پیام فارس

آخرين مطالب

فارس آماده میزبانی میهمانان نوروزی اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، فارس و شیراز آماده پذیرایی و میزبانی میهمانان نوروزی شده است.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، از هفته‌ها قبل تلاش برای آماده‌سازی شیراز و فارس و میزبانی مطلوب از میهمانان و گردشگران نوروزی آغاز شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد: شهروندان، میهمانان و مسافران نوروزی در سال 97 شهر شیراز را متفاوت تر از سال های گذشته خواهند دید.
محمد حسنپور با تاکید بر اینکه برنامه ریزی شده تا امسال کمترین مشکل برای مسافران از بابت اسکان ایجاد نشود، گفت: تلاش خواهیم کرد که گردشگران و مسافران نوروز 97 با شیرازی زیباتر و تمیزتر از سالهای قبل مواجه شوند .
وی خاطرنشان کرد: سالهای گذشته برخی از مسافران اقدام به برپایی چادرهای مسافرتی در سطح پارک ها و حاشیه های شهر می کردند که امسال پیش بینی شده با ساماندهی مکان ها و ایستگاه های اسکان موقت، دیگر شاهد این موضوع نباشیم .
معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری شیراز یادآور شد: کمپ هایی در ورودیهای شیراز از جمله زیباشهر، جاده شیراز-بوشهر، باغ جنت و ...مجهز شده که همانند سالهای قبل به اسکان مسافر اقدام خواهند کرد. علاوه بر باتوجه به پیش بینی نزول باران در ایام نوروز، مکان های مسقف تحت اختیار شهرداری را از هم اکنون مجهز کرده ایم تا در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه احتمالی مسافران با مشکل اسکان رو به رو نشوند.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس نیز در گفت و گو با ایسنا از تجهیز و ساماندهی بیش از یک هزار 680 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در سراسر استان از اواخر اسفند تا 15 فروردین ماه اشاره و خاطرنشان کرد: 13 هزار و 400 کلاس درس برای میزبانی از مسافران فرهنگی در نوروز 97 در نظر گرفته شده است .
حمیدرضا آذری با بیان اینکه فعالیت سامانه ثبت نام رزرو اینترنتی میهمانان نوروزی فرهنگی از 4 اسفند در دستور کار قرار گرفته، عنوان کرد: با توجه به استقبال خوب مسافران در سال گذشته از سامانه اینترنتی ثبت نام، امسال تا 70 درصد از ظرفیت مدارس فارس برای این موضوع اختصاص داده شده است .
وی با اشاره برنامه ریزیهای انجام شده در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آموزش و پرورش فارس، افزود:در استان 68 و در شیراز نیز پنج پایگاه استقبال و پذیرش میهمانان نوروزی فرهنگی با 3هزار نفر عوامل اجرایی از 28 اسفند تا 12 فروردین آماده پذیرش و استقبال و اسکان مسافران و میهمانان نوروزی فرهنگی در مدارس و اماکن متعلق به آموزش وپرورش استان خواهند بود .
مدیرکل آموزش وپرورش فارس با تصریح بر این نکته که مدرسه در حالت عادی مکان مناسبی برای اسکان فرهنگیان نیست، عنوان کرد که آموزش وپرورش تلاش می کند در ایام نوروز با توجه به حجم زیاد مسافران به ویژه فرهنگیان کمبود فضاهای اقامتی با نرخ های مناسب از ظرفیت موجود برای کمک به فرهنگیان استفاده کند .
آذری گفت: علاوه بر مدارس و کلاس های درس، 36 سالن ورزشی، 3 خوابگاه دانشگاهی، 3 خوابگاه دانش آموزی، 3 خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را خواهند بود .
وی با یادآوری این نکته که فعالیت ستاد اسکان در آموزش وپرورش فارس به صورت شبانه روزی خواهد بود از توزیع 36 هزار قلم کالا برای اسکان میهمانان نوروزی در مدارس استان خبر داد .
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در سال گذشته برای تجهیز مدارس استان فارس حدود 36 میلیارد ریال هزینه شد که در این زمینه 36 هزارو 416 قلم جنس برای این مهم خریداری و بین مدارس توزیع شد .
فرماندار شهرستان شیراز نیز در گفت و گو با ایسنا از تشکیل ستاد تسهیلات سفر و راه اندازی 10 کمیته خبر داد و بیان کرد: طی 54 مصوبه تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران تدارک دیده شده است .
حیدر عالیشوندی با بیان اینکه شرح وظیفه هر دستگاه زیربنایی و خدماتی در ستاد تسهیلات سفرهای نورزی شهرستان شیراز مشخص شده، خاطرنشان کرد: تا پیش از 15 اسفندماه این ستاد رسما افتتاح خواهد شد .
وی با تصریح بر اینکه تمام پیش بینی های لازم برای مواجه با حوادث غیرمترقبه احتمالی انجام شده و متعاقب با آن تلاش شده که کمپ ها و ورزشگاه های سرپوشیده به مجموعه مکان های اسکان مسافر اضافه شوند، گفت: امسال نمایشگاه دائمی استان فارس در قالب کمپ اسکان مجهز شده و اقدام به پذیرش مسافر خواهد کرد .
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز نیز در مصاحبه با خبرنگار ایسنا بیان کرد: طبق آمارها سال گذشته علی رغم استقبال زیاد مسافران برای گذراندن تعطیلات خود در این کلانشهر اما تنها 4 درصد از آنها در هتل ها و مراکزی که پیش بینی شده بود، اسکان یافتند .
علی ناصری با تاکید بر تجهیز زیرساخت های منایب در بلندمدت توسط سرمایه گذارانی که قصد ساخت هتل، احیای بافت تاریخی، راه اندازی مراکز گردشگری و ... دارند، خاطرنشان کرد: طی جلسات برگزار شده با صنوف گردشگری و هتلداری و همچنین معاونت اجرایی خدمات شهری شهرداری مقرر شده تا تمهیدات لازم برای اسکان موقت مسافران اندیشیده شود .
وی افزود: به جز چند پارک محدود، تلاش خواهد شد تا همه مسافران از مراکز اسکان تجهیز شده استفاده کنند .
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز به آراستن چهره شهر با جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان هم اشاره و در این باره عنوان کرد: از ماهها پیش جمع آوری آنها در دستور کار قرار گرفته که در روزهای پایانی باقی مانده به ایام نوروز تشدید خواهد شد .
ناصری یادآور شد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز نیز تلاش خواهد کرد تا در جهت زیبایی مبلمان شهری، نورپردازیها و المان ها اقدامات لازم را انجام دهد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17447/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل