پیام فارس

آخرين مطالب

گفت و گوی ایسنا با بانوی هندبالیست/ ورزش بانوان نیازمند حمایت ورزشي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - علی‌رغم وجود محدودیت‌ها در ورزش بانوان؛ در سال‌های اخیر شاهد درخشش بانوان ورزشکار و تیم‌های ورزشی بانوان استان فارس در رشته‌های انفرادی و گروهی در سطوح ملی و بین‌المللی بوده‌ایم.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، بانوان افتخار آفرین فارس در عرصه‌ی ورزشی بارها و بارها پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در جهان به اهتزاز درآوردند تا بخشی از توانمندی‌ها و استعدادهای خود را نمایش داده و این باور را ایجاد کنند که اگر فضا و امکانات در اختیار داشته باشند، قطعا برای ایران و فارس نام‌آور خواهند بود.
افتخار آفرینی بانوان ورزشکار فارس در رشته‌های اسکی، تیراندازی و هندبال، در سطوح بین‌المللی، پرچم ورزش بانوان را بر فراز ایران و جهان به اهتزاز درآورد، تا لزوم رسیدگی بیش از پیش به این ورزشکاران و رفع نیازهای آنها و حمایتی گسترده‌تر مورد تاکید قرار گیرد.
زینب بذرافکن با 13 سال فعالیت در رشته هندبال و حضور در تیم ملی و کسب مقام چهارم در جام باشگاه‌های آسیا در تیم شهید چمران لارستان از نخبگان استان فارس در عرصه ورزش هندبال به شمار می‌رود .
او در گفت وگو با ایسنا منطقه فارس، تاکید کرد که هندبال نسبت به سایر رشته‌های ورزش گروهی کمتر شناخته شده و عموم مردم از ویژگی‌های این ورزش بی‌اطلاع‌اند .
بذرافکن با بیان اینکه هندبال نسبت به سایر رشته‌های ورزشی همچون فوتبال، والیبال و فوتسال کمتر دیده شده و همین امر حمایت‌ها از این رشته و ورزشکاران آن را کمرنگ کرده است، خاطرنشان کرد: هندبال با داشتن تنش بین بازیکنان و جنب‌وجوش بسیار نیازمند آمادگی جسمانی کافی است. این ورزش به دلیل هیجانی بودن آن برای رده‌های سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان توصیه می‌شود .
این بانوی فعال ورزشی با تصریح اینکه شرایط و امکانات ورزشی برای بانوان در کشور با استانداردهای جهانی فاصله بسیار دارد، بیان کرد: در شهر شیراز سالن مناسبی برای تمرین تمام بانوان ورزشکار در همه‌ی رشته‌ها وجود ندارد.
وی با اشاره به تغییراتی که به تازگی در فدراسیون هندبال شاهد بوده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که در چند سال آینده شاهد بهبود وضعیت شرایط هندبال ایران باشیم .
بذرافکن به جایگاه هندبال فارس در کشور هم اشاره و اضافه کرد: استان فارس با موفقیت‌های کسب شده توسط تیم شهید چمران لارستان و سایر تیم‌ها و حمایت اسپانسرها توانسته در هندبال پیشگام باشد و علاقه‌مندان بسیاری را به این ورزش جذب کند .
به گفته وی، شرایط ورزش هندبال نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است؛ چراکه با تلاش‌هایی که انجام شد سالن ورزشی در اختیار تیم باشگاه شهید چمران لارستان قرار گرفت اما هنوز هم مشکلات بسیاری وجود دارد. سالن‌های ورزشی مناسبی نداریم و حتی مجبور هستیم از یک سالن برای چند نوع ورزش استفاده کنیم .
بذرافکن با بیان اینکه استان فارس بهترین مربیان هندبال را دارد و در سالی که گذشت توانست خانم نشمین شافعیان را به عنوان مربی جذب تیم‌های خود کند، گفت: هیچ‌یک از مربیان حاضر در استان در قبال آموزش به افراد پولی دریافت نمی‌کنند؛ چراکه هدف فقط جذب افراد و گسترش این رشته ورزشی است .
او اضافه کرد: امسال استان فارس دو تیم هندبال در لیگ برتر داشت که به دلیل عدم حمایت‌های مالی و نبود اسپانسر تیم شیراز نتوانست در این دور از مسابقات شرکت کند در حالی‌که در دسته خود با اقتدار و به عنوان تیم اول به لیگ برتر صعود کرد بود .
بذرافکن با ابراز تاسف از اینکه حمایت‌های مالی در این رشته ورزشی متوجه مردان بوده تا زنان، گفت: شیراز شهر بزرگی است و کارخانه‌های بسیاری دارد اما شرایط به گونه‌ای است که اگر هم اسپانسری وجود داشته باشد جذب تیم‌های مردان می‌شوند، زیرا تبلیغاتی در ورزش زنان وجود ندارد .
وی با تاکید بر وجو شرایط یکسان در بخش اسپانسرهای مالی برای مردان و زنان، گفت: متاسفانه به دلیل نبود تبلیغات در ورزش زنان اسپانسرهای زیادی وجود ندارد و این مهم خود موجب شده که تنها تیم فوتبال نماینده استان فارس توسط هیئت فوتبال اداره شود، در حالی‌که این وظیفه اسپانسر است .
بذرافکن با بیان اینکه با ایجاد شرایط لازم می‌توان اقدام جذب اسپانسر کرد و از حمایت‌های مالی آنها برخوردار شد، گفت: در حال حاضر تنها چند مورد اسپانسر در استان فارس برای تیم‌های هندبال وجود دارد که امید است بر تعداد آنها افزوده شود .
به گزارش ایسنا، تیم هندبال بانوان شهید چمران لارستان پس از کسب موفقیت در کشور، به عنوان نماینده ایران در بازی‌های آسیایی شرکت کرد و بر سکوی اول این رقابت‌ها ایستاد تا توانایی‌های بانوان ورزشکاران را اثبات کند.
بی‌تردید تداوم حرکت‌های حمایتی از ورزش خصوصا ورزش بانوان که کمتر مورد توجه قرار داشته و دارد، می‌تواند بسترهای رشد و اعتلای ورزش و رشد ورزشکاران را فراهم کرده و زمینه‌ای باشد برای جذب هرچه بیشتر بانوان به عرصه‌های ورزشی.
مصوبه‌ی اخیر شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر اختصاص 50 میلیون تومان پاداش به تیم فوتبال بانوان منتخب شیراز را می‌توان نخستین گام در مسیر توسعه و ارتقاء ورزش بانوان محسوب کرد؛ اقدامی که در گذشته با قدردانی از بانوی طلایی تیراندازی فارس در سطح ورزش‌های انفرادی شکل گرفته بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17633/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید