پیام فارس

آخرين مطالب

اخبار علوم پزشکی شیراز

هم اندیشی هیات امنای علوم پزشکی با حضور معاون وزیر بهداشت فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز-نشست هم اندیشی در امور هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت و تعدادی از اعضای هیات امنای دانشگاه، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست از برنامه ریزی برای تهیه نرم افزار ثبت مصوبات و تنظیم و تایید دستور کار هیات امنای دانشگاه ها، خبر داد.
دکتر علی اکبر حق دوست افزود: این نرم افزار مراحل آزمایشی را طی می کند و با بهره برداری از آن، فرآیندها بهبود یافته و برخی چالش های موجود برطرف شود.
تشکیل جلسه هیات امنای استانی دیگر مبحث صحبت های معاون وزیر بهداشت در این نشست بود.
دکتر حق دوست در ادامه این نشست، احکام سه عضو هیات امنای استان فارس را به نمایندگی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به آنان تحویل داد.
در این احکام، دکتر محمدهادی ایمانیه، دکتر حمیدرضا جمشیدی و مهندس محمدعلی افشانی"به مدت چهار سال به عضویت هیات امنای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان فارس شامل شیراز، فسا، جهرم، لارستان و گراش، منصوب شدند، همچنین احکام اعضای پیشین این هیات، شامل دکتر سید ضیاء الدین تابعی، دکتر رضا ملک زاده و دکتر غلامرضا تاجگردون به قوت خود باقی است.
در این جلسه، دکتر علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تشکیل و فعال سازی کمیته ای در دبیرخانه های هیات امنا برای بهره مندی از ظرفیت های قانونی موجود، در راستای پیشبرد امور دانشگاه ها و اطلاع رسانی به موقع از قوانین را خواستار شد.
دکتر ایمانیه عضو هیات امنای دانشگاه نیز در این نشست، بر شناسایی 10 اولویت نخست مسایل دانشگاه های علوم پزشکی کشور و ارایه راه حل های مناسب، با پیگیری وزارت بهداشت و هم اندیشی با اعضای هیات امنای دانشگاه ها، تاکید داشت.
دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نخستین دانشگاهی که موفق شد بر اساس قانون تشکیل هیات امنای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی تشکیل جلسه بدهد، از سال 1370 تاکنون 64 جلسه رسمی هیات امنا و بیش از هزار و دویست مصوبه دارد و صورت جلسات آن در دفتر مصوبات، ثبت شده است.
برگزاری شورای دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاون وزیر بهداشت
نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزار شد.
دکتر علی اکبر حق دوست در این جلسه، گفت: جایگاه شورای دانشگاه جایگاهی خاص و ویژه است و با هیچ نهاد دیگری قابل مقایسه نیست.
او با اشاره به سابقه تاریخی و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اضافه کرد: شورای دانشگاه با شناسایی جایگاه مهم خود، می تواند تصمیمات مهمی را برای دانشگاه اتخاذ کند.
معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، مراجعه بیماران از خارج کشور به شیراز و درمان آنها را باعث افتخار برای کشور و استان فارس برشمرد.
دکتر حق دوست با اشاره به فعالیت دانشگاه های نسل یک، دو و سه، گفت: در سال های گذشته، بحث دانشگاه های نسل چهارم مطرح شده است که هدف آنها افزایش رفاه اجتماعی و مردم است و ارتباط بیشتر با جامعه و برداشتن سدهای فاصله بین دانشگاه ها و مردم را مدنظر دارد.
او از اساتید، فرهیختگان و اعضای شورای دانشگاه خواست تا در راستای ارتقای بیشتر جایگاه دانشگاه، برنامه ریزی و تلاش کنند و تاکید کرد: انتظار می رود کارهای اساسی و خوبی از سوی این شورا، انجام شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز، در این جلسه با تاکید بر استقلال دانشگاه ها، گفت: همه دانشگاه های علوم پزشکی جزیی از وزارت بهداشت هستند، ارتباط بین دانشگاه ها و وزارت دو طرفه است و نمی توانیم هیچ دانشگاهی را از وزارت بهداشت جدا و تفکیک کرد.
دکتر علی بهادر اصل اولیه در هر دانشگاهی را آموزش عنوان کرد و ادامه داد: اگر آموزش به درستی انجام شود، کارهای پژوهشی و شرکت های دانش بنیان و ارتقای دانشگاه را در پی دارد.
او افزود: شورای دانشگاه باید افکار بزرگ و دیدگاه های وسیع و بزرگی داشته باشد.
این نشست، امروز، بیست و هشتم فروردین، در سالن شهدای گمنام ساختمان مرکزی دانشگاه، برگزار شد.
کمک به رفع مشکلات سلامت با افزایش توجه به رشته اطفال
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آئین آغاز به کار دومین کنگره کودکان استاد امیرحکیمی، بر اهمیت پرداختن به رشته اطفال، به عنوان سنگ بنای رفع مشکلات سلامت جامعه، تاکید کرد.
دکتر علی بهادر با اشاره به اهمیت رشته تخصصی اطفال، گفت: امروزه نیاز است به رشته تخصص اطفال توجه بیشتری شود؛ زیرا این رشته در سلامت و بهداشت جامعه نقش اساسی ایفا می کند.
او افزود: لازم است دانشجویان نخبه پزشکی برای ادامه تحصیل، به سمت رشته های مهمی هدایت بشوند که جامعه نیازمند آنان است و این نکته، اولویت انتخاب آنان باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وجود استادانی مانند دکتر امیرحکیم و زنده یاد دکتر "رضا قریب" در دانشگاه علوم پزشکی را به عنوان الگوهایی برای رشته اطفال معرفی کرد و ادامه داد: ضرورت جامعه پزشکی این است که دانشجویان این افراد را به عنوان الگوی فعالیت خود قرار بدهند.
دکتر بهادر بخش اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به عنوان یکی از بخش های مهم در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور معرفی کرد که متخصصان این رشته با طی کردن دوره های مختلف در این گروه، کار ارائه خدمت را آغاز می کنند.
او برگزاری کنگره های تخصصی و بزرگداشت هایی مانند تقدیر از استاد امیر حکیمی و زنده یاد استاد رضا قریب به عنوان پایه گذاران طب کودکان را یک اقدام مهم در عرصه اخلاق پزشکی دانست و یادآور شد: جای خوشحالی است که بخش اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته این رسم نیکو را به جا بیاورد و از اساتید تقدیر کند.
دومین کنگره کودکان استاد امیرحکیمی، از صبح امروز، بیست و هشتم فروردین، در شیراز آغاز به کار کرده و تا سی و یکم فروردین نیز ادامه دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/22486/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خریداران احتمالی استقلال و پرسپولیس

بارش باران سبب طغیان رودهای فصلی و سیلاب در شهرهای جنوبی فارس شد

اوقات شرعی فردا بیست و نهم فروردین در شیراز

حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است

تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ

فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز