پیام فارس

آخرين مطالب

تعزیرات حکومتی فارس به 21 هزار پرونده رسیدگی کرد اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اعلام کرد:به 21 هزار و 674 پرونده در حوزه قاچاق، تخلفات اصناف و حوزه بهداشت، دارو و درمان در سال 1396 رسیدگی کردیم و مختومه شد.
علی مبشری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرونده ها محکومیت ریالی حدود 97 میلیارد تومانی به دنبال داشتند.
وی ادامه داد: این اداره کل مرجع رسیدگی به تخلفات در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، اصناف و حوزه بهداشت، دارو و درمان است که در هر حوزه ضابط تعیین شده است.
وی درباره رسیدگی به موضوع قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت:دستگاه های زیادی در این زمینه با اداره کل تعزیرات حکومتی همکاری می کنند که مهمترین آن نیروی انتظامی است اما اداره کل اطلاعات، سازمان بازرسی و سایر دستگاه ها که کارهای نظارتی انجام می دهد اگر با این موضوع مواجه شوند گزارش تخلفات را به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال می کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: براساس قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز بین 80 تا 90 درصد پرونده ها در این حوزه به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع داده می شود یعنی در واقع بجز پرونده های قاچاق سازمان یافته و کالاهای ممنوعه(مثل مشروبات الکلی) بقیه پرونده ها به اداره کل تعزیرات حکومتی می آید.
مبشری بیان کرد: هفت هزار و 189 فقره پرونده قاچاق در سال 1396وارد سیستم دادرسی اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس شد که حدود 35 درصد افزایش پرونده را نسبت به سال 1395 شاهد بودیم.
**بیشترین پرونده قاچاق کشور در فارس تشکیل شده است
وی ادامه داد: از نظر آمار نیز براساس اعلام سازمان تعزیرات حکومتی کشور، استان فارس بالاترین ورودی پرونده قاچاق را در کشور داشته است که این از جهتی خوب و از جهتی نیز نگران کننده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: افزایش پرونده های قاچاق نشان دهنده آن است که دستگاه های مبارزه کننده با قاچاق براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب و تاکیدات معظم له بر مبارزه با قاچاق، فعالیت کردند و در این مبارزه جدی هستند.
مبشری افزود: افزایش کشف کالای قاچاق و افزایش تعداد پرونده ها نشانه این نیست که قاچاق کالا و ارز افزایش داشته است، براساس آمار رسمی داده شده، قاچاق کالا در کشور از 30 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار در سال رسیده است.
وی ادامه داد: اینکه پرونده ها زیاد شده است به دلیل فعالیت بیشتری دستگاه های اجرایی و تعامل بهتر آنان با یکدیگر است که خوشبختانه تمام دستگاه ها در این زمینه پای کار هستند.
**رسیدگی به هزار و 606 پرونده در حوزه قاچاق
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: از هفت هزار و 189 فقره پرونده که سال 1396 وارد این اداره کل شد با توجه به اینکه یک تعداد پرونده نیز از سال 1395 باقی مانده بود، در سال گذشته هفت هزار و 606 فقره پرونده مختومه شد یعنی رای صادر شده و به اجرای احکام رفته است.
مبشری اظهارکرد: 106 درصد عملکرد در این زمینه داشتیم که کل پرونده های باقی مانده 176 پرونده است که در حال رسیدگی به آن ها هستیم.
وی ادامه داد: یک پرونده قاچاق که وارد اداره کل تعزیرات استان فارس می شود تنها یک پرونده نیست، برخی از پرونده ها 20 متهم دارد لذا اینکه 106 درصد عملکرد داشته ایم از نظر ما عملکرد خوبی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: این تعداد پرونده از نظر ارزش و محکومیت ریالی حدود 80 میلیارد تومان بوده که از این میزان 21 میلیارد و 100 میلیون تومان وصول شده است و وضعیت خوبی در زمینه وصول محکومیت های ریالی در کشور داریم.
مبشری افزود: حدود 126 نفر نیز به دلیل پرداخت نکردن محکومیت ریالی در زندان هستند.
** صدور رای برای 12هزار و 317 پرونده تخلف اصناف در فارس
وی به اقدامات صورت گرفته در برخورد با تخلفات حوزه اصناف در استان فارس اشاره کرد و گفت: در حوزه اصناف، قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی ملاک عمل ما است که در این زمینه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان اقدام می کنیم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده ها در این دو دستگاه تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال می شوند که در این اداره کل پس از رسیدگی حکم صادر و اجرا می شود البته بخشی از پرونده های صنفی نیز توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان به صورت گشت سیار تشکیل می شود که بیشتر این پرونده ها در ایام خاص است.
مبشری اظهارکرد: از 15 اسفند تا 15 فروردین، از 15 شهریور تا 10 مهرماه و ایام ماه مبارک رمضان، گشت های ویژه داریم که بازرسان به همراه قاضی شعب اداره کل تعزیرات به بازار می روند و تخلفات را بررسی و حکم صادر می کنند.
وی ادامه داد: در بحث اصناف، کالا و خدمات در سال گذشته، 12 هزار و 257 فقره پرونده وارد اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس شده که با توجه به اینکه 267 فقره پرونده از سال 1395 باقی مانده بود برای 12 هزار و 317 فقره پرونده رای صادر شده و مختومه شده است و 100 درصد عملکرد داشتیم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: میزان ارزش ریالی محکومیت ها در این بخش 15 میلیارد و 700 میلیون تومان است که از این میزان حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان وصول و به حساب خزانه واریز شده است.
** هزار و 751 پرونده تخلف در حوزه بهداشت و درمان مختومه شد
مبشری همچنین به اقدامات صورت گرفته در اداره کل تعزیرات حکومتی برای برخورد با تخلفات بخش بهداشت، دارو و درمان اشاره و بیان کرد: ملاک عمل در این زمینه قانون تعزیرات حکومتی و قانون امور بهداشتی، دارویی و درمانی است که دستگاه همکار در این حوزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فسا و جهرم است که تعاملات خوبی در این زمینه وجود دارد.
وی ادامه داد: کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می شود و اداره کل تعزیرات حکومتی به صورت مستمر در کمیسیون حضور دارد.
وی اضافه کرد: این کمیسیون پس از احراز شدن تخلفات، پرونده ها را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال می کند که در این حوزه در سال 1396،یک هزار و 731 فقره پرونده وارد اداره کل تعزیرات حکومتی استان شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: با احتساب 38 پرونده باقی مانده از سال 1395، برای هزار و 751 فقره پرونده در سال گذشته رای صادر شده که در این زمینه 101 درصد عملکرد داشتیم.
مبشری افزود: ارزش ریالی محکومیت در این بخش یک میلیارد و 250 میلیون تومان بوده که از این مبلغ حدود 500 میلیون تومان وصول شده است.
**حبس و محرومیت نام نویسی در انتخابات در محکومیت پرونده های قاچاق
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار محکومیت های ریالی در تخلفات مرتبط با قاچاق کالا و ارز، اصناف و بهداشت، محکومیت های دیگری نیز همچون تعطیلی واحدهای صنفی، نصب پارچه ، زدن مهر تخلف در پروانه فعالیت و ابطال پرونده های بهره برداری داریم که در آمار گنجانده نمی شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در بحث قاچاق علاوه بر جریمه، حبس، محرومیت های اجتماعی، محرومیت از نامزد شدن در انتخابات و ابطال کارت بازرگانی را نیز داریم.
**وصول 23 میلیارد و 600 میلیون تومان از محکومیت های مالی
مبشری در ادامه افزود: در بخش اجرای احکام از مجموع کل محکومیت های ریالی که حدود 97 میلیارد تومان بوده، حدود 23 میلیارد و 600 میلیون تومان وصول شده است.
**روسای شعب هفته ای یکبار گشت سیار دارند
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه بازرسی ها و گشت های سیار وظیفه ذاتی این اداره کل گفت: به رغم این موضوع در برخی موارد برای اینکه اثرگذاری بیشتری داشته باشیم روسای شعب اداره کل تعزیرات به گشت سیار می روند که این گشت ها یک روز در هفته است.
مبشری گفت: در این گشت ها از آرایشگاه های زنانه، مراکز بهداشتی، رستوران ها، بیمارستان ها، واحدهای صنفی، فرودگاه ها و غیره بازرسی می شود که در سال 1396، هزار و 448 اکیپ بازرسی در سطح جامعه فعالیت کردند.
وی ادامه داد: تعداد بازرسی های انجام شده 11 هزار و 80 مورد بوده که از این تعداد برای هزار و 548 مورد پرونده تشکیل شد؛ پنج هزار و 116 مورد نیز تخلفی بود که با تذکر قابل حل بود و تذکر داده شده است.
**سه هزار و 774 بازرسی در نوروز 97 انجام شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در ایام نوروز سال جاری که از 15 اسفندماه 1396 تا 15 فروردین ماه 1397بود 352 اکیپ گشت داشتیم که سه هزار و 774 بازرسی در این مدت انجام شد و برای 436 واحد پرونده تشکیل شد و دو هزار و 197 مورد نیز تذکر داشتیم.
**شعبه سازمان تعزیرات حکومتی در فرودگاه شیراز مستقر است
مبشری درباره نظارت بر غرفه های فرودگاه شهید دستغیب شیراز نیز افزود: در فرودگاه تمام غرفه ها را مکلف کردیم تا برچسب بزنند که با این اقدام 80 درصد مسایل گذشته مثل گران فروشی حل شده است.
وی ادامه داد: همچنین شعبه سازمان تعزیرات حکومتی استان فارس در فرودگاه مستقر است و بر غرفه ها نظارت دارد.
**مردم با اداره کل تعزیرات حکومتی در برخورد با تخلفات همکاری کنند
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: این اداره کل عزمش جزم است تا با تخلفات برخورد کند و دوست داریم طوری خدمت رسانی کنیم که اعتماد مردم جلب شود.
مبشری افزود: بهترین ناظر برای ما مردم هستند که ما از آنان کمک می خواهیم که گزارش تخلفات را به ما ارسال کنند تا این گزارش ها در اولویت بازرسی ها قرار گیرد.
**زندان و جریمه 13 میلیارد تومانی برای پرونده خودروهای لوکس
وی درباره پرونده خودروهای لوکس در سال 1395 نیز گفت: این پرونده مثل سایر پرونده قاچاق بررسی و رای برای آن صادر شد که خودروها به نفع دولت ضبط و حدود 13 میلیارد تومان نیز جریمه شدند که این رای در مراجع تجدید نظر نیز تایید شد و متهم این پرونده در حال حاضر دوران محکومیت را در زندان می گذارند.
9254 /1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/22690/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل