پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس:

قضاوت در امور باید مبتنی بر انصاف باشد سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- استاندار فارس گفت: اگر بنای قضاوت، اظهار نظر و انتقاد درباره هر موضوعی را داریم باید توجه داشته باشیم که این کار را مبتنی بر انصاف، ژرف نگری و آگاهی نسبت به آن موضوع انجام دهیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل تبادار روز شنبه در نشست هم اندیشی روسای شوراهای اسلامی استان فارس در شیراز، ضمن گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها افزود: افرادی که صاحب تریبون هستند باید آگاهانه صحبت کنند، منصفانه و فارغ از همه مسائل و سلایق سیاسی مطالب را تجزیه و تحلیل نمایند.
وی ادامه داد: قضاوت آنها نیز باید مبتنی بر عدل و انصاف باشد نه اینکه هر آنچه را که تمایل دارند بیان کنند.
استاندار فارس گفت: اگر بنا است که عملکرد شورای پنجم را قضاوت کنیم نخست باید نسبت به زمان استقرار شوراها و عملکرد آنها آگاهی داشته باشیم و مدت زمان فعالیت هشت ماهه آنها را 2 سال تلقی نکنیم.
او اظهار کرد: نظام اسلامی از پیروزی انقلاب تاکنون با وجود موانع و مشکلات پیش رو با عنایت خداوند و رهبری های حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب و با حمایت همه جانبه مردم و تقدیم هزاران شهید حفاظت شده است.
استاندار فارس بیان کرد: امروز ما قبل از اینکه در محافل و تریبون ها بحث سلایق و دامنه تفرقه را توسعه دهیم باید اساس کار خود را بر وحدت، هم افزایی و همکاری برای حل مشکلات کشور و استان قرار دهیم.
وی گفت: بنابراین اولین تذکر را به خودم می دهم که در هیچ تریبونی کلامی که بنیان و اساس تفرقه در آن باشد را بیان نکنیم و از ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و همه مسئولان هم این انتظار را دارم که این مهم را رعایت کنند.
تبادار افزود: البته این به این معنا نیست که انتقادی صورت نگیر بلکه انتقاد حتما باید باشد چرا که پیشرفت و توسعه را در گرو انتقاد و بازخواست می دانم اما این انتقاد باید با آگاهی و اشراف به موضوع و سپس انصاف همراه باشد.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه مسئولان به پاسخگویی مناسب به مردم و تسهیل روند خدمات رسانی به آنها در ابعاد مختلف افزود: خصوصا در مقام توجه به مطالبات و خواسته های مردم باید به گونه ای عمل کنیم که آنها در محافل خصوصی هم از ما قضاوت درست داشته باشند.
تبادار ادامه داد: باید با ایجاد دولت الکترونیک که مورد تاکید رئیس جمهوری هم هست کاری کنیم که از میزان حضور فیزیکی مردم در دستگاه های خدمات رسان کاسته شود و امور مردم به شکل غیر حضوری پاسخ داده شود.
وی گفت: شوراها متولیان امور شهرها و روستاها هستند و بیشترین ارتباط مردم هم با شهرداری ها است که همین گستردگی ارتباط نگرانی هایی را هم خصوص شهرداری ها ایجاد کرده است.
استاندار فارس اضافه کرد: نظام مدیریتی و نظارتی شوراها باید شفاف سازی شود و زمینه لازم را برای تسهیل در ارکان کاری شهرداری ها رقم بزند.
وی افزود: وقتی اعلام می کنیم عملکرد شورا ظرف 2 دهه فعالیت آن خوب بوده به معنای عدم وجود اشکال نیست و انتظار داریم که شوراها آسیب شناسی از عملکرد خود را در دستور کار قرار دهند.
وی گفت: امروز یکی از مهمترین موضوعات در جامعه فراهم کردن زمینه اعتماد بیش از پیش مردم است و باید با هر روش، منش، گفتار و رفتاری که می توانیم زمینه لازم برای جلب اعتماد مردم که از بزرگترین خواسته ها و اهداف نظام نیز هست را فراهم کنیم.
او افزود: قطعا رفع همه مشکلات مردم با توجه به امکانات و شرایط ممکن نیست اما اگر صداقت در رفتار و گفتار ما باشد و حرف مردم را بشنویم مردم به ما اعتماد خواهند کرد.
در روزهای اخیر، برخی صاحبان تریبون در استان فارس از آنچه دیدن نشدن عملکرد قابل توجه از سوی شورای شهر شیراز عنوان کردند، گلایه کرده بودند.
**رفع نیاز امروز با حفظ حقوق آیندگان باشد
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم حفظ حقوق نسل های آینده در مسیر برآورده کردن نیاز امروز جامعه تاکید کرد و گفت: مگر ما اجازه داریم هرگونه که خواستیم با منابع طبیعی برخورد داشته باشیم و از توسعه هم سخن بگوییم.
تبادار ادامه داد: مگر می شود میزان آب تجدید پذیر ما سالانه، هفت میلیارد مترمکعب باشد و سالانه 11 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب مصرف کنیم و از توسعه پایدار هم سخن بگوییم؟ مگر می شود برای پسماند برنامه دفع مناسب نداشته باشیم و توسعه پایدار را دنبال کنیم؟
وی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته از 40 درصد آب تجدید پذیر استفاده می کنند اما در استان فارس میزان مصرف بیش از 100 درصد است، آیا می توان در این شرایط از توسعه پایدار هم صحبت کرد.
او ادامه داد: امروز 92 درصد آب مصرفی استان در حوزه کشاورزی مصرف می شود اما اقتصاد کشاورزی را هم نمی توانیم رها کرد بنابراین باید مصرف آب را مدیریت کنیم.
استاندار فارس افزود: از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار دارم که این مهم را در شهر و روستا در دستور کار قرار دهند چرا که مدیریت آب به توسعه پایدار و تقویت کشاورزی منتهی خواهد شد.
**امسال 11 هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی افتتاح می شود
استاندار فارس، با اشاره به اینکه در سال 97 انجام کارهای بزرگی را در دستور کار قرار داده ایم گفت: امسال در استان بهره برداری از 11 هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی با اشتغال 6 هزار نفر را شاهد خواهیم بود.
وی افزود: همچنین امسال و در گام نخست، زیرساخت ها را به عنوان مبانی اصلی کار تعریف و تببین کردیم چرا که معتقدیم بدون زیرساخت هایی مانند راه، راه آهن، فرودگاه و مجموعه های صنعتی و تولیدی نمی توان اهداف و برنامه ها را عملیاتی کرد.
تبادار ادامه داد: هم اینک در استان علاوه بر یک هزار و 300 کیلومتر بزرگراه موجود، احداث 450 کیلومتر بزرگراه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: همچنین علاوه بر آزاد راه شیراز – اصفهان که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد، سه آزادراه دیگر شامل آزادراه لار - بندرعباس، آزادراه سه راهی قلات به پل فسا و آزاد راه شیراز - بوشهر را نیز در دستور کار خود قرار داده ایم و عملیات اجرای آزادراه لامرد - پارسیان هم توسط بخش خصوصی آغاز شده است.
6122/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/22929/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

شکوفه‌های چشم نواز درختان لارستان به وقت بهار + تصاویر

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

نظر امام جمعه اهل سنت تالش در خصوص حملات موشکی ایران به اسراییل

اعزام 11 تیم امدادی از فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

احتمال وقوع سیل در این سه استان

متفکر آمریکایی: چگونه بایدن به آتش جنگ در خاورمیانه دمید؟

فرصت مذاکره؟

توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس

بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس

مرگ تلخ یک زن میانسال بر اثر سیل در کازرون

نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود

دام تل‌آویو برای واشنگتن

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است

آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!

بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین

یک نفر در استان فارس بر اثر سیل درگذشت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

امداد رسانی به عشایر در آباده

دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز پنجشنبه 30 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

تکریم معلمان در خور شان آنان باشد

بازداشت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز

30 فروردین، بازدید از اماکن تاریخی فارس رایگان است

مراسم رژه روز ارتش، شیراز

رفع تصرف 2 هزار و 700 مترمربع از اراضی ملی در اقلید

آدم‌ربایی در محور ارسنجان-مرودشت نافرجام ماند

بارش شدید باران در کازرون

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان