پیام فارس

آخرين مطالب

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس عنوان کرد:

پیش‌بینی امدادرسانی سریع برای چهارشنبه‌ پایان سال در شیراز اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از پیش‌بینی و اجرای راهکارهایی برای امدادرسانی سریع به حوادث و مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه‌ی آخر سال در شیراز خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس محمدجواد مرادیان یکشنبه 20 اسفند در یک کنفرانس خبری که پیرامون اقدامات پیشگیرانه برای ایمنی بیشتر چهارشنبه‌ی آخر سال تشکیل شده بود، تاکید کرد که اورژانس فارس با توان و ظرفیت کامل آماده ارائه خدمات در این زمان خواهد بود.
وی از اضافه شدن 10 دستگاه آمبولانس، سه دستگاه موتوریانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در میادین و موقعیت‌های مکانی پرخطر جهت کاهش مدت زمان حضور نیروهای امدادی و درمانی در چهارشنبه پایان سال خبر داد .
مرادیان گفت: چهارشنبه آخر سال از شلوغ‌ترین روزها و شب‌ها برای حوزه سلامت به ویژه اورژانس پیش بیمارستانی محسوب می‌شود، چرا که تعداد زیادی از مردم از خانه‌ها خارج می‌شوند که تجمع آنها و تردد خودرودها باعث بروز حوادث مخاطره‌آمیز می‌شود .
وی با بیان اینکه معمولا سالانه حدود چهار هزار تماس در شب چهارشنبه آخر سال با مرکز اورژانس استان فارس برقرار می‌شود، افزود: متاسفانه روشن کردن آتش به شکل غیرایمن و غیر استاندارد و استفاده از مواد منفجره که در سال‌های اخیر که به رسم و عرفی هر ساله تبدیل شده بخش عمده‌ای از حوادث این شب را رقم زده است .
سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با تصریح بر اینکه گروه سنی 11 تا 19 سال شایع‌ترین گروه سنی آسیب دیده در چهارشنبه سوری بوده‌اند که از ناحیه صورت، سینه و دست دچار آسیب جدی شده‌اند، بر نظارت و کنترل خانواده‌ها بر فرزندانشان در این شب تاکید کرد .
وی ادامه داد:‌ با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای اسفندماه انجام شده، اقدامات پیشگیرانه در مدارس و فضای مجازی آغاز شده است .
سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس همچنین به هماهنگی با سازمان‌های مرتبط همچون؛ سژاه، ارتش، نیروی انتظامی و هلال‌احمر برای تامین آمبولانس اضافه اشاره و خاطرنشان کرد: آمبولانس‌ها جزو پاسخ‌های مدیریت بحران هستند .
مرادیان همچنین نزدیکی زمانی حادثه پلاسکو با چهارشنبه‌سوری سال 95 را از مهمترین دلایل کاهش حوادث در آن سال عنوان و ابراز امیداوری کرد که امسال هم مردم هوشیارانه سنت‌های خود را دنبال کنند.
وی ضمن توصیه به شهروندان برای داشتن شبی پرنشاط در چهارشنبه آخر سال، گفت: ترقه دارای ترکیبات شیمیایی است که معمولا در پوست می‌ماند و اثر آن به راحتی از بین نمی‌رود. از این رو خانواده ها باید مراقب فرزندان باشند، چرا که ترقه‌ها به ویژه ترقه‌های دست‌ساز آستانه انفجار نامشخصی دارند .
سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با تاکید بر تغییر نگرش‌های فرهنگی نسبت به روشن کردن آتش و استفاده از چوب‌های مناسب و مواد غیرقابل اشتعال، بیان کرد: به دلیل بعد مسافت طولانی بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمؤنین(ع) شهر صدرا تا شیراز مقرر شده درمانگاه و بیمارستان قطب‌الدین شیرازی اقدامات لازم را برای آسیب دیدگان انجام دهد و در صورت سوختگی‌های شدید با مرکز اورژانس تماس گرفته شود.بیمارستان‌های نمازی و رجایی نیز برای این امر ساماندهی شده‌اند
مرادیان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم توجه ویژه شورای شهر و شهرداری‌ها برای الزام کردن ساختمان‌های بلندمرتبه به پد هلی کوپتر همانند بسیاری از کشورهای دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: در ایران این مهم بسیار اندک وجود دارد و برای پرواز در شب نیز هیچ پد نشست و برخاست وجود ندارد .
وی به تمهیدات اندیشیده شده توسط مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در ایام نوروز هم اشاره و در این خصوص اظهار کرد: ایام تعطیلات عید جزو ایامی برای پرسنل ما محسوب می شود که تنها 4 تا 5 روز اجازه دانرد در احتیار خانواده هاییشانباشند
سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با بیان اینکه در نوروز 96 نسبت به سال 95 آمار تصادفات شهری مصدومین با یکهزار و 236 مصدوم 14 درصد کاهش داشت، گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 262 مصدوم جاده‌ای با 12 درصد افزایش از مهمترین ماموریت‌های سال گذشه این مرکز نسبت به سال 95 بود .
مرادیان یادآور شد: در حال حاضر سه فروند هلی‌کوپتر فعال در شیراز، آباده و جهرم وجود دارد و برنامه‌ریزیها برای انعقاد تفاهم‌نامه جهت اضافه شدن یک فروند هلی‌کوپتر و یک فروند بالگرد در دستور کار قرار گرفته است .
وی به مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در سال گذشته با 175 ماموریت اورژانس هم اشاره و بیان کرد: این میزان ماموریت با سه مورد فوتی نسبت به سال 95 حدود 10 درصد افزایش داشته است .
سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس همچنین از استقرار یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با هماهنگی هلال‌احمر در حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) زمان تحویل سال خبر داد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17452/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید