پیام فارس

آخرين مطالب

دانش آموزان فارس در قالب طرح خواهر خواندگی به مدارس محروم کمک می کنند فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: با همکاری کمیته امداد این استان، طرح خواهر خواندگی مدارس محروم شکل گرفته و در قالب این طرح دانش آموزان مدارسی که از وضعیت مالی بهتری برخوردارند به دانش آموزان محروم کمک می کنند.
به گزارش ایرنا محمد نظری، چهارشنبه در آیین جشن نیکوکاری دانش آموزان فارس که در دبیرستان دخترانه امتیاز ناحیه 2 شیراز برگزار شد، افزود: در این طرح هر یک از مدارس برخوردار، یک مدرسه محروم را متناسب با امکاناتی که از آن برخوردارند تحت پوشش و حمایت خود قرار می دهد.
وی بیان کرد: ممکن است برخی از مدارس حتی سه مدرسه را زیر پوشش خود قرار دهند و از آنها حمایت کنند.
نظری گفت: طرح بهترین ساندویچ دنیا نیز یکی دیگر از طرح هایی است که با توجه به روزهای پایانی سال و با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند در مدارس فارس اجرا می شود.
او اضافه کرد: دراین طرح دانش آموزان با همکاری اولیای خود، مواد غذایی مناسبی تهیه می کنند و در مدارس به فروش می رسانند و مبالغی که از این طریق جمع آوری می شود برای کمک به دانش آموزان نیازمند اختصاص می دهند.
وی بیان داشت: از ویژگی های این طرح این است که به دلیل اینکه قیمتی برای آن تعیین نمی شود، خریداران می توانند با نیت کمک به دانش آموزان بی بضاعت همان مدرسه، با هر قیمتی که در توان دارند آن غذا را خریداری کنند.
نظری با اشاره به اینکه امسال جشن عاطفه ها همانند سال های پیشین در 59 اداره مناطق و شهرستان های فارس برگزار شد، گفت: آموزش فرهنگ نوعدوستی و نیکوکاری جزو آموزه های دینی و از اهداف تربیتی و درسی آموزش و پرورش است و هدف اصلی از برگزاری جشن عاطفه ها و نیکوکاری که هر سال در آغاز سال تحصیلی و در اسفندماه برگزار می شود، اشاعه این فرهنگ در جامعه و به ویژه در بین دانش آموزان است.
او بیان کرد: هدف ما در مرحله نخست این است که جامعه و دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که همگان نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشند و در مرحله دوم کمک به دانش آموزانی است که نیازمند هستند و در استان فارس شمار چنین افرادی کم نیست.
** ضرورت آموزش مهارت های کمک به همنوع به دانش آموزان
سرپرست معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس هم در این مراسم گفت: سال 97 مصادف است با چهلمین سال انقلاب اسلامی، انقلابی که محوریت و شعار آن تحقق عدالت، تامین آزادی و استقلال است و امیدواریم همگان بتوانیم برای تحقق عدالت، فرصت محبت و نیکی کردن به همنوعان خود را از دست ندهیم.
محمد ابراهیم فروزانی افزود: هیچ صحنه ای زیباتر و شایسته تر از این نیست که امکان درس خواندن و ادامه تحصیل برای دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند، همسان با دانش آموزان برخوردار فراهم باشد.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی به عنوان یک انسان احساس می کنیم به انسانیت نزدیکتریم زیرا مهمترین توصیه ای که از اولیای دین و بزرگان به ما شده، عمل به کارهای نیک و صالح است.
فروزانی بیان کرد: ما ایرانی هستیم و اندیشه نیک، کردارنیک و گفتار نیک چیزی است که ما ایرانیان آن را به جهان و تاریخ هدیه داده ایم.
وی، با اشاره به برخی از آثار هنری و مقاله هایی که با موضوع موضوع احسان و نیکوکاری توسط دانش آموزان در این آیین ارایه شد گفت: امیدواریم فرصتی را فراهم کنیم تا دانش آموزان در کنار آموزش های روزمره در مدارس، درس زندگی و مهارت هایی همچون بخشش، احسان، نیکوکاری و کمک به همنوع و دستگیری از مستمندان را هم بیاموزند.
** توزیع 800 هزار پاکت بین دانشجویان و دانش آموزان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز در این آیین گفت: این کمیته امسال نیز با همکاری آموزش و پرورش
این استان برای کمک به نیازمندان، 700 هزار پاکت بین دانش آموزان و 100 هزار پاکت بین دانشجویان توزیع کرده است تا از این طریق کمک های خود را به مستمندان اهدا کنند.
محمد بذرافشان افزود: پیش بینی ما این است که امسال در مقایسه با سال 95 میزان کمک هایی اهدایی که از این طریق جمع آوری می شود افزایش قابل توجهی داشته باشد تا بتوانیم بخش عمده ای از نیازهای خانواده های مستمند را برطرف کنیم.
او بیان کرد: امسال نیز جشن نیکوکاری همزمان با سایر نقاط کشور به مدت سه روز در استان فارس برگزار می شود، روز نخست برگزاری این جشن امروز (چهارشنبه) در مدارس بود و فردا (هفدهم اسفند) در پایگاه های ثابت و سیار کمیته امداد در سراسر این استان برپا خواهد شد.
بذرافشان گفت: سومین روز جشن نیکوکاری نیز روز هجدهم اسفند در میعادگاه های نمازجمعه سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، مشارکت دانش آموزان در کمک به همنوعان خود را ستود و اظهار داشت: در این آیین شاهد رویش زیبایی های بسیاری بودیم به نحوی که دانش آموزان برای برآوردن آرزوهای کودکان و نوجوانان نیازمند، گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند.
** دانش آموزان را با سنت احسان آشنا کنیم
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز هم در این آیین با اشاره به تقارن برگزاری جشن نیکوکاری با ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با بررسی اجمالی زندگی این بانوی بزرگوار اسلام درمی یابیم که سراسر حیات طیبه ایشان مشحون از ویژگی ها برجسته و آموزه های بسیار است که از جمله شاخص ترین آنها احسان، نیکوکاری و بخشندگی نسبت به بندگان خداست.
بهروز پرنیان، افزود: یکی از اولویت ها و وظایف مهم آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ نیکوکاری و بخشندگی در جامعه است و در این زمینه تا کنون از نهادهای پیشگام بوده و هست.
وی، با تاکید بر اینکه معلمان نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ نیکوکاری و بخشندگی در بین دانش آموزان و خانواده ها دارند، افزود: معلمان می توانند به شیوه های مختلف، تفکر دانش آموزان را به سوی این فرهنگ متعالی انسانی و اسلامی هدایت و آنها را با این سنت حسنه آشنا کنند.
او اضافه کرد: اولویت دیگر آموزش و پرورش، توجه به وضعیت معیشتی دانش آموزان بی بضاعت و محروم است که اهمیت و جایگاه خاصی دارد.
در این آیین یکی از دانش آموزان نیکوکار دبیرستان امتیاز، 15 میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند کمک کرد.
همچنین در حاشیه این آیین، نمایشگاه خیریه ای از دست ساخته ها، آثار فرهنگی و هنری و غذاهای سنتی تهیه شده توسط دانش آموزان و فرهنگیان برگزار و مبالغی که از فروش آن جمع آوری شد برای کمک به دانش آموزان مستمند اختصاص یافت.
9873 /6118

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17329/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت