پیام فارس

آخرين مطالب

معاون امور عمرانی استانداری فارس:

تکمیل سدهای استان فارس در سال آینده/ اجرای خط انتقال آب از خلیج فارس به لامرد اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - معاون امور عمرانی استانداری فارس از تداوم عملیات اجرایی سه هزار و 193 پروژه عمرانی با ویژگی استانی با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد تومان و 149 پروه ملی در سال آینده خبر داد و تاکید کرد که تکمیل سدها و شبکه‌های زیردست با هدف تامین آب شرب مورد نیاز استان در سال آتی اولویت است.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی یکشنبه 27 اسفند در یک کنفرانس خبری ضمن تشریح پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی استان و با تصریح اینکه در حوزه عمرانی علی‌رغم گستردگی وظایف سعی بر این بوده که اولویت‌هایی برای حرکت‌های رو به جلو برداشته شود، گفت: امروز بیشترین مطالبه به حق جامعه مطالبه رفع مشکلات ناشی از اشتغال و معیشت است که ما نیز در این راستا تلاش کرده‌ایم که پروژه‌های عمرانی را در چارچوب اقتصادی تعریف کنیم.
معاون امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به شناسایی چالش‌ها و تنگناها و مزیت‌ها و توانمندیهای فارس، خاطرنشان کرد: با شناسایی مشکلات و رفع آنها باید بر مبنای کاهش مشکلات و استفاده مطلوب‌تر از توانمندیها حرکت کرد.
معاون امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه بحران آب و خشکسالی از مهمترین چالش‌های فعلی فارس محسوب می‌شوند، به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه جهت استحصال آب روان مانند آبی که در سدها ذخیره می‌شود، اشاره و اضافه کرد: در سال آینده شاهد بهره‌برداری و یا تداوم عملیات اجرایی تعدادی از سدهای استان خواهیم بود.
رحیمی سدهای هایقر، نرگسی و کوار به ترتیب با پیشرفت فیزیکی 95، 50 و 35 درصد را از مهمترین سدهای در دست احداث استان فارس برشمرد و ادامه داد: معتقدیم اگر آبی استحصال می‌شود باید شبکه‌های زیر دست آن در قالب شبکه‌های آبیاری، زهکشی و خطوط انتقال نیز در دستور کار و طراحی قرار گیرد.
وی همچنین بیان کرد: تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سد هایقر، نرگسی، تنگاب و کوار در سال آینده اجرایی خواهد شد.
معاون امور عمرانی استانداری فارس همچنین به عملیات اجرایی تعدادی از پرو‍ژه‌های آبرسانی استان برای رفع مشکل آب شرب مردم هم اشاره و اضافه کرد: آبرسانی به شهرستان‌های استهبان و فسا از سد رودبال، خط دوم انتقال آبرسانی از سد درودزن به شیراز و خرامه، آبرسانی به شهرستان جهرم از سد قیر، آبرسانی به شهرهای داراب، جنت‌شهر، زرین‌دشت و حاجی‌آباد، پیگیری تآمین آب شرب شهرهای شمالی فارس مانند آباده، اقلید و خرمبید از خطوط انتفال آب این موقعیت‌های مکانی از جمله پروژه‌هایی است که در حوزه آبرسانی تعریف شده‌اند.
آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به لامرد
رحیمی با اعلام این خبر که پایان سال آینده از خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز بهره‌برداری خواهد شد، انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس را از آروزهای دیرینه مردم این استان و یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: با همکاری وزارت نیرو، صنعت و معدن و استانداری فارس سرمایه‌گذار اجرای پروژه خط انتقال آب به لامرد جذب، مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب شده است و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی با یادآوری این موضوع که انتقال آب از خلیج فارس به لامرد تنها برای مصرف شرب و صنعت خواهد بود در پایخ به چرایی این مهم خاطرنشان کرد: به علت گرانی انتقال آب از طریق دریا، این انتقال تنها برای شرب و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
معاون امور عمرانی استانداری فارس گفت: از طریق جذب سرمایه‌گذاری، فاینانس انتقال آب از دیگر نقاط دریا به سمت مناطق جنوبی استان در دستور کار قرار دارد.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم‌اینک چهار هزار و 243 روستا با جمعیی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر در استان فارس وجود دارد که دو هزار و 360 ورستای آن بالای 20 خانوار است و آبفای ورستایی باید آنها را پوشش دهد، گف:به علت خشکسالی‌ها و کمبود منابع آبی مستمر و همچنین افزایش عمق سطح آبهای زیرزمینی، تامین آب در برخی نقاط با مشکل مواجه شده که با برنامه‌ریزیهای انجام شده، امید است بر مشکلات فائق آییم.
وی با بیان اینکه انتظار میزان مصرف آب در سال‌های خسکسالی و تر سالی با یکدیگر متفاوت است، تاکید کرد: اطلاع‌رسانی ها در این زمینه اثرگذار خواهد بود.
معاون امور عمرانی استانداری فارس به شبکه انتقال و جمع‌آوری و تصفیه‌خانه شش شهر در استان فارس با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی اشاره کرد و افزود: افزایش پوشش شبکه‌های فاضلاب را در دستور کار قرار داده‌ایم و در سال آینده نیز آن را دنبال خواهیم کرد.
رحیمی تصفیه خانه شماره 1 در رق شیراز، تصفیه خانه شماره دوشیراز با دو مدول در قسمت جنوبی، تصفیه خانه‌های شهر صدرا با سه مدول در غرب، شرق و لوکال را از مهمترین پروژه‌های حوزه آبی استان فارس برشمرد و گفت: تاکنون به میزان دو هزار و 22 کیلومتر شبکه فاضلاب انجام شده و 816 کیلومتر دیگر یا در دست اجرا و یا در دست انتخاب پیمانکار قرار دارد.
وی به پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل در استان فارس اشاره و عنوان کرد: اولویت نخست ما در این بخش تکمیل آزاد راه شیراز-اصفهان به طول 222 کیلومتر است که هم‌اینک از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی برخوردار است و فاصله این دو استان را 135 کیلومتر با صرفه‌جویی زمانی دو ساعته کاهش خواهد داد.
به گفته رحیمی، شبکه‌های اتصال این آزاد راه به استان بوشهر، اتصال جنوب غربی به جنوب شرقی شیراز، اتصال به بزرگراه حسینی‌الهاشمی، اتصال به جاده فعلی شیراز-مرودشت و اتصال این آزادراه به کمربندی شمالی شیراز از جمله طرح‌های تعریف شده در پی تکمیل این آزاد راه خواهد بود که برخی از انها هم‌اینک در دست اجرا قرار گرفته است.
وی ادامه داد: آزاد راه لامرد به پارسیان به طول 217 کیلومتر و سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 500 میلیاردی با سه باند رفت و برگشت نیز از دیگر آزاد راه‌هایی است که در دستور اجرا قرار دارد.
معاون امور عمرانی استانداری فارس انتقال بار از خطوط ریلی استان فارس را از اهدافی ذکر کرد که در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی مدنظر قرار گرفته و در این راستا فارس در حال تلاش برای انتقال گندم، توزیع سوخت و سنگ از طریق ریل‌های موجود برآمده است.
رحیمی پروژه راه آهن شیراز به بوشهر با هدف اتقال به دریا جهت ترانزیت بار، پروژه راه‌آهن شیراز به گل‌گهر که در حال حاضر دو قطعه آن در حال تکمیل شدن است و دو قطعه یک و دو آن در دست جذب سرمایه‌گذار قرار دارد و پروژه راه‌آهن اقلید به یزد از پروژه‌های اولویت‌دار در بخش حمل‌و‌‌نقل ریلی اعلام کرد.
وی با تصریح بر اینکه اگر نگاهی به فارس انداخه شود فعالیت‌های راهسازی آن کاملا چشمگیر خواهد بود، پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را حدود 66 درصد اعلام کرد.
معاون امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه گاز رسانی به 29 شهر استان معادل 45 درصد سالهای قبل از دولت تدبیر و امید بوده، از گازدار شدن همه روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال 97 خبر داد.
رحیمی بهره‌برداری از 20 هزار واحد مسکن مهر و مقاوم‌سازی 82 هزار و 762 واحد مسکن روستایی و شهری را از مهمترین پروژه‌های بخش مسکن در استان فارس برشمرد.
وی طرح تکمیل ترمینال هوایی بین‌المللی شیراز و جمع‌آوری شبکه فاضلاب فرودگاه را هم از پروژه‌های حمل‌ونقل هوایی استان نام برد.
معاون امورعمرانی استانداری فارس همچنین پیگیری احداث 300 زمین چمن مصنوعی و بهره‌برداری فاز نخست ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز را از مهمترین فعالیت‌های عمرانی بخش ورزشی در استان فارس عنوان کرد.
وی با تاکید بر این موضوع که نیازهای فراوان و منبع مالی محدود موجب اولویت بندی پروژه‌ها شده است، موجودی ذخیره آب استان را 11.9 میلیارد مترمکعب دانست که از این میزان حدود 8.9 میلیارد مترمکعب برداشت می‌شود.
معاون امور عمرانی استانداری فارس گفت: 92 درصد از برداشت‌ها برای بخش کشاورزی، 6 درصد شرب و 2 درصد برای استفاده صنایع خواهد بود.
رحیمی در بخش پایانی سخنان خود عدم انطباق نیازها با درآمدهای پایدار را از مهمترین چالش‌های شهرداری‌ها عنوان و به شهرداران توصیه کرد که از منابع موجود بهینه‌ترین استفاده را داشته باشند.
وی همچنین میزان تخصیص اعتبارات مصوب دولتی در سال 96 را در بخش پروژه‌های استانی 47 درصد و پروژه‌های ملی را بالای 80 درصد اعلام کرد.
معاون امور عمرانی استانداری فارس در خصوص میزان بدهی پیمانکاران از بخش‌هایم ختلف دستگاه‌هایی اجرایی را بدون اشاره به آمار، گفت: پرداخت مطالبه پیمانکران از طریق اسناد خزانه، تهاتر و اوراق تسویه در حال انجام است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17700/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز

توانمندی نظامی ایران را در عملیات وعده صادق باور کرد

ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود

گره‌گشایی 16 بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس

پرسپولیس بانکی شد، استقلال نفتی!

سیلی در استان فارس رخ نداده است

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی

آغاز عملیات احداث شهرک جدید بومیز جهرم در آینده نزدیک

توضیحات منبع آگاه فارس درباره شایعات خبر مرگ یک دختر در وزرا

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

خریداران احتمالی استقلال و پرسپولیس

بارش باران سبب طغیان رودهای فصلی و سیلاب در شهرهای جنوبی فارس شد

اوقات شرعی فردا بیست و نهم فروردین در شیراز

حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است

تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ

فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور