پیام فارس

آخرين مطالب

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس:

اجرایی شدن پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی خسارت دیده در فارس اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: سال گذشته و بر اثر سیل بالغ بر 7500 واحد مسکونی در فارس آسیب دید که مالکان تمام واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.
    عطاالله زمانی در تشریح اقدامات انجام شده در سال 96 این اداره کل، ارائه خدمات به خانوارهای نیازمند در حوزه مسکن ، صدور اسناد مالکیت واحد های مسکونی شهری و روستایی ، مقاوم سازی و بهسازی مناطق روستایی ، اجرای طرح های هادی و عملکرد این نهاد در حوزه مسکن مهر را تشریح کرد .
زمانی با بیان اینکه امسال 7 هزار سهمیه طرح ویژه مقاوم سازی مسکن داشته ایم گفت 3500 واحد دراین زمینه با دریافت تسهیلات تا مرحله سقف کار را جلو برده اند ، بقیه هم در مراحل پی کنی و ادامه کار است ، بنا بر این دراین حوزه تقریبا 50 درصد از واحد ها به مرحله سقف رسیده است .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در زمینه اعطای تسهیلات به واحد های خسارت دیده از سیل سال گذشته هم گفت : بر اثر جاری شدن سیل سال گذشته 7500 واحد در 15 شهرستان ما دچار حادثه شد ، واحد های شهری و روستایی خسارت فراوان دید ، از شهریور ماه امسال پرداخت تسهیلات آغاز شد و تا کنون حدود 1600 واحد به مرحله سقف رسیدند و البته همه واحدها به بانک معرفی شده اند .
زمانی با بیان اینکه 7500 واحد خسارت دیده از سیل احداثی است گفت : این واحد ها کار را از صفر شروع کردند ، 4500 واحد هم تعمیری داشتیم که آنها هم تسهیلات دریافت می کنند .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: در حوزه مسکن روستایی هم تسهیلات اعطا می شود و متقاضیان به بانک معرفی می شوند ، بنیاد مسکن همچنین توافقنامه ای برای تامین زمین مددجویان کمیته امداد دارد ، کمیته امداد دراین زمینه به متقاضایان زمین ارائه می کند .
زمانی خاطر نشان کرد : در زمینه احداث مسکن شهری عمدتا در برخی موارد بنیاد مسکن زمین را تملک می کند و به احداث مسکن شهری می پردازد ، اطراف کلان شهر شیراز هم این طرح ها در حال اجرا است ، 492 واحد در روستای سلطان آباد شیراز هم اکنون در این زمینه در حال احداث است .
وی با بیان اینکه حساسیت ویژه روی رعایت موازین فنی داریم گفت : آموزه های مهندسی برای ما یک اولویت است ، ما باید بعد از زلزله در مناطقی که بازسازی انجام شده دغدغه ای نداشته باشیم ، تا کنون هم همین روال داشته ایم ، جاههای که قدرت زلزله معمولی بوده است دغدغه ای بعد از بازسازی ها نداشته ایم و تخریبی هم رخ نداده است .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اجرای مسکن شهری در منطقه سلطان آباد شیراز به روش سیستم قالب تونلی با اسکلت بتنی گفت : این روشی است که هر جای کشور اجرا شده مقاوم بوده است و در زمینه لرزه ها کمترین خسارت را هم نداشته است .
زمانی اضافه کرد : در روستاها با اجرای طرح توسعه روستایی به عنوان سند 10 ساله توسعه روستاها اجرای طرح ها ی هادی را دنبال میکنیم و در این استان سال گذشته از 2400 روستای بالای 20 خانوار همه دارای طرح هادی شده است و طرح دراین روستاها تهیه شده است .
وی ادامه داد : در زمینه تامین مسکن اقشار کم درآمد هم بنیاد مسکن ورود کرده است و زمین و تسهیلات و کمک بلاعوض داشته است ، همچنین کمک به تکمیل واحدهای مسکونی هم ا زمحل حساب 100 امام پیش بینی شده است همچنین برا ی خانوارهای دارای دو معلول هم 800 واحد در نظر گرفته شده است ، 197 واحد روستایی است ، در روستاها زمین رایگان تامین شده و 18 میلیون تومان بلاعوض و 18 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است .
زمانی افزود: در مسکن روستایی خانوارهای دو معلول 175 واحد در این روستاها تکمیل شده و واگذار شده است در شهرها هم از 580 واحد در حال تهیه زمین از سوی مسکن و شهرسازی هستیم ، 32 میلیون تومان تسهیلات و بلاعوض پرداخت می شود که کار در حال انجام است .
به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در زمینه احداث مسکن مهر ، بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر ورود کرد در استان فارس 30 هزار واحد مسکن مهر داشتیم که تسهیلات فراهم شد و با مشارکت مردم این طرح ها احداث شده است ، عمده پروژه های ما دراین حوزه یک یا دو طبقه در شهرها است که استقبال خوبی هم از آن شده است . حدود یک هزار واحد در تعاونی ها مانده است که در حال تکمیل است .
زمانی در زمینه سند دار کردن واحد های مسکونی نیز گفت : با تعاملی که با ثبت اسناد داریم 260 هزار واحد تا کنون در استان فارس دارای سند ملکی شده است ، هر سال سهمیه هایی مشخص می شود ، هر سال مقام اول یا دوم کشوری دراین زمینه داریم .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : تقریبا 20 درصد زلزله های بالای سه ریشتر در فارس رخ می دهد ، فارس استان حادثه خیزی است ، مردم قبل از وقوع حادثه باید با دریافت تسهیلات خوب و کم بهره ای که وجود دارد استفاده کنند و واحد های خود را مقاوم سازی کنند .

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17532/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوشیدن آب همراه با غذا مفید است یا مضر؟

خواص خارق العاده و باور نکردنی چغندر

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

قیمت نفت اندکی بالا رفت

افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز

هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

نوشیدن آب همراه با غذا؛ مفید یا مضر؟

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم

توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی

وعده سازمان بازرسی منطقه 3 برای رفع مشکلات تولیدکنندگان

عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست

مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند

لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی

شرکت هزار و 500 داوطلب آباده‌ای در آزمون سراسری

قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران

لاغری در عرض دو هفته

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

کمک 23 میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان

مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند

مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس

نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم

افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی

انتقال بیمار 68 ساله با بالگرد به شیراز

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد