پیام فارس

آخرين مطالب

آغاز به کار نخستین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - نخستین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش (کیتکس) به همت شرکت فروغ افکار استان فارس و با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در منطقه نمایشگاهی این جزیره آغاز به کار کرد.
  طی مراسمی با حضور معاونان وزرای ارتباطات و آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش غرفه داران و علاقه مندان نخستین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش (کیتکس) آغاز به کار کرد.
مجری نمایشگاه کیتکس در این مراسم گفت: این نمایشگاه به استعداد بیش از 260 غرفه و در فضایی به مساحت بیش از 3 هزارمتر مربع در حوزه فناوری ارتباطات هوش مصنوعی، زیرساختهای ارتباطی از امروز به مدت چهار روز در کیش برپا خواهد بود.
محمدجواد مرادپور مرادپور تاکید کرد که چشم‌انداز و هدف بلندمدت کیتکس، ایجاد پاویون بین‌المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جزیره‌ی کیش تا افق 1400 است.
او یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه را تکمیل زنجیره‌ی علم و فناوری در مراحل تکنولوژی، تولید، تجاری‌سازی و ورود به بازار دانست و گفت: این نمایشگاه در اصل یک فیلد تخصصی داشت بنابراین جمع‌آوری اطلاعات در خصوص افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای ارسال فراخوان، روندی دشوار بود.
مرادپور تاکید کرد که هوشمندسازی، اینترنت اشیاء، شهر هوشمند و امنیت اطلاعات از رویکردهای اصلی سمینارهای تخصصی است و گفت: علاوه بر سمینار تخصصی، بازی‌های رایانه‌ای، از رویدادهای پرمخاطب این نمایشگاه است و تاکنون 200 نفر برای شرکت در آن ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به باز بودن سامانه‌ی ثبت‌نام، احتمال می‌دهیم که تعداد بیشتری در این مسابقه شرکت کنند.
برگزار کننده نمایشگاه کیتکس، با اشاره به حضور ایده‌پردازان حقیقی و حقوقی از استان‌های تهران، کرمان، یزد، هرمزگان، مازندران، فارس و همدان در این رویداد تخصصی، گفت: این رویداد امکانی فراهم می‌کند که ایده‌پردازان بتوانند در کنار خریداران ایده قرار گرفته و زمینه‌ی تکمیل زنجیره‌ی تولید تا عرضه بسترسازی شود.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه در حوزه فناوری ارتباطات با محیطی مواجه هستیم که سرعت توسعه در آن بالا است به جنبه های مختلف استفاده از فناوری های نوین و تاثیر ان بر جوامع اشاره کرد.
محمدرضا سعیدی با بیان اینکه پیشرفت ها در عرصه فناوری اطلاعات هم فرصت و هم تهدید به همراه دارد تاکید کرد که پیشرفت های این حوزه تحول در بهره وری را به همراه داشته است.
او با یادآوری اینکه در فرایند توسعه فناوری های نوین شاهد نوآوری های تخریب گرانه هم هستیم، پاسخگویی به این سئوال که چه قابلیتی برای انطباق با جهان پیچیده در حال تغییر موجود مورد نیاز است تا به موفقیت دست پیدا کنیم؟ بیان کرد که شرط لازم برای داشتن قابلیت انطباقی برخورداری از توان شناسایی و دانش مرتبط است.
او اضافه کرد که سازمانهایی موفق خواهند بود که قادر به شناسایی فرصت و دانش و تفسیر دقیق آن و در نهایت به کاگیری به موقع و مناسب دانش کسب شده باشند.
معاون منطقه آزاد کیش خود شیفتگی سازمانی را نقطه مقایل قابلیت های یاد شده برشمرد و در بیان معنی خودشیفتگی سازمانی گفت: سازمان یا شرکتی که دانش خود را بیشتر از مشتری بداند دچار خودشیفتگی خواهد شد.
او همچنین تاکید کرد که سازمان منطقه آزاد کیش از رویدادهای نظیر نمایشگاه کیتکس استقبال کرده و از توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات استقبال می کند.
سعیدی ابراز امیدواری کرد که کیش به دیجیتال ترین شهر منطقه تبدیل شده و در آینده از توسعه یافته ترین زیرساختهای ارتباطی و فناوری اطلاعات نظیر اینترنت پر سرعت برخوردار شود.
رئیس شورای مرکزی سازمان صنفی رایانه ای کشور نیز با اشاره به تحولات ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر آن لزوم توسعه بسترهای مناسب در این حوزه را یادآور شد.
محمدباقر اثنی عشری با یادآوری ا نکه امروزه در ایران افراد برای انجام کارهایی نظیر خرید بلیط مسافرت، تهیه غذا، حمل و نقل درون شهری، بلیط کنسرت و .... می توانند از زیرساختهای موجود در فضای فناوری اطلاعات استفاده کنند، لزوم توسعه زیرساخت ها برای افزایش سطح اشتغال و بهره وری اقتصادی را یک ضرورت خواند.
او اعتقاد دارد هنوز حتی 20 درصد از ظرفیت حوزه فناوری اطلاعات هم در بعد ایجاد کسب و کار استفاده نشده است و این امکان وجود دارد که فارغ التحصیلان دانشگاهی با استفاده از بسترهای ایجاد شده توسط حاکمیت اشتغال های جدید ایجاد کرده و تولید ثروت کنند.
اثنی عشری گفت: امروز شاخصی نداریم که بصورت خالص تعداد شغل ایجاد شده بر روی بستر فناوری موجود را به شکل دقیق مشخص کنیم اما به حتم تعداد مشاغل ایجاد شده بیش از 200 هزار شغل است.
او بااشاره به اینکه در سراسر کشور شمار زیادی از زنان خانه دار با استفاده از ظرفیت های موجود کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده اند، از فعالیت تعداد زیادی از شهروندان تهران و دیگر شهرهای کشور در حمل و نقل اینترنتی خبر داد.
اثنی عشری گفت: نقطه نهایی کسب و کار الکترونیکی رفاه مردم است و ایجاد این امکان که شهروندان از زمان به شکل بهتری استفاده کنند.
او که اعتقاد دارد هنوز حتی از 20 درصد فضای ایجاد شده به واسطه‌ی فناوری اطلاعات استفاده مطلوب نشده است، فراهم شدن بسترهایی برای راه‌اندازی کسب و کارهای جدید را یک ضرورت خواند و با بیان اینکه شهرداری‌ها تراکم را به‌عنوان سرمایه‌ای یکبار مصرف می‌فروشند، گفت: این در حالیست هر روز و ساعت میلیاردها تومان سرمایه به واسطه‌ی نبود امکانی تحت عنوان پارکینگ مجازی، دور ریخته می‌شود‍!
مدیر فروش سازمانی همراه اول نیز به اجرائی شدن تغییرات مدنظر این شرکت در حوزه زیرساختی برای ارتقاء سطح کیفی خدمات تلفن همراه اشاره کرد.
یاسر رضاخواه عمده مشکلات موجود در کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را تفکر مدیریتی نسبت به توسعه این فضا دانست و تاکید کرد که جامعه برای رسیدن به سطحی از بهره‌وری اقتصادی ناچار به حرکت در این مسیر است.
رضاخواه توضیح داد که نتیجه مستقیم توسعه فناوری و اقداماتی نظیر هوشمندسازی اشتغال نیست بلکه ایجاد یک ارزش اقتصادی برای توسعه بسترهای اشتغال است.
وی تاکید کرد که در این حوزه یکی از مباحث جدی تغییر در زنجیره ارزش است که براساس آن یکسری بازیگرها و بازیگران جدیدی به زنجیره اضافه می شوند.
رضاخواه تاکید کرد که در مسیر توسعه فناوری ارتباطات یا با مقاومت مواجه هستیم یا الزامات آن وجود ندارد براین اعتقاد تاکید کرد که در کشور نه مشکل تکنولوژی و نه مغز افزار و نه بخش خصوصی فعال وجود ندارد بلکه مشکل بزرگ سیاست گزاری ها و مقاومت برخی صنایع بزرگ است.
او ابراز امیدواری کرد که با توجه به تاثیرات اقداماتی نظیر هوشمندسازی بر بهره وری، تصمیمات سخت برای اجرایی شدن این برنامه ها اتخاذ شود.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه در گذشته نسبت به توسعه زیرساختها غفلت کرده ایم گفت: در سالهای دو هزار تا دو هزارو سه شاهد اتفاقات اقتصادی شبیه رویدادهای اخیر ایران در جنوب شرقی آسیا بودیم.
نصرالله جهانگرد با اشاره به رخ‌دادهای ابتدایی سال 2 هزار در کشورهای منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا و خروج ده‌ها میلیارد دلار ارز از این کشورها، علت آن مشکلات را عقب ماندن در فهم و شناخت تحولات جهانی و اتخاذ تصمیمات داخلی دانست.
جهانگرد با تصریح اینکه ایران در حوزه فناوری اطلاعات در آغاز دهه 80 جز پیش قراولان منطقه محسوب می شد، هشت سال غفلت دولت وقت از نیمه‌ی دهه‌ی آن دهه را عامل عقب افتادگی در این حوزه برشمرد و گفت: طی آن سالها مساله آی تی که مبنا توسعه محسوب می شود کنار گذاشته شد.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروز می خواهیم با فشار و برخورد فیزیکی موضوعی را حل کنیم که به مثابه‌ی یک موج است لزوم اعتماد سازی برای گذر از شرایط کنونی را مهم ارزیابی و تاکید کرد که استفاده از بسترهای فناورانه در مسیر توسعه امری اجتناب ناپذیر است.
جهانگرد همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه کیتکس گفت: امروز ما در درون تحول قرار داریم نه اینکه قرار است تحولی اتفاق افتاد.
وی با اشاره به شعار هوشمندسازی جزیره کیش تاکید کرد که این شعار در سالهای 75 و 76 مطرح شد و بعد از آن تا قبل از دولت یازدهم رها شد، اگرچه در این مدت اقدامات و حرکت‌های مقطعی انجام شده است.
جهانگرد تصریح کرد: طی چهار سال دولت اول روحانی مساله اکسس و ارتباطات تلاش شد دنبال شود به گونه ای که اتمروز در تمام شهرهای کشور شاهد وجود نسل چهار اینترنت هستیم و امیدواریم که در اینده شاهد توسعه آن باشیم.
براساس این گزارش، در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات بالگرد زنده یاب و مسیریاب با قدرت حمل 70 کیلو بار رونمایی شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/22749/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا

پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس

اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه 28 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خودروی حامل دام قاچاق به مقصد نرسید

پیروزی و تساوی نمایندگان فوتبال فارس مقابل رقبا

رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها

بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی

قاچاقچیان دام زنده محکوم به پرداخت جزای نقدی شدند

ای اهل جهان وعده صادق این است

بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت

تلخ شدن کام قاچاقچی بادام

نسبت میان علم و فلسفه

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

رگبار شدید باران در 10 استان کشور و جزایر خلیج فارس

دانش آموزان 11 شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند

هواشناسی ایران1403/01/28؛بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی

فعالیت سامانه پر بارش، امروز در فارس

برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه 28 فروردین

برپایی نمایشگاه دستاورد‌های هنرمندان بسیجی و دانش آموزان در آباده

هواشناسی 28 فروردین 1403/ هشدار باران شدید و سیل در استان های جنوبی

باران شدید، مدارس 9 شهرستان فارس را غیرحضوری کرد

آموزش راه‌های شکرگزاری به بچّه‌ها در جلد ششم کتاب «طعم شیرین خدا»

ایران با موشک باران اسرائیل باعث رسوایی این رژیم غاصب و هم پیمانانش شد

بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل

مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند‌/ جامعه وعاظ را در مرتبه بالایی می‌دانستند/ وعاظ می‌دانستند که خطای آنها به پای اهل بیت(ع) نوشته می‌شود؛ خود را مهمان سفره اهل‌ بیت(ع) می‌دانستند و می‌گفتند باید حرمت صاحب سفره را نگه داشت

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

22 مصدوم در سوانح رانندگی کرمان

تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه 28 فروردین

انتقال 400 هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس

اعلام آموزش غیرحضوری مدارس برخی از شهرستانهای فارس

انجین‌های 10 میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد

نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است

مدارس هرمزگان، بوشهر و فارس تعطیل شدند

برخی از مدارس فارس غیر حضوری شدند

هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است

برخی مدارس فارس، فردا غیر حضوری شدند

مدارس هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر و فارس تعطیل شدند

برخی از مدارس فارس سه شنبه غیر حضوری شدند

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد

صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس

مردم استان‌های جنوبی برای احتمال وقوع سیل آماده باشند

کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز رونمایی می‌شود