پیام فارس

آخرين مطالب

شهردار شیراز:

واکنش ها به نوسازی تمثال های مقدس شهدا در شیراز بداخلاقی سیاسی بود اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز - شهردار شیراز گفت: واکنش ها به اقدام سازمان سیما و منظر این شهرداری در جمع آوری و نوسازی تمثال های مقدس شهدا در برخی خیابان های شیراز بداخلاقی سیاسی بود.
به گزارش ایرنا، حیدر اسکندرپور سه شنبه در نخستین نشست خبری خود که همزمان با 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، این مناسبت را میراث معنوی نظام جمهوری اسلامی دانست.
وی گفت: فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب همگی مدیون خون شهدا و ملزم به پاسداشت ارزش ها هستند و بداخلاقی سیاسی است که بهره گیری از نام شهدا به روشی برای انتقام گیری از جناح رقیب تبدیل شود.
شهردار شیراز گفت: هرساله در آستانه عیدنوروز کار بهسازی و نوسازی بنرهای مزین به تصاویر شهدا در سطح شهر انجام می شده و امسال نیز مانند سالهای قبل این کار در دست انجام است.
وی با بیان اینکه این بد اخلاقی سیاسی یک هفته پس از تغییر رئیس جدید سازمان سیما و منظر اتفاق افتاد،گفت: بعد از این جریان سازی، بازرسی شهرداری را مامور رسیدگی به این جریان کردم که مشخص شد ابلاغیه نوسازی بنرهای تصاویر شهدا تیرماه گذشته و زمانی که تیم مدیریتی قبلی شهرداری روی کار بوده اند انجام شده است که روالی همیشگی بوده است ولی برخی از این موضوع برای موج سواری بهره گرفتند.
اسکندرپور با بیان اینکه شهرداری خود را موظف می داند که درباره این موضوع، گزارش مکتوبی به مردم ارائه کند، اظهار کرد: 100 قاب و 600 بنر تصویر جدید شهدا در روزهای آینده در معابر شهر شیراز نظیر بلوار مدرس، پاسداران و ... نصب می شود و در آستانه عید نوروز این شهر رنگ شهدا را به خود می گیرد.
به دنبال اقدام سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز برای جمع آوری تمثال های مقدس شهدا از برخی خیابان های شهر شیراز، برخی این اقدام را بی احترامی به شهدا دانسته بودند و این سازمان در پاسخ اعلام کرد که این اقدام با هدف نوسازی تمثال ها و در راستای زیباسازی شهر صورت گرفته است.
** شیراز و حاشیه نشینی
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شیراز جز سه کلانشهر اول کشور در خصوص مواجهه با پدیده حاشیه نشینی و مشکلاتی فرهنگی و اجتماعی متاثر از این معضل است.
اسکندرپور ادامه داد: پدیده حاشیه نشینی معضلی اجتماعی و فرهنگی است که به اعتقاد من در دراز مدت مشکلات سیاسی را نیز به همراه خواهد داشت.
وی با تاکید بر مداخله موثر در مواجهه با این معضل، بیان کرد: جلساتی در زمینه حاشیه نشینی در حضور مقام معظم رهبری برگزار و وظیفه همه دستگاهها به تفکیک مشخص شده و اکنون نیز اقدامات خوبی در شیراز در حال انجام است که در سالهای آینده اثرات آن مشخص خواهد شد.
** شهرفروشی
به نظر شهردار شیراز، زمین فروشی هایی که در سالهای گذشته در کلانشهرها رخ داده است، با هدف تحقق بودجه شهرداری ها بوده است.
اسکندرپور در این باره معتقد است: در سالهای گذشته شهرداری ها برای تامین بودجه مورد نیاز دست به شهر فروشی در تهران، شیراز و سایر کلانشهرها زده اند که تنها راه برون رفت از این مساله نیز تحقق درآمدهای پایدار شهرداری ها است که این امر نیازمند بسترهای قانونی است که همت دولت، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها را طلب می کند.
وی بر لزوم پیش بینی منابع متعدد درآمدی پایدار برای شهرداری ها تاکید کرد و گفت: اگر این اقدام انجام نگیرد مدیریت شهرداری در شرایط اضطراری برای تامین اعتباراهای لازم برای کارهای عمرانی ناچار به انجام کارهایی مثل شهر فروشی خواهد شد.
** ساماندهی ورودی های شهر شیراز
شهردار شیراز در ادامه گفت: در چهار ماه گذشته، تمامی ورودی های این شهر به همراه کارشناسان مورد بازدید میدانی قرار گرفته و تمامی کمبودها و نابسامانی های این مناطق به صورت مستند به شهرداری های مربوطه برای ساماندهی سریع ارجاع شده است.
** پرداخت بدهی 1816 پیمانکار شهرداری تا پایان امسال
اسکندرپور افزود: زمانی که مدیریت جدید در چند ماه گذشته شهرداری را تحویل گرفت بدهی معوق به پیمانکاران 386 میلیارد تومان بوده که پرداخت این رقم در برنامه ریزی زمان بندی شده ای قرار گرفت و براساس این برنامه بدهی هزار و 816 نفر از پیمانکار که زیر 100 میلیارد تومان بوده تا پایان امسال پرداخت می شود.
وی اضافه کرد : در دوران مدیریت قبل شهرداری شیراز، حدود 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین منابع مالی شهرداری عرضه شده و همچنین حدود 800 میلیارد تومان نیز وام دریافت شده است که اکنون این رقم با سود آن به بیش از هزارو 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.
** ضرورت پویایی اقتصاد در بافت تاریخی
وی بافت تاریخی شیراز را یکی از مکان هایی دانست که حس تعلق در بین شهروندان شیرازی ایجاد می کند و حرف خود را اینگونه ادامه داد: به این دلیل که بافت تاریخی متناسب با نیازهای روز جامعه جوابگوی خواسته های مردم نیست ساکنان اصلی از این محل به دیگر نقاط شیراز برای زندگی کردن نقل مکان کرده و در بافت تاریخی گروهی دیگری به دلیل پائین بودن هزینه تامین مسکن ساکن شده اند همانگونه که در بافت تاریخی شیراز جمعیت قابل توجهی از اتباع بیگانه زندگی می کنند .
شهردار شیراز افزود: بافت تاریخی از ساکنین اصلی خالی و فقیرتر می شود و لازم است زندگی در بافت تاریخی جریان پیدا کند و اقتصاد این محدوده نیز پویا شود.
وی با اشاره به اینکه پویا کردن اقتصاد در بافت تاریخی شیراز از دو سال گذشته شروع شده گفت: اکنون بیش از 120 تقاضا در خصوص ایجاد رستوران ، مراکز بوم گردی ، مجموعه گردشگری ،فرهنگی و هنری در بافت تاریخی شیراز داده شده و قطعا سیمای بافت تاریخی در ماههای آینده تغییر چشمگیری پیدا خواهد کرد.
شهردار شیراز در خصوص ترافیک شیراز با بیان اینکه شیراز نباید با شهرهای دیگر مقایسه شود تاکید کرد: این شهر باید متناسب به مقتضیات و شهرسازی که در شیراز است توسعه پیدا کند هرچند که بر خلاف رویه سالهای گذشته شهرداری شیراز ابتدا باید رینگ های پیرامونی شهر را تکمیل و در گام بعدی به سراغ رینگ های داخلی می رفته که متاسفانه در دوره قبل برعکس این روند انجام شده است.
وی در پاسخ به تعطیلی پروژه کوهسار مهدی گفت: تکمیل این طرح به دلیل بدهی به مالکین که ملک آنها در مسیر این پروژه بوده فعلا متوقف شده و ابتدا باید بدهی مردم پرداخت و تملک ها انجام شود و در مرحله بعدی این طرح ادامه پیدا کند.
** نوید انتقال کارخانه های آلاینده و پادگان ها از شیراز
اسکندرپور در بخشی از سخنان خود به لزوم خروج کارخانه های آلاینده و پادگان های نظامی از داخل شهر شیراز اشاره کرد و گفت: در ماههای اخیر توافقاتی در زمینه انتقال کارخانه سیمان انجام و بزودی خبرهای خوبی در این مورد منتشر خواهد شد.
وی ضمن اشاره به انجام مذاکراتی برای انتقال پادگان های زرهی ، هوابرد و اطلسی ،اظهار کرد: مدیران این مجموعه ها در خواست دارند که بعد از انتقال این پادگان ها در این محل ها انبوه سازی و ساخت و ساز انجام شود و اگر قرار بر این باشد فضای سبز موجود در این پادگان ها نیز تخریب خواهد شد.
اسکندرپور افزود: البته ارتش در خصوص این انتقال در فضایی غیررسمی و با رویی گشاده در حال انجام این کار است و پیش بینی می شود حداقل یکی از پادگان های ارتش در مرکز شهر به فضای سبز عمومی تبدیل و در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود جاده کمربندی شیراز را در حال حاضر یکی از رینگ های درون شهری عنوان کرد و گفت: با پیگیری های مکرر استاندار فارس طراحی کمربندی جدید از ادامه آزادراه شیراز- اصفهان در منطقه قلات به سمت پل فسا که از مجاور روستای جنوبی و پستووک می گذرد در حال انجام است.
شهردار شیراز در بخش دیگری از این نشست خبری، طرح سی پی (پرداخت الکترونیک بهای پارک خودرو در خیابان ) را که قرار بود درآمدهای حاصل از آن صرف ساخت پارکینگ شود را دارای نقایصی دانست و گفت: این طرح که در دوران قبلی مدیریت شهرداری اجرا شده است، هم اینک در کمیته ویژه ای در حال بررسی است.
اسکندرپور افزود: ما نیز به نقایص این طرح واقف هستیم که پیش بینی می شود به زودی اصلاح شود.
9873/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17560/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح