پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس در جلسه شورای اداری شهرستان اقلید:

بزرگ ترین سرمایه نظام مردم هستند/ اقلید می تواند جایگاه ویژه ای در گردشگری داشته باشد / توجه به زیرساخت ها باید اولویت مسئولین باشد سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس اسماعیل تبادار در جلسه شورای اداری شهرستان اقلید با بیان این که نظام جمهوری اسلامی در مبانی خود از بدو شکل گیری بر اساس نه شرقی و نه غربی بوده است، اظهار داشت: استقلال که یکی از شعارهای اصلی این نظام محسوب می شود، مبتنی بر توکل بر خدا و تکیه بر مردم بوده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فراز و فرودهای فراوانی داشته و با چالش های عدیده ای که دنیا برایش فراهم کرد روبرو بوده است، افزود: زمانی می گفتند ایران اهل مذاکره نیستند؛ وقتی پای میز مذاکره نشستیم و بر اساس عزت، حکمت و مصلحت مذاکره رابه سرانجام رساندیم معلوم شد که آن ها به ضوابط و قواعد بین المللی خیلی هم پایبند نیستند و هر روز با بهانه های واهی بحثی ایجاد می نمایند.
وی با بیان این که قدرت های جهانی که شعار دموکراسی می دهند در عمل هیچ اعتنایی به اصول روابط بین الملل ندارند، ادامه داد: همین چند روز پیش قدرت های سلطه گر بدون هیچگونه اعتنایی به سازمان حقوق بشر به سوریه حمله کردند.
مهندس تبادار تصریح کرد: البته همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: آمریکایی ها نه از اقدامات قبلشان در منطقه سودی برده اند و نه اکنون سودی خواهند برد.
استاندار فارس با بیان این که اساس و مبنای جمهوری اسلامی ایران اتکای به مردم است، اظهار داشت: مسئولین اگر در کنار مردم قرار گیرند و با مراوده صحیح برای رفع مشکل مردم تلاش کنند مردم نیز به راحتی مشکلات و تنگناها را می پذیرند و مددکار مدیران خواهند بود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که وحدت عمومی جامعه مهم ترین عامل اقتدار جمهوری اسلامی به شمار می رود، افزود: همدلی، هم راستایی، پرهیز از تفرقه و نگاه امیدوارانه به آینده و زمینه سازی برای امیدواری مردم در اقصا نقاط کشور از مهم ترین وظایف مسئولین و ضرورت دیروز، امروز و فردای جامعه است.
مهندس تبادار گفت: در طول 40 سال گذشته که هزاران شهید برای اعتلا، پاسبانی و استحکام این نظام تقدیم شده است همین اتکا به خداوند، وحدت و انسجام عمومی مردم و مسئولین رمز همه موفقیت ها بود.
وی با بیان این که با وجود تنگناها باید توجه ویژه به زیرساخت ها اولویت مسئولین باشد، ادامه داد:بعنوان مثال اگر آزادراه جنوب کشور که از مسیر اقلید می گذرد در سالجاری به بهره برداری برسد نقش بسیار زیادی در رونق شهرستان های مسیر از جمله اقلید خواهد داشت.
استاندار فارس افزود: راه آهن اقلید یزد نه تنها برای شهرستان اقلید بلکه برای استان فارس نقش آفرین خواهد بود و با کمک این زیرساخت ها، گردشگری استان و بخصوص شهرستان اقلیدرونق پیدا می کند و زمینه شکوفایی دیگر بخش ها نیز فراهم می شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که شهرستان اقلید از گذشته، دارای اقتصاد کشاورزی بوده است، اظهار داشت: خشکسالی مخاطرات عدیده ای در همه استان فارس و همینطور در این شهرستان برای کشاورزی ایجاد کرده است؛ در نتیجه مدیریت شورای برنامه ریزی شهرستان و استان باید به اقتضای شرایط برنامه ریزی و به مدیریت آب توجه ویژه نمایند.
مهندس تبادار با بیان این که اقتصاد شهرستان اقلید نمی تواند از کشاوزی جدا شود و باید با روش های نوین آبیاری ، تویعه گلخانه ها و کشت محصولات کم آب برمیزان مصرف آب مدیریت گردد، ادامه داد: برای ارتقای معاش مردم باید مراکز تحقیقاتی و علمی درختان پرمحصول را به جای درختان کم محصول گردو در منطفه ترویج و کشاورزان را برای این امر تعلیم و یاری دهند.
وی با تاکید بر این که شهرستان اقلید با آب و هوای مناسب و طبیعت دلپذیر می تواند جایگاه ویژه ای در گردشگری داشته باشد، افزود: پروژه گردشگری شهرداری و شورای شهر اقلید باید مورد حمایت قرار گیرد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حتما ردیف بودجه ای به این طرح اختصاص دهد.
استاندار فارس تاکید کرد: هیچ رونق و شکوفایی برای منطقه ایجاد نمی شود مگر این که مردم طالب و خواهان باشند و مصرانه پیگیری کنند و بر مبنای برنامه ریزی شهرستان، از مسئولین مطالبه گری کنند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که اعتبارات شهرستان اقلید 47.9 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است، افزود: نرخ بیکاری این شهرستان نسبت به متوسط استان بیشتر است گرچه تسهیلات مناسبی برای فراهم کردن زمینه اشتغال برای شهرستان اقلید در نظر گرفته شده استاما برای جبران این موضوع باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان این که مسئولین شهرستان باید با تلاش مضاعف برای جلب سرمایه گذاران به شهرستان اقلید تسهیلات لازم را فراهم کنند، افزود: نیروگاه انرژی خورشیدی باید با جدیت بیشتری پیگیری شود و متصدیان این طرح باید زمینه سرمایه گذاری بیشتری را فراهم کنند.
استاندار فارس تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری،امر سرمایه گذاری، کارآفرینی و تولید را جهاد فی سبیل الله می دانند، باید تلاش وافر نموده تا با فراهم کردن زمینه لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی زمینه شکوفایی اقتصاد و رونق تولید را فراهم کنیم.
مهندس تبادار اظهار داشت: اگر بتوانیم در زمان مسئولیت مان، صادقانه با مردم رفتارنموده و برای خدمت به مردم نهایت تلاش صادقانه را بخرج بگیریم در زمانیکه حتی دیگر در مسئولیت نیستیم مردم قدردان بوده و احترام بیشتری به ما خواهند گذاشت.
.pagination a:hover { background-color:#EBE41C; } .qqq { /* -webkit-box-shadow: 0px 0px 5px 1px rgba(100,100,100,0.1);-moz-box-shadow: 0px 0px 5px 1px rgba(100,100,100,0.1);box-shadow: 0px 0px 5px 1px rgba(100,100,100,0.1);*/ } .BBardiya {font-family:BBardiya, tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif;font-weight:bold;} .pagination { font-size: 80%; } .pagination span { display: block; float: left; padding: 0.3em 0.5em; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px;}.pagination a { display: block; float: left; padding: 0.3em 0.5em; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px;}.pagination a { text-decoration: none; border: solid 1px #AAE; color: #15B; -webkit-border-radius: 4px;-moz-border-radius: 4px;border-radius: 4px;box-shadow: 1px 1px 1px #888888;}

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/22576/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت