بخشی از طبقه متوسط پس از شکست‌های نمادین سیاسی است

حذف معلم‌بلاگرها؛ حریم شخصی کودک از ادعا تا واقعیت

روایت «فارن افرز» از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان

تردید در سلامت آب‌های معدنی!

ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه

نقش ژنتیک در بروز اختلالات تشنجی

اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید

کاهش قیمت سکه و طلا؛ دلار ثابت ماند

رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد

بازدید از کیفیت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن

با خرید 100 خودرو هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوید!

آغاز برنامه‌های دهه کرامت با حضور سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) در یزد

تالار حافظ شیراز میزبان200 هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود

بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند

آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است

شیراز میزبان 200 هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود

جزئیات تازه از ماجرای خبرساز روغن های مسموم

رافائلِ رفت و برگشت

کاهش غیرواقعی آمار جدایی