پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس شورای شیراز اعلام کرد:

کاهش 25 درصدی عوارض ساختمانی در شیراز اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - رئیس شورای شهر شیراز گفت: باتوجه به کاهش ساخت و ساز، کاهش درآمدهای شهرداری و رکود بخش مسکن، لایحه کاهش 25 درصدی عوارض به پیشنهاد شهرداری شیراز به تصویب اعضای شورا رسید.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، سید احمدرضا دستغیب، شنبه اول اردیبشت در یک کنفرانس خبری، حمایت مالی شورا از دو تیم برق و فجرشهید سپاسی شیراز را از مصوبات مهم شورای شیراز در سال جدید عنوان و اضافه کرد: مقرر شده بود که کمک ملی تا سال 96 به این دو تیم انجام شود اما طی مصوبه‌ای به سال 97 تسری یافت.
رئیس شورای شهر شیراز با ابراز امیدواری از اینکه این دو تیم شیرازی وارد دسته یک و لیگ برتر شوند، یادآور شد: شهرداری ملکف شده که در مقابل هر برد این دو تیم، 10 میلیون تومان کمک مالی کند.
دستغیب اعزام تعدادی از مدیران شهرداری شیراز به شهر نانجینگ چین جهت عقدخواهرخواندگی که هفته گذشته مورد موافقت اعضا قرار گرفت را یکی دیگر از این مصوبات عنوان کرد و گفت: شهردار شیراز به همراه تعدادی از پرسنل خود به این شهر سفر خواهد کرد.
به گفته وی، آیین نامه خواهرخواندگی شیراز با سایر شهرهای جهان از دیگر مصوبات شورای پنجم شیراز در جلسات امسال بوده است.
سخنگوی شورای شهر شیراز به تغییراتی که اخیرا در هیئت رئیسه شورا انجام شده هم اشاره و در این باره تصریح کرد: طبق آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران، خزانه‌دار شورا نمی‌تواند هم خزانه‌دار و هم عضو هیئت رئیسه باشد، لذا شورا تصمیم گرفت که خزانه‌دار باقی بماند و یک عضو دیگر به مجموع منشیان هیئت رئیسه اضافه کند.
دستغیب در خصوص تغییر سخنگوی شورا نیز گفت: در آیین‌نامه به صراحت آمده که رئیس شورای شهر، سخنگوی شورا هم هست که ما در این خصوص حدود شش ماه کوتاهی کردیم اما نهایتا مورد اصلاح قرار گرفت.
وی ادامه داد: طبق نامه فرماندار و رئیس شورای عالی استان‌های کشور، شورای شهر ملزم به اجرای آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران است.
رئیس شورای شهر شیراز از میزبانی شورای این کلانشهر از همه نمایندگان ادوار گذشته شورای شهر شیراز همزمان با 9 اردیبشهت ماه، سالروز تاسیس نهاد شوراها خبر داد و گفت: همه نمایندگان ادوار قبل پتانسیل و گنجینه‌ای برای شهر محسوب می‌شوند که خارج از هر فکر و سلیقه سیاسی، کارشناسانی هستند که برای شهر زحمت کشیده‌اند.
دستغیب همچنین از میزبانی هیئت رئیسه شیراز در اجلاس اعضای هیئت زئیسه کلانشهرهای ایران خبر داد و گفت: این اجلاس در چهار کمیته ترافیک، درامد پایدار، شهر هوشمند و شهرسازی و ساخت و ساز در بیستم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از شهرداری شیراز در ساماندهی امور شهری در ایام نوروز، بیان کرد: طبق نظرسنجی‌هایی که انجام شده مسافرین و شهروندان از شیراز پرنشاط و برنامه‌ها در ایام نورز استقبال بالایی کردند.
این عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز، گلکاری و مبلمان زیبای شهری در ایام نورز را حاصل همکاری همه نهادهای متولی در این کلانشهر و استان فارس عنوان کرد.
دستغیب تجلیل از دلاورمردان ارتش را از دیگر برنامه‌های شورا در هفته گذشته برشمرد و گفت: در هفته جاری نیز تجلیل از پاسداران و جانبازان همیشه سرافراز شیراز به مناسبت روز پاسدار و جانباز انجام خواهد شد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه هفته شیراز را باید در خور این کلانشهر برگزار کرد، گفت: هر چه در مراسم‌های فرهنگی پرشکوه‌تر و با نشاط تر وارد شویم، یقینا آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و روحیه، فرهنگ و حقوق شهروندی، جایگاه پیدا خواهد کرد.
رئیس شورای شهر شیراز همچنین به تشکیل جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص تخریب دو خانه‌ تاریخی این کلانشهر که اخیرا انجام شد، گفت: این کمیسیون هنوز به طور رسمی اعلام موضع نکرده اما موارد مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه به دفتر مقام معظم رهبری ارجاع داده خواهد شد.
دستغیب در پاسخ به چرایی به بروز برخی اختلاف‌نظرها میان اعضای شورای شهر شیراز گفت: اگر قرار باشد اختلاف نظر نباشد، به تنهایی هم می‌شود مواردی را اداره کرد اما شورای شهر، شورایی اداره می‌شود.
وی با بیان اینکه شایعات و شبهاتی که می‌گویند شوراییان پنجم شیراز تحت تاثیر لابی قرار دارند، از اساس کذب است، گفت:12 عضو شورای این کلانشهر از لیست امید هستند که استقلال فکری، عقیدتی و کارشناسی خود را دارند و تحت تاثیر افراد دیگر هم نیستند.
سخنگوی شورای شهر شیبراز اضافه کرد: امروز شورا، با مشورت 13 عضو اداره می‌شود، گاهی یک نظر رای می‌آورد و گاهی با درصد کم و زیاد مورد تصویب قرار می‌گیرد.
دستغیب با تصریح بر اینکه ممکن است احساسات در نوع بیان و گفت‌وگوی اعضای شورای این کلانشهر اثر بگذارد، گفت: از همه اعضای شورا می‌خواهم که احساسات خود را کنترل کنند؛ چرا که ما برآمده از آراء مردم شهر هستیم که باید خدمت کنیم.
این عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که شورا چه برنامه‌ای برای جلوگیری از سکونت افاغنه غیرمجاز در منطقه سعدی دارد، گفت: در کل شهر شیراز بین 150 تا 180 هزار نفر افاغنه مجاز و غیرمحاز ساکن هستند که بخش زیادی از انها در محله سعدی سکنی گزیده‌اند.
دستغیب ادامه داد: به دلیل مهاجرت‌های بی‌رویه حاشیه نشینی در شیراز از جمله منطقه سعدی افزایش یافته است، اما آنچه که برای ما حائز اهمیت است توسعه و سهولت دسترسی به مجموعه سعدیه است که این مهم در دستور کار شهردار شیراز نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه خط دوم مترو نیز در سال‌های آینده به این شهرک خواهد رسید، گفت: شورا آمادگی همکاری و حمایت از طرح یا طرحهایی که شهرداری برای این منطقه ارائه می‌کند، دارد.
سخنگوی شورای شهر شیراز به راهکار عملیاتی برای استفاده از پیوندهای خواهرخواندگی هم اشاره و بیان کرد: همه کشورهای و شهرهای دنیا این مهم را در دستور کار قرار می‌دهند که این امر باید به تبادلات فرهنگی، گردشگری، برگزاری نمایشگاه‌ها، ارتباطات دانشگاهی و تبادل علمی بینجامد.
دستغیب اضافه کرد: شیراز در سال‌های گذشته با تعدادی از شهرهای دنیا پیوند خواهرخواندگی برقرار کرده اما اقدامی عملی به وجود نیامده که امید است این مهم هم جبران شود و هم به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد.
رییس شورای شیراز همچنین در خصوص وضعیت فرهنگ شهروندی در شیراز نیز با ابراز تاسف از اینکه وضعیت فرهنگ شهروندی در این کلانشهر مناسب نیست، تاکید کرد: باید کارهای بیشتری در این خصوص انجام داد که مهمترین آن آموزش از سنین دبستان است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/22629/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر