پیام فارس

آخرين مطالب

کیتکس تجربه‌ای برای توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - فناوری اطلاعات و ارتباطات، بستر اصلی برای توسعه‌ی همه جانبه‌ی جوامع محسوب می‌شود؛ دست‌یابی به رشد پایدار در تمام جوامع در عصر حاضر به ایجاد بسترهای ارتباطی مناسب و فناوری اطلاعات گره خورده است.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، صاحب‌نظران حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات اعتقاد دارند که یکی از راهکارهای مهم ایجاد و رشد بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، برپایی نمایشگاه‌ها، ورک‌شاپ‌ها و عرصه‌های تعامل و تبادل تجربه است و نمایشگاه کیتکس که نخستین دوره آن ابتدای اردیبهشت در کیش برگزار شد، گامی مهم در این راستا ارزیابی می‌شود.
شرکت کنندگان در نخستین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش(کیتکس) که به همت شرکت فروغ‌افکار ( از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات استان فارس) با ارائه‌ی ارزیابی‌های مثبت از نخستین دوره‌ی این نمایشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پنل‌های علمی در حاشیه‌ی این رویداد را اقدامی موثر قلمداد کردند.
به اعتقاد اغلب شرکت کنندگان در این دوره‌ی نمایشگاه کیتکس، این رویداد علمی تخصصی با توجه به اینکه اولین گام از حرکت در یک مسیر پرفراز و نشیب محسوب می‌شود، با مدل‌های مشابه قبلی بسیار تفاوت داشته و در مقایسه از سطح کیفی بالاتری برخوردار بوده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت دانش پژوهین مینوسا در این خصوص گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در کشور با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در دنیا امری مهم و ضروری است .
مرتضی احسنت گفت: مدیران اجرایی این نمایشگاه تلاش زیادی برای برگزاری هرچه بهتر آن کردند و به همین دلیل این نمایشگاه از نظم و تعهد زیادی بهره می برد که در نمایشگاه های گذشته و مشابه کمتر دیده می شد .
احسنت ادامه داد: نمایشگاه هایی که در گذشته ایجاد می شد متاسفانه نظم و تعهد یکطرفه و تنها از جانب غرفه داران رعایت می شد ولی در نخستین نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوع دو طرفه بود و تیم اجرائی و پشتیبانی حمایت و امکانات بسیار خوبی در اختیار شرکت کننده ها قرار می دادند .
وی اضافه کرد: در نمایشگاه کیتکس زمینه تعامل شرکت های کوچک در حوزه فناوری و اطلاعات خصوصا برای استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان فراهم شده بود .
احسنت با بیان اینکه در این نمایشگاه توانسته با شرکت های تجاری بزرگ در جهت توسعه تجاری شرکت دانش بنیان خود مذاکره کند تاکید کرد: اینگونه نمایشگاه ها به جز فراهم آوردن محیطی برای ارائه و عرضه تولیدات به مصرف کننده می تواند باعث افزایش کیفیت محصولات و به اشتراک گذاشتن تجارب شرکت ها را نیز به ارمغان آورد .
مجری نمایشگاه کیتکس نیز گفت: این نمایشگاه با حضور 65 شرکت دانش بنیان در فضایی به مساحت 3300 متر مربع و در حوزه فناوری ارتباطات هوش مصنوعی، زیرساختهای ارتباطی به مدت چهار روز در کیش برپا شد .
جواد مرادپور با اشاره به حضور استان های تهران ، اصفهان ، همدان ، فارس و کرمان و... در این نمایشگاه از حضور شرکت های دانش بنیان و ایده پردازان حوزه های هوش مصنوعی بازی اینترنت اشیاء و... در این نمایشگاه سخن گفت .
مرادپور گفت: در حاشیه این نمایشگاه سمینارها و کارگاه های تخصصی دایر و از بالگرد زنده یاب و مسیریاب تولید شده مرکز علمی پژوهشی ناحیه احمد این موسی شیراز نیز رونمایی شد .
فرزانه امیدی مسوول برگزاری سمینارهای جانبی اولین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیتکس گفت: در راستای تقویت بنیادی و علمی این نمایشگاه 9 سمینار علمی و آموزشی در حاشیه اولین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش برگزار گردید .
وی افزود: از اهم این سمینارها می توان به سمینار هتل هوشمند ، دولت الکترونیک و امنیت اطلاعات ، اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کار در اقتصاد دیجیتال اشاره کرد که با حضور و استقبال پرشور علاقه مندان و فعالان این حوزه همراه بود .
امیدی خاطرنشان کرد : در برگزاری این سمینارها از اساتید مجرب این حوزه ها جهت آموزش و بازآموزی دعوت بعمل آمد و در پایان تعدادی از این سمینارها به شرکت کنندگان گواهی حضور در این دوره های آموزشی ارایه گردید .
مدیر مجموعه علمی پژوهشی بسیج سپاه احمدابن موسی(ع) شیراز نیز بر لزوم حمایت جدی‌تر از حوزه‌ی فناوری، فضای مجازی و استارتاپ‌های مرتبط تاکید کرد.
سید حسام بوستانی که بالگرد زنده‌یاب تولید شده توسط مجموعه‌ی علمی پژوهشی بسیج احمدابن موسی‌(ع) شیراز را در نخستین نمایشگاه کیتکس رونمایی کرد، افزود: ارتقاء کیفیت محصولات فناورانه درکشور ما نیاز به تعاملات و بازار سازی دارد که برگزاری اینگونه نمایشگاه ها به این اهداف کمک شایانی می کند .
وی پشتیبانی مسئولان برگزاری نمایشگاه کیتکس را خوب توصیف و اضافه کرد: تیم اجرایی نخستین نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (کیتکس) بسیار حرفه ای و متعهدانه تمام سعی خود را در جهت ارائه خدمات مناسب تر به غرفه داران و شرکت کنندگان انجام می دادند .
در حاشیه این نمایشگاه چهارمین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای نیز برگزار شد و در آن شرکت کنندگانی از نقاط مختلف کشور در 2 رشته‌ی "پی اس" و "فیفا 2018" رقابت کردند.
قاضی زاده، جوان 17 ساله کرمانی که مقام اول مسابقات فیفا 2018 را کسب کرد در این خصوص گفت: این دوره از مسابقات رایانه ای که در جزیره کیش برگزار شد از کیفیت خوبی برخوردار بود .
وی ادامه داد: بازیکنان خوبی در این مسابقات شرکت کردند که برخی چندین دوره مقام اول ایران و حتی یک نفر نیز مقام جهانی کسب کرده بود .
قاضی زاده ضمن ابراز رضایت از کیفیت این دوره از بازی‌های رایانه‌ای، بر لزوم برگزاری مداوم مسابقات رایانه‌ای و قرار گرفتن آن در یک تورنومنت ملی منظم تاکید و اضافه کرد: کیفیت برگزاری این مسابقات در حدی بود که می توان آن را سالی دو مرتبه و یا حداقل یکبار ادامه داد .
محمد گلابیان مدیرعامل شرکت فناوری ارتباطات مهام کیش نیز در رابطه با برگزاری این نمایشگاه گفت: این اولین نمایشگاه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کیش بود که از سطح خوبی در رابطه با شرکت کنندگان همراه بود و با توجه به حضور این شرکت ها برگزاری این نمایشگاه می توانست بازار خوبی برای مجموعه های در ارتباط باشد .
وی حجم اطلاع رسانی در جزیره کیش را از سوی مسوولین ذیربط ضعیف دانست و گفت: این نمایشگاه با حجم گسترده آن نیازمند یک تبلیغات قوی و گسترده در منطقه آزاد کیش داشت که متاسفانه این موضوع ضعیف عمل شد .
گلابیان در مجموع برگزاری این نمایشگاه را فرصت خوبی برای شرکت خود دانست و تاکید کرد : این نمایشگاه فرصت خوبی برای ارایه خدمات و دستاوردهای این شرکت بود که با ارتباط با دیگر شرکت ها و بازدید کنندگان توانست به نتایج مورد نظر خود برسد .
نجمه جراح زاده طراح اپلیکیشن غول همراه با اشاره به اینکه دومین تجربه شرکت در نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات را طی می‌کند، گفت: نمایشگاه اول در تهران بود و نمایشگاه کیتکس کیش دومین حضور است.
وی در رابطه با کیفیت نمایشگاه از عوامل اجرایی و چگونگی ارایه خدمات به غرفه داران و نظم و برنامه ریزی دقیق این نمایشگاه ابراز رضایت کرد و گفت: این نمایشگاه با توجه به اولین تجربه برگزاری خود توانست نشان دهد که می تواند در سال های آتی نیز برگزار کننده خوب و قوی در این حوزه باشد .
جراح زاده خاطرنشان کرد: با توجه به تخصصی بودن این نمایشگاه، تعداد بازدیدکنندگان از انتظار پایین تر بود و توقع استقبال بیشتری از سوی مردم می‌رفت؛ البته باید به این نکته هم توجه داشت که برگزاری این نمایشگاه‌ها در راستای آشنایی بیشتر شرکت‌های بزرگ و کوچک با همدیگر و تبادل اطلاعات انجام می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/25109/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

استحکام‌بخشی و رسیدگی به آرامگاه سعدی اعتبار می‌خواهد

گنجینه‌های ارزشمند ادب پارسی برای نسل جوان تبیین شود

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

پیشخوان روزنامه های فارس ؛شنبه اول اردیبهشت 1403

آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیر همسطح در شرق شیراز با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه اول اردیبهشت

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

حضور پرشور موسسه سفیر مهر همدان در رویداد صبا تهران

معارفه امامان جمعه جدید شهر جویم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

آسان شدن اعطای وام مسکن پلی به سوی خانه دار شدن متقاضیان

قتل زن میانسال به دست دختر 11 ساله

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت