پیام فارس

آخرين مطالب

فرمانده نیروی انتظامی فارس:

هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال تا 15 فروردین 97 بازداشت خواهند بود اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: این نهاد با شادی مردم در چهارشنبه پایان سال مخالفتی ندارد اما در برپایی این آیین، هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت دستگیر شده و تا 15 فروردین 97 در بازداشت بسر خواهند.
به گزارس ایرنا سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، رویکرد پلیس نسبت به چهارشنبه آخر سال را رویکردی اجتماعی و محله محور دانست و گفت: با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان ممکن است در برپایی اینگونه آیین ها تحت تاثیر محیط قرار گیرند، بهتر است والدین در کنار آنان باشند.
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس افزود: بیشتر قربانیان چهارشنبه آخر سال از میان کودکان و نوجوانان هستند از این رو از خانواده ها می خواهیم‌، مراقب فرزندان خود باشند.
این مقام انتظامی بیان کرد: پلیس، برنامه ریزی لازم را برای چهارشنبه پایان سال انجام داده و از تمام توان برای تامین امنیت استفاده می کند و به همین سبب عوامل نیروی انتطامی از 2 روز قبل از برپایی این مراسم در قرارگاه امام علی (ع) حضور دارند و مبادرت به پایش تصویری معابر و محیط های مختلف می کنند.
گودرزی ادامه داد: تقویت افزایش گشت های نامحسوس و محسوس در استان را در برنامه داریم و روی کشف مواد محترقه پُر خطر تمرکز کردیم و تا کنون یک میلیون و 450 هزار عدد مواد محترقه کم خطر و 28 هزار و 136 عدد مواد محترقه پُر خطر کشف شده که این میزان کشفیات در مقایسه با سال 95 بیانگر 65 درصد کاهش است.
او گفت: افزون بر این، ماموران انتظامی فارس سه تن مواد پیش ساز که در تهیه مواد محترقه مورد استفاده قرار می گیرد کشف کرده اند که نسبت به سال گذشته حاکی از 9 و نیم برابر افزایش است و در پیوند با این مواد نیز 99 متهم دستگیر شده اند که در قیاس با سال 95 موید 26 درصد افزایش است.
به گفته وی، ارزش مواد محترقه کشف شده 10 میلیارد ریال است.
گودرزی افزود: مردم به این خود باوری رسیده اند که جوانان و نوجوانان را کنترل کنند و آسیب های جسمی غیر قابل جبرانی را که استفاده از مواد محترقه به دنبال دارد، جدی بگیرند و همین امر موجب شده تقاضا برای خرید مواد محترقه کاهش یابد.
وی ادامه داد: در چهارشنبه پایان سال 95 در استان فارس تلفات انسانی نداشتیم و امیدواریم امسال نیز با اقدامات پیشگیرانه و موثر، حادثه ای رخ ندهد‌.
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده اقدامات غیراخلاقی اراذل و اوباش و خرید و فروش مواد محترقه آن را از طریق شماره تلفن 32298124 به پلیس گزارش دهند.
** 12 هزار نیرو تامین امنیت در تعطیلات نوروز را برعهده دارند
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای تامین امنیت در تعطیلات نوروز 12 هزار نیرو به همکاری دعوت شده اند که بخشی از آنها، پلیس افتخاری، همیاران و نگهبانان محله هستند.
گودرزی ادامه داد: همچنین 431 ایستگاه نیروی انتظامی در شهرهای مختلف این استان و 60 ایستگاه در شیراز راه اندازی خواهد شد و 2 هزار گشت موتوری و خودرو برای تامین امنیت مردم پیش بینی شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: گشت های انتظامی محسوس و نامحسوس نیز در مراکز خرید و نقاط پُر تردد فعال هستند و بیش از 250 نفز از بانوان اعم از کارکنان نیروی انتظامی و پلیس افتخاری برای جلوگیری از کیف زنی و جیب بری در اتوبوس ها حضور دارند.
گودرزی افزود: همچنین معتادان متجاهر نیز جمع آوری می شوند که تا کنون 937 نفر از آنها به کمپ هایی که در نظر گرفته شده منتقل شده اند و پیس بینی می شود تا پایان سال 96 تعداد آنها به یک هزار و 300 نفر برسد.
وی اظهار داشت: با هماهنگی اداره کل بهزیستی فارس و شهرداری شیراز، مقرر شده سه گرمخانه برای این دسته از معتادان ایجاد شود و بر اساس رایزنی هایی که صورت گرفته موضوع آموزش مهارت و کار آفرینی آنها نیز دنبال شود.
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس همچنین به اقدامات پیش بینی شده در حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره و بیان کرد: سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و انحراف به راست، خط قرمز پلیس است و کسانی که این حرکات را انجام دهند، ضمن توقیف خودرو گواهینامه رانندگی آنها نیز ضبط می شود.
گودرزی ادامه داد: در تعطیلات ‌نوروز گشت های محسوس و نامحسوس پلیس راه های استان برای تست رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی فعال خواهند بود.
وی، از مردم خواست قبل از اقدام به مسافرت حتما از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل و برای جلوگیری از سرقت منزل، نکات ایمنی را رعایت کنند و اگر فرد مورد اعتمادی را مد نظر دارند، منزل خود را به او بسپارند.
**کاهش 55 درصدی سرقت مسلحانه در فارس
سردار گودرزی، در قسمت دیگری از مطالب خود به بخشی از عملکرد نیروی انتظامی فارس در سال جاری اشاره کرد و گفت: کشف 42 تن انواع مواد مخدر، کشف 250 میلیارد تومان کالای قاچاق، به هلاکت رسیدن سه شرور مسلح و دستگیری یکی از اشرار از جمله فعالیت های این نیرو است.
گودرزی افزود: همچنین از ابتدای سال 96 تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان سرقت از منازل و اماکن مختلف در این استان 2 درصد و سرقت مسلحانه 55 درصد کاهش یافته است.
** اجاره دادن منازل مبله بدون مجوز ممنوع
فرمانده نیروی انتظامی شیراز هم در این نشست به لزوم ساماندهی منازل اجاره ای مبله اشاره کرد و گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی با افرادی که بدون مجوز مبادرت به اجاره دادن منزل مبله می کنند، برخورد می کنیم.
سرهنگ دلاور القاصی مهر افزود: پلیس فتا برخی از افراد را که از طریق فضای مجازی این کار را انجام می دهند شناسایی کرده و ظرف یک هفته اخیر 17 نفر در این ارتباط دستگیر شدند.
9254 /6118

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17477/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید