پیام فارس

آخرين مطالب

مدیر کل راهداری استان فارس خبر داد:

افزایش پوشش آنلاین جاده‌های استان فارس/ افزایش 25 درصدی حوادث جاده‌ای در نوروز امسال اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با بیان اینکه اکنون 136 دستگاه دوربین سرعت سنج و ثبت تخلف در محورهای شریانی فارس نصب شده است، از افزایش این تعداد به 166 دوربین تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، علی‌رضا سیاهپور ظهر یکشنبه 9 اردیبهشت در یک کنفرانس خبری گفت: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده از سوی تمام دستگاه‌های ذیربط، متاسفانه امسال با افزایش 25 درصدی تعداد حوادث جاده‌ای در ایام نوروز مواجه بودیم.
سیاهپور تصریح کرد که استقرار دوربین‌های سرعت و تخلف سنج نیازمند زیرساخت‌های مخابراتی و انرژی است، گفت: در برخی محورها متاسفانه فیبرنوری و سایر امکانات زیرساختی برای نصب و راه‌اندازی دوربین وجود ندارد و اگر این زیرساخت‌ها ایجاد شود، امکان افزایش تعداد دوربین‌ها وجود دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس خاطرنشان کرد که هم‌اینک بالغ بر 70 درصد از کل محورهای شریانی فارس تحت نظارت سیستم‌های آنلاین سنجش تخلف و سرعت قرار دارد و تا پایان امسال این میزان حدود 15 تا 20 درصد افزایش خواهد یافت.
او با یادآوری اینکه در نوروز امسال، براساس آمار ترددشمارها، 33 درصد افزایش تردد در محورهای ورودی و خروجی استان فارس در نوروز ثبت شده است، گفت: امسال استان فارس در تعداد حوادث و شمار فوت‌شدگان در کشور اول بود اگرچه با احتساب 10 پارامتر مشخص شده شامل طول راه‌ها، تعداد روستاها، میزان تردد و ... فارس چهاردهمین استان کشور به لحاظ قدر مطلق تصادف محسوب می‌شود.
سیاهپور با بیان اینکه در طول سال 96 با اجرای اقدامات مختلف شاهد کاهش 0.5 درصدی حوادث جاده‌ای در فارس بودیم، گفت: خوشبختانه و در بحث حمل و نقل عمومی مسافر، در بخش‌های سواری، مینی‌بوس و اتوبوس حتی یک تصادف هم به وقوع نپیوست، تنها در روز 15 فروردین براثر یک تصادف زنجیره‌ای، خسارتی به یک دستگاه اتوبوس هم وارد شده بود.
او با تصریح اینکه اقدامات مختلفی در سال گذشته با هدف کاهش حوادث جاده‌ای انجام شد، اقدامات اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را دارای بیشترین تاثیر در این رابطه دانست و گفت: ابتدای سال 96 تعداد 11 مدیر فنی در سراسر فارس ناوگان حمل و نقل عمومی را رصد می‌کرد که در پایان سال این عدد به 135 مدیر فنی واقعی رسید.
سیاهپور با اشاره به کنترل کامل تردد خودروهای عمومی مسافربری در فارس طی نوروز، از تاثیرگذاری نصب و استفاده از سیستم سپهتن در به صفر رسیدن حوادث جرحی و فوتی یاد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات، آموزش‌های ارائه شده به رانندگان، مدیران فنی و مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل، بسیار تاثیرگذار بوده است.
این مقام مسئول اعتقاد دارد که برای کاهش حوادث رانندگی در بخش حمل و نقل خصوصی باید راهکارهای آموزشی در این بخش به شکلی جدی دنبال شود؛ زیرا براساس آمارهای موجود، بالغ بر 93 درصد علت تامه‌ی حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح، انسانی بوده است.
سیاهپور گفت: در تحلیل آماری حوادث رانندگی نوروز امسال در فارس، در 23 درصد از حوادث خودرو پراید، 32 درصد از حوادث خودروهای خانواده پژو و 13 درصد از حوادث سمند و حدود 12 درصد نیز سایر خودروها مقصر حادثه‌ بوده است.
او از تغییر ساعت وقوع تصادفات در ایام نوروز امسال در فارس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ساعت وقوع حوادث در سال‌های گذشته 14 تا 20 ثبت شده بود، تدابیری را برای کاهش مخاطرات در این ساعت‌ها اندیشیده و اعمال شد؛ اما با توجه به تشدید نظارت‌ها در این ساعت‌ها، شاهد تغییر ساعت وقوع حوادث در ایام نوروز بودیم به‌طوریکه بر اساس آمار 48 درصد از کل حوادث رانندگی در جاده‌های فارس در ساعت‌های 20 تا 24 اتفاق افتاده است.
سیاهپور با یادآوری اینکه امسال شاهد افزایش 26 درصدی حوادث رانندگی در محورهای مختلف استان فارس طی ساعت‌های 20 تا 22 شب بودیم، گفت: ما باید بر روی ارتقاء آگاهی و فرهنگ ترافیکی شهروندان بیش از گذشته کار کنیم و در این زمینه رسانه‌ها به‌عنوان تاثیرگذارترین ابزار است.
مدیرکل راهداری فارس با بیان اینکه در نوروز امسال و با اقدامات و تدابیر اجرایی شده حتی یک مورد تصادف منجر به فوت و جرح در مسیر کمربندی شیراز ثبت و اعلام نشده است، گفت: در 6 ماهه‌ی دوم سال گذشته تاکید بر موضوع محور کمربندی در جلسات مختلف بیشتر شد و در نهایت وظایف شهرداری شیراز، راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز مشخص شد.
سیاهپور تصریح کرد که براساس تفاهم‌ها و مصوبات جلسات استانی قرار است بعد از آماده‌سازی زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های اعلام شده، مدیریت محور کمربندی به شهرداری شیراز سپرده شود.
او با اشاره به رایزنی‌های معاون عمرانی استانداری فارس برای اجرایی شدن یک یا 2 تقاطع غیرهمسطح در محور کمربندی شیراز، ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی یک روگذر امسال آغاز شود.
سیاهپور همچنین از شناسایی 120 نقطه‌ی حادثه‌خیز در محورهای استان فارس خبر داد و تاکید کرد که 25 نقطه کاملا بی‌خطر شده و تا پایان امسال نیز اقدامات لازم برای بی‌خطر سازی 30 نقطه اجرایی خواهد شد؛ اما به‌دلیل هزینه‌بر و زمان‌بر بودن چنین اقداماتی، پوشش تمام نقاط، به زمان بیشتری نیاز دارد.
مدیرکل راهداری فارس با یادآوری اینکه استان فارس دارای 2 اداره‌ی کل راه و شهرسازی است، گفت: بالغ بر 20 هزار و 600 کیلومتر راه در استان فارس وجود دارد که براساس استانداردها برای نگهداری و ایمن‌سازی این میزان راه باید سالانه 800 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود.
سیاهپور گفت: در سال 96 حدود 80 میلیارد تومان اعتبارات استانی و 110 میلیارد تومان اعتبارات ملی پیش‌بینی شده بود که میزان تخصیص اعتبارات استانی و نفت حدود 85 و اعتبارات ملی حدود 65 درصد بوده است که اعتبارات ملی به شکل نقدی و اسناد خزانه محقق شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه آمار کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای توسط پلیس، مرفوک و پزشکی قانونی اعلام می‌شود، گفتک براساس آمار مرفوک، در ایام نوروز امسال تعداد 88 نفر براثر حوادث جاده‌ای در فارس کشته شدند که این میزان افزایش 32 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/22972/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد