پیام فارس

آخرين مطالب

شهردار شیراز:

گردشگری راه‌کار رونق اقتصادی شیراز است/ هوشمندسازی بخشی از مشکل ترافیک را حل می‌کند اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شهردار شیراز تاکید دارد که گردشگری مهمترین و موثرترین راهکار برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تولید ثروت در این کلانشهر محسوب می‌شود و این ظرفیت و باور در شیراز وجود دارد.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس حیدر اسکندرپور سه‌شنبه 22 اسفند در یک کنفرانس خبری با پاسداشت و گرامی‌داشت روز شهدا و یاد و خاطره آنان، تاکید کرد که در موضوع گردشگری نیاز به اجماع مدیریتی در شهر و سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی است، گفت: اگر دستگاه‌های ذیربط همراهی و همفکری لازم را نداشته باشند، امکان‌پذیر نخواهد بود.
شهردار شیراز با تاکید براینکه ملاحظاتی در پذیرایی گردشگران وجود دارد که برای آن نیازمند بسترسازی فرهنگی و برنامه‌ برای گردشگری و گردشگران است، گفت: هنوز از نقطه‌ی مطلوب فاصله زیاد است.
او با بیان اینکه در گذشته کوتاهی‌هایی برای رسیدن به جایگاه شیراز در حوزه‌ی گردشگری داشته‌ایم، گفت: برای تحقق شغل پایدار، حوزه‌ی گردشگری برای شیراز یک فرصت طلایی است؛ شیراز فراتر از خیلی شهرهای ایران می‌تواند فعالیت کند اما نیازمند اجماع فکری، برنامه‌ای و عملی برای فراهم کردن فضاهای گردشگری هستیم.
شهردار شیراز در خصوص بافت تاریخی و تخریب‌های حادث شده در این بافت، با بیان اینکه بافت تاریخی، خاطره مشترک مردم شیراز است، گفت: در مباحث شهرهای بزرگ، اقدامی در دستور ویژه‌ی کار قرار دارد و آن ایجاد حس تعلق در شهروندان است.
او با بیان اینکه حس تعلق در شهرهای بزرگ می‌تواند مبارک باشد و می‌تواند بعضی از پدیده‌های نامبارک را سامان بخشد، تصریح کرد: بافت تاریخی شیراز از نقاطی است که حس تعلق ایجاد می‌کند پس باید به آن توجه کنیم؛ در سال‌های گذشته به دلیل اینکه در بافت‌های تاریخی اختلاف نظر در نوع مدیریت بوده باعث تخلیه از ساکنان اصلی آن شده است.
شهردار شیراز با تاکید براینکه ساکنان بافت تاریخی به‌دلیل آنکه این بافت متناسب با مقتضیات و نیازهای روز نتوانست رشد مناسبی داشته باشد، این بافت را خالی کردند، گفت: امروز بخش زیادی از ساکنان بافت تاریخی را غیرایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.
او گفت: طی دو سال گذشته اتفاقاتی در بافت تاریخی حادث و منجر به حرکت این بافت به سمت رونق این منطقه شده است؛ امروز بالغ بر درخواست تاسیس 120 رستوران و هتل در این بافت وجود دارد و این نشان از شکل‌گیری جریان زندگی در بافت تاریخی است.
اسکندرپور با تاکید براینکه شهرداری در بهسازی و بدنه‌سازی و آماده‌سازی کمک کرده و می‌کند، گفت: تلاش ما تغییر سیما و منظر بافت تاریخی است و قطعا این اتفاق سریعتر پیش خواهد رفت.
او با بیان اینکه دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های فرهنگی و برگزاری رویدادهای فرهنگی در بافت تاریخی تاسیس شده است، در خصوص تخریب بافت، گفت: بخشی از این تخریب طبیعی بوده و در سال‌های گذشته انجام شده و بخشی نیز به دلیل طرح توسعه بوده است، طرح 57 هکتاری معروف، باید تلاش کنیم که این طرح متناسب با مصوبه‌ی اولیه باشد، هم‌اکنون میراث و راه هم معتقد هستند متناسب با طرح اولیه نیست.
شهردار شیراز تاکید کرد که به عنوان شهرداری باید حضوری موثر و مداوم در بافت تاریخی داشته باشیم و همکاران با دقت بیشتری مسائل را رصد کنند.
اسکندرپور در خصوص موضوع ترافیک شهر شیراز نیز گفت: این مشکل تمام کلانشهرها محسوب می‌شود و قطعا برای حل آن نیاز به ساخت بزرگراه، پل، روگذر و زیرگذر است اما با احداث این زیرسازها، نمی‌توان مشکل ترافیک را حل کرد.
او با تاکید براینکه شیراز شیراز باید مثل شیراز باشد و از مقایسه‌ی آن با شهرهای دیگر پرهیز داشت، گفت: برای حل مشکل ترافیک ابتدا باید رینگ‌های پیرامونی شهر احداث شود بعد به رینگ‌های داخلی بپردازیم؛ در مرکز شهر هم بخشی از ترافیک را می‌توان با هوشمندسازی کنترل کرد.
حل پدیده حاشیه‌نشینی با مداخله مستقیم امکان‌پذیر نیست
شهردار شیراز با یادآوری شیراز سومین کلانشهر دست به گریبان با حاشیه‌نشینی است، تصریح کرد: با مواجهه‌ی مستقیم و فیزیکی با پدیده‌ی حاشیه‌ نشینی موافق نیستم بلکه بر مداخله‌ی تاثیرگذار و موثر موافق هستم.
اسکندرپور با بیان اینکه مشکلات ما در موضوع حاشیه‌نشینی عمدتا اجتماعی است، شاید در این حوزه‌ی مشخص شهرداری چندان مسئولیتی نداشته باشد، تصریح کرد که تبعات حاشیه‌نشینی در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشهود و در درازمدت هم امکان دارد در حوزه‌ی سیاسی هم بروز کند.
این خبر در حال تکمیل است
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17543/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اشتراکات وثیق شیعه و اهل سنت

عصر ایران: به جای سرک کشیدن به «بستر» دیگران ، حواس تان به «سفره» مردم خودمان باشد

اوقات شرعی فردا پنج شنبه، بیستم اردیبهشت

تیراندازی، مراسم عروسی را در یک لحظه به عزا تبدیل کرد

انگیزه عامل قتل هولناک در بوستان ولایت فاش شد

جزئیات جدید از قتل مدیر ارشد شهرداری تهران

بازداشت باند نامرئی که همگی زن بودند

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

ترور یک اسرائیلی در مصر همزمان با آغاز یورش به رفح

آمریکا و اسرائیل به نقطه شکست رسیدند؟

مشاهده خرس قهوه‌ای و 2 توله‌اش در اقلید + ویدئو

افشاگری‌های هاشمی

هشدار درباره حریم مدارس

روش های کنترل استرس ناباروری

پوکی استخوان و ضعف ایمنی بدن به‌دلیل کمبود این ویتامین

میزان واردات هواپیما و هلی‌کوپتر به کشور در دولت سیزدهم اعلام شد

ماجرای بستن تسمه روی ستون پل میرداماد چه بود؟

مشاهده خرس قهوه‌ای توله‌هایش در اقلید (فیلم)

دیروز «زیرساخت»‌، امروز «کرامت زن» ‌

تلاش انتخاباتی اصولگرایان زیر سایه اختلافات تندروها

نحوه آنژیوگرافی مغز

ممنوعیت درهم خوری از نگاه طب سنتی

معامله گران محتاط شدند؛ بازار طلا به کف حمایت برگشت

راه بازار اجاره از بازار مسکن جدا شد؛ آمارهای نگران‌کننده برای مستاجران

رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند

توسعه متوازن با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت ممکن است

صنعت دستاوردسازی در فرزندآوری!

هم‌میهن: چه کسانی از خشم و اعتراض مردم سودجویی می‌کنند؟

چطور با هندوانه به جنگ سنگ کلیه برویم؟/ یک روش ساده و نتیجه‌بخش

درمان خانگی گل مژه از نگاه طب سنتی

بودجه در کجا مصرف می‌شود؟

کارنامه تجارت خارجی دولت رئیسی در ماه اول سال

مشاهده یک خرس قهوه‌ای و 2 توله‌اش در اقلید +فیلم

تخصیص 1225 تن قیر رایگان به شهرداری سلماس

نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد

مدیرمسئول همشهری نوشت: بغض وحدت ساز

فاطمه هاشمی: با گفتن دل‌مان می‌سوزد، کار پیش نمی‌رود

گریه برای وحدت!

ذره‌بین روی بودجه فرهنگی

استراتژی جدید برادر محسن؟

مصرف روزی نیم قاشق از این روغن معجزه می‌کند

ثبت نام کن 30 هزار تومان بگیر

اختیارات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز تمدید شد

استفاده کشورهای شیخ نشین خلیج فارس از کارت روسیه و چین/ دیگر خبری از ذبح گاوهای شیرده برای آمریکا نیست

عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد

نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان

پرونده تغییر نام استقلال بسته شد

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

بغض رئیس ترکید

ریاست یا رقابت در 1404؟