پیام فارس

آخرين مطالب

رییس کل دادگستری فارس مطرح کرد:

برخورد قاطع قوه‌ قضاییه با برهم زنندگان نظم و امنیت سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - قوه قضاییه در برابر تمام کسانی که به بیت‌المال دست‌اندازی کرده و به امنیت کشور به صورت آگاهانه و ناآگاهانه ضربه زده‌اند با عزمی راسخ در مقابل این افراد ایستاده است .
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی در همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه های قضایی استان فارس، هدف از برپایی این همایش را بررسی عملکرد دستگاه قضایی استان فارس و ارزیابی نقاط قوت و ضعف در سایر حوزه های قضایی عنوان کرد .
وی با بیان این که وظایف قضات و کارکنان دادگستری اموری طاقت ‌فرسا، پرمسئولیت و پرمخاطره است، خاطرنشان کرد: بررسی اجمالی از حوزه مسئولیت خود و آسیب‌های آن و تحلیل از اقدامات حوزه قضایی در راستای پیشبرد اهداف قضایی ضرورت دارد و مشخص می‌کند چقدر در این مامویت سنگین موفق عمل شده، چه کاستی و نارسایی‌هایی وجود داشته و اگر نتوانستیم به نقطه مطلوب برسیم دلایل آن چه بوده است .
رییس شورای عالی قضایی استان فارس با تاکید بر اینکه امروز شرایط دستگاه قضایی به سبب مسئولیت سنگینی که بر عهده دارد بسیار ویژه است، گفت: طی چند ماه اخیر هجمه‌های بسیاری از جانب برخی افراد علیه دستگاه قضایی انجام شده که در نوع خود کم سابقه و در عین حال بسیار آموزنده برای قوه قضاییه به عنوان رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است .
القاصی با اشاره به این که ریاست معظم قوه قضاییه نیز در نشست سراسری عنوان کردند که این هجمه‌ها و تخریب‌ها یا عامدانه و مغرضانه و یا از سر جهل و ناآگاهی است، تصریح کرد: در هر صورت چه از روی غرض و عقده‌گشایی باشد و چه از روی جهالت و ناآگاهی، خروجی آن باعث می‌شود اعتماد جامعه نسبت به قوه قضاییه و نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد تشکیک قرار گیرد و ایجاد این تشکیک، آسیب بزرگی است که مسئولیت سنگینی دارد برای کسی که بخواهد عامدانه به اعتماد مردم نسبت به دستگاهی که برقرار کننده نظم و امنیت در جامعه است خدشه وارد کند .
رییس کل دادگستری استان فارس به رؤسا و دادستان‌ها تاکید کرد که مراقبت و هوشیاری بیشتری در حوزه‌ی عملکردی خود داشته باشند و با انجام مقایسه‌ای بین دوره‌ی مدیریت آیت‌الله آملی لاریجانی و دوره‌های گذشته، گفت: امروز دستگاه قضایی با استقلال کامل و بدون تاثیرپذیری از هیچ شخصیت و مقامی و دور از هیاهو و جنجال رسالت خود را پیش می‌برد و طبیعی است که باید هزینه آن را پرداخت کند .
رییس کل دادگستری استان فارس با تصریح این که وقتی کسانی می‌خواهند در این قوه نفوذ کنند و جلوی آنها گرفته می‌شود چه از داخل و خارج به طور حتم به هجمه‌ها علیه این دستگاه دامن می‌زنند، افزود: استقلال و پویایی دستگاه قضایی که مرهون مدیریت آیت‌الله لاریجانی است و برخورد با فساد در جهت صیانت از بیت‌المال و غیره باعث شده است افرادی که به بیت‌المال تعرض می‌کنند به اقسام اتهام زنی‌ها روی آورند و کسانی که یک روزی اداره کشور در دست آنها بود چون منافع آنها تأمین نشده و به خواسته‌های خود نرسیدند به شایعه پراکنی روی آورند .
القاصی با اشاره به تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر اینکه این نهاد مسیر خود را تا رسیدن به تحقق رسالت قوه قضاییه با صلابت و اقتدار طی کند، بیان کرد: ایستادن در برابر مفسدین و سرمایه‌خوارها هزینه دارد که باید پرداخت کرد و قوه قضاییه امروز به رسالت خود به درستی عمل کرده و در برابر تمام کسانی که به بیت‌المال دست‌اندازی کرده‌اند و به امنیت کشور به صورت آگاهانه و ناآگاهانه ضربه زده‌اند ایستاده است و با عزمی راسخ برخوردی قاطع و قانونی داردو این راه را ادامه خواهد داد .
وی در بخشی از سخنان خود از خدمات نیروی انتظامی استان فارس قدردانی و اضافه کرد: این نهاد خدمتگزار در موقعیت‌ها و زمان‌های مختلف به موقع در صحنه حضور یافته و در کنار دستگاه قضایی برای تامین نظم، امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کند .
رییس کل دادگستری استان فارس گفت: هدایت و فرماندهی انتظامی استان در راستای انجام ماموریت‌ها کار بسیار دشواری است که با اهتمام و تلاش های سردار گودرزی فرماندهی انتظامی استان و سایر همکاران ایشان در راستای اهداف دستگاه قضایی نیز به درستی پیگیری می‌شود .
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس پس از بیان نکاتی توسط تعدادی از معاونین و دادستان‌های استان، عنوان کرد: این نکات در قالب بخش‌نامه به سراسر استان ابلاغ خواهد شد و رعایت آن به لحاظ پیشبرد امور مجموعه دستگاه قضایی ضرورت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد .
رییس کل دادگستری استان فارس بر لزوم هوشیاری بیشتر نسبت به شرایط روز به ویژه در برابر اقدامات امنیتی و تخریبی علیه دستگاه قضایی تاکید کرد و افزود: امروز دشمن هم این را به خوبی دریافته است که تنها راه مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی و تضعیف آن سلب اعتماد مردم به ویژه دستگاهی همانند دستگاه قضایی که یکی از ارکان اصلی نظام است .
القاصی با بیان این که دستگاه قضایی متعلق به تمام جامعه است نه یک گروه و جناح خاص عنوان کرد: دستگاه قضایی چشم امید مردم است و وسیله و تکیه‌گاه و پناه مردم است بنابر این باید مردم در مراجعه به دستگاه قضایی احساس امنیت و آرامش کنند و این جاست که مسئولیت همه مارا سنگین تر می کند .
وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی کانونی است که حق و باطل و سره و ناسره را از هم جدا می‌کند و در تلاش است قانون به خوبی اجرا و عدالت در بدنه جامعه ساری و جاری شود، به جریانات و حوادث مهمی که استان فارس طی یک سال اخیر پشت سر نهاد اشاره کرد و گفت: هفت آبان جریان مهمی بود که از قبل در داخل و خارج از کشور برای آن برنامه‌ریزی شده بود اما به درستی مدیریت شد همچنین انتخابات، اربعین حسینی و غیره نیز از دیگر مناسبت‌های مهمی بود که از ایجاد چالش امنیتی و اجتماعی برای استان در این مناسبت‌ها نیز جلوگیری شد .
رییس کل دادگستری استان فارس به دو مناسبت پیش رو اشاره و تصریح کرد: چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروز حساسیت‌های ویژه خود را دارد و با توجه به اینکه استان فارس مقصد گردشگری مسافران زیادی است باید تدابیر لازم برای تامین امنیت و آرامش مردم اندیشیده شود و نکاتی که لازم است در جلسه شورای تأمین استان و با ضابطان دادگستری مطرح و مدنظر قرار گیرد .
رییس شورای عالی قضایی استان فارس با تاکید بر اینکه امنیت حوزه قضایی استان اهمیت بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: کوچکترین اغماض و غفلت در این زمینه برابر است با به خطر افتادن امنیت و جان مردم و باید شدت عمل در برابر افرادی که قصد دارند امنیت و آرامش مردم و نظم جامعه را بر هم زنند در چارچوب قانون و برخوردها به شکل قاطع و قانونی باشد .
القاصی به تمام موارد و موضوعاتی که از سوی دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی استان در این همایش مطرح شد پاسخ گفت و بر مواردی همچون حفظ شان و جایگاه قوه قضاییه در استان، تلاش برای کاهش جمعیت کیفری استان، اعطای تسهیلات به زندانیان جرائم غیر عمد و حمایت از خانواده‌های آنها، سرکشی دادستان‌ها از زندان‌ها، هماهنگی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و نیروی انتظامی برای تعیین تکلیف اموال توقیفی، همکاری مناسب با نیروی انتظامی به منظور برقراری نظم و امنیت در جامعه تأکید کرد .
وی در ادامه به برخورد جدی با مظاهر علنی فساد در سطح استان، تقویت مسائل فرهنگی و مذهبی در حوزه‌های قضایی استان، تکریم ارباب رجوع و تسهیل در امر دسترسی آسان مردم به مدیران و مسئولان مجموعه قضایی استان، استفاده از سیستم الکترونیک و کمک به گسترش آن و افزایش استفاده از این سیستم به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات و تسریع در ابلاغات، تقویت مصالحه در شوراهای حل اختلاف، تقویت آموزش‌ها، پرهیز جدی از روزمرگی در ارائه خدمت به مردم و غیره تاکید کرد .
وی همچنین از ارتقای رتبه آموزش استان در شورای حل اختلاف از رتبه 9 به رتبه 3 کشوری خبر داد و گفت: این موفقیت مرهون تلاش مسئولان این حوزه است که باید از آنها قدردانی شود .
رییس شورای قضایی استان فارس از آمار بازدید از زندان های سطح استان خبر داد و گفت: در سه ماهه سوم سال جاری استان فارس در آمار بازدید از زندان ها رتبه اول را در مقایسه با سایر استان ها کسب کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17259/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده