پیام فارس

آخرين مطالب

برگزاری مراسم تحویل سال در حرم سوم اهل‌بیت(ع) فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی گفت: طبق سنت هر ساله، مراسم تحویل سال نو در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام با حضور زائران و مجاوران برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس به نقل از روابط عمومی حرم احمدی و محمدی شیراز، حجت‌الاسلام احمد سلامی گفت: با توجه به تقارن لحظه‌ی تحویل سال با شب شهادت امام هادی(ع)، مراسمی معنوی از ساعت 16 و 40 دقیقه عصر سه‌شنبه و با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز می‌شود و با مداحی و قرائت زیارت جامعه‌ی کبیره و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی‌اردکانی، امام جمعه‌ی موقت شیراز، ادامه پیدا می‌کند.
او با بیان اینکه مراسم تواشیح و اقامه‌ی نماز مغرب و عشا به امامت آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدابن موسی‌الکاظم(ع)، از برنامه‌های تحویل سال در حرم مطهر شاهچراغ(ع) است،‌گفت: بخش دوم برنامه‌ها پس از نماز و از ساعت 19 و 10 دقیقه با اجرای مراسم تواشیح آغاز خواهد شد و بعد از آن دعای توسل و دعای تحویل سال قرائت می‌شود.
سلامی همچنین در تشریح برنامه‌های نوروزی حرم مطهر از اجرای بیش از 200 برنامه فرهنگی ـ مذهبی خبر داد و گفت: با بهره‌مندی از برنامه‌های تحویل سال و ایام نوروز در آستان مقدس، ورود به سال نو زائران و مجاوران حرم مطهر در حال و هوایی معنوی و متبرک انجام می‌شود.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس شاهچراغ(علیه السلام) گفت: ایام نورور امسال مزین به ذکر و نام ائمه اطهار علیهم السلام است بنابراین در برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده برای ایام نوروز، ویژه برنامه های سخنرانی و مداحی نیز به مناسبت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام، ولادت حضرت علی علیه السلام، وفات حضرت زینب علیها السلام و ولادت امام محمدتقی علیه السلام برگزار خواهد شد.
وی افزود: در ایام نوروز، نمایشگاه‌های حرم شناسی و حضرت‌شناسی برای آشنایی عموم زائران و مجاوران با ابعاد زندگی حضرت احمدبن موسی(علیهماالسلام) طی سه نوبت در تمام اماکن متبرکه برگزار می‌شود؛ همچنین مراسم عصر شعر احمدی با حضور شاعران استان فارس در روز سه شنبه 7 فروردین ماه ساعت 16 در رواق دارالعباده و مسابقات عکس قاب فیروزه ای و خاطرات فیروزه ای با موضوع حضرت شاهچراغ علیه السلام و زیارت همراه با اهدای جوایز ارزنده برگزار می گردد که علاقه مندان می توانند عکس ها، خاطرات و دلنوشته های خود را از طریق پیام رسان تلگرام به شماره 09176026570 ارسال نمایند .
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی گفت: برپایی سفره هفت سین با استفاده از المان‌های سنتی و مذهبی و صنایع دستی استان فارس، برپایی نمایشگاه فرهنگی شامل محتوای قرآنی، احکام، مهدویت، آثار برگزیده جشنواره هنری شاهچراغ علیه السلام و معرفی تاریخچه حرم مطهر به همراه معرفی شهدای خطه فارس در صحن های حرم مطهر در دستور کار است .
سلامی از پخش فیلم های هشتمین جشنواره مردمی عمار ویژه کودکان و خانواده ها در بوستان کودک خبر داد و اضافه کرد: انتشار محتوای رسانه‌ای و نرم‌افزار موبایلی معرفی حضرت شاهچراغ(علیه السلام) از طریق فرستنده های بلوتوث در صحن مطهر، برگزار مراسم عقد ازدواج جوانان در سالن عقد پیوند آسمانی، آئین نیایش صبحگاهی شامل قرائت دعای عهد و زیارت خاصه و دعای صباح بعد از اقامه نماز صبح، پخش کلیپ و اجرای برنامه زنده رادیو حرم، سخنرانی موضوعی توسط اساتید حوزه و دانشگاه، قرائت زیارت امین‌الله بعد از اقامه نماز عصر، سخنرانی‌های مذهبی بعد از اقامه نماز عشا، قرائت مناجات خمسه عشر هر شب ساعت 10 و قرائت ادعیه هفتگی از قبیل کمیل، ندبه، حدیث کساء، زیارت عاشورا و آل یاسین از دیگر برنامه‌های نوروزی حرم مطهر است .
او همچنین به فرا رسیدن ایام معنوی اعتکاف نیز اشاره و اضافه کرد: مراسم اعمال ام داوود در روز 13 فروردین ساعت 14:30 در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود.
سلامی ادامه داد: خدمات روانشناختی و مشاوره خانواده، ازدواج، تحصیلی، کودک و نوجوان، بالینی در دو نوبت صبح و عصر، از دیگر برنامه های سال جدید آستان مقدس است که هر روز عصر با حضور مشاوران متخصص خواهر و برادر در رواق دارلنور و همچنین دارالعباده حرم مطهر برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این ایام ویژه برنامه های متنوعی برای کودکان عزیز در در بوستان کودک تدارک دیده شده است که شامل تئاتر عروسکی، غرفه های قرآنی، نقاشی، بازی، سرگرمی، آموزشی، تئاتر سایه با موضوعات مختلف زندگینامه حضرت شاهچراغ علیه السلام و حضرت علی علیه السلام است.
سلامی با بیان اینکه در همین ایام مراسم آیینی نقاره‌نوازی طی ایام غیر از شهادت 20 دقیقه قبل از غروب در نقاره خانه حرم مطهر اجرا می‌شود، گفت: برگزاری مراسم آیینی سلام خادم، بعد از ظهرها و مراسم آیینی توسل به قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) برای پنجشنبه‌ها ساعت 17:45 در صحن احمدی تدارک دیده شده است .
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس شاهچراغ(علیه السلام) گفت: بیست و نهمین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانی «عشق کتاب»؛ به مناسبت ولادت باسعادت حضرت علی (علیه السلام) از کتاب «جاذبه و دافعه علی(ع)» اثر استاد شهید مرتضی مطهری، از 1 تا 17 فروردین به صورت اینترنتی برگزار می شود .
سلامی گفت: موزه آستان مقدس شاهچراغ علیه السلام نیز که در ضلع جنوبی صحن احمدی واقع است، با دارا بودن مجموعه ای بالغ بر هشت هزار شی باارزش از ادوار مختلف تاریخی و بیش از سه هزار نسخه خطی و سند قدیمی، همه روزه از ساعت 8 تا 21پذیرای زائران و میهمانان نوروزی خواهد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/17723/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق