شیراز نیازمند تدوین راهبردی اقتصادی بر پایه گردشگری است
سياسي
بزرگنمايي:
فارس انلاین- لیلا دودمان با توجه به اقلیم نیمه خشک استان فارس، افت شدید سطح سفرههای آب زیرزمینی و کاهش قابل ملاحظه نزولات آسمانی باید راهبردی اقتصادی بر پایه گردشگری و صنعت توریسم در ابعاد توریسم طبیعی و تاریخی در این كلانشهر تهیه و تنظیم شود.
وی با اشاره به نواقصی كه در اجرای برخی برنامهها و تمهیدات نوروزی 97 وجود داشت، بیان كرد: ارائه تسهیلات با هدف دراز مدت باید در دستور كار شورا و شهرداری در سالهای آتی قرار گیرد.
دودمان که اعتقاد دارد با تهیه راهبرد اقتصادی در شیراز میتوان شاهد بهبود فضای كسبوكار خصوصا در ایام نورزو بود، خاطرنشان كرد: ضرورت دارد در این راهبرد قابلیتهای طبیعی و تاریخی شهر در جهت جلب توریست از داخل و خارج کشور مورد توجه قرار گرفته و به ویژه از تخریب بافت تاریخی که بهترین محور جذب گردشگر است، جلوگیری به عمل آید.
رئیس كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز كه معتقد است مسافر و گردشگر تنها برای مشاهده ساختمانهای مدرن یا پارکینگ یا واحدهای تجاری به شیراز نخواهد آمد، گفت: بافت تاریخی و خانههای قدیمی است که میتواند به جذب گردشگر به ویژه گردشگران خارجی کمک کند.
دودمان با بیان اینكه بافت تاریخی سرمایه منحصر به فرد و تجدیدناپذیذیر شهر محسوب میشود كه باید آن را به هر قیمت حفظ کرد، گفت: باید بافت تاریخی و طبیعی به بافتی اقتصادی تبدیل و از فضاهای موجود به صورتی دوگانه هم به عنوان یک سازه دارای ارزش تاریخی و فرهنگی و هم به عنوان محلی برای انجام فعالیتهای اقتصادی استفاده كرد که در این زمینه شهر تاریخی یزد یک تجربه ارزشمند و موفق را ارائه کرده است.
وی همچنین با بیان اینكه حال كه بسیاری از خانههای تاریخی در شیراز به كافیشاپ و صدها كاربری تجاری دیگر تبدیل و از این طریق ضمن حفظ هویت تاریخی شهر و جلب توریست، بدنه تاریخی مذکور واجد ابعاد اقتصادی و تجاری نیز شده است، گفت: هماینك ضرورت دارد تا امکانات رفاهی مورد نیاز به منظور استفاده مسافرین و گردشگران به کفایت در این بافت فراهم شود.
این عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه باید در زمینه محصولات و تولیدات محلی اعم از صنایع دستی و محصولات غذایی اقدام به برند سازی کرد، گفت: باید میراث غذایی و صنایع دستی شهر ثبت و متعاقبا همگام با تحولات فرهنگی و اجتماعی روزامد شوند.
دودمان با تاكید بر این نكته كه کیفیت بالا در کنار نوآوری و خلاقیت و بر پایه برندسازی موفق و جهانی میتواند به جلب مشتری و افزایش میزان خرید محصولات مذکور کمک زیادی كند، گفت: در این روند حتی میتوان از برندهای معتبر جهانی برای عرضه محصولات مذکور با انعقاد تفاهمنامه های همکاری و گشایش کارخانه و کارگاههای تولیدی تحت لیسانس برندهای مذکور به نحو مطلوب استفاده کرد.
-
سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱:۴۶:۱۸ PM
-
۲۹۰ بازديد
-
ایسنا
-
لیلا دودمان
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/18994/