پیام فارس

آخرين مطالب

عضو شورای شیراز:

تکلیف ما با سناریوی تبانی ذینفعان روشن نیست اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که هنوز به شکل قاطع تکلیف ما با سناریویی که آنرا تبانی ذینفعان علیه قانون می‌نامیم، روشن نشده است.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، مهدی حاجتی، عصر دوشنبه 17 اردیبهشت در جلسه‌ی نطق قبل از دستور خود در جلسه‌ی علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه روزمرگی آفت آرمان خواهی و تغییر است، خود را نماینده نسلی دانست که فرصت آزمون و خطا ندارد و نسل جمع بندی و تصمیم قاطع است.
حاجتی گفت: امروز تنها فرصتی برای این نسل باقی مانده این است که در سه حوزه ی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تصمیمات قاطعی برای مرزبندی با جریان های نوکیسه ای که از بیت المال سیر شده اند داشته باشد؛ نوکیسه گی که نه جریان سیاسی می شناسد و نه اعتقادی، بلکه از طریق اتصال به مراجع قدرت یک شبه ثروت افسانه ای ایجاد می کند.
او گفت: مراجع قدرتی که در یک سیستم رانتی- رابطه‌ای منجر به آن می‌شوند که افراد نه بر اساس تلاش خود که بر اساس نقطه اتصال به قدرت به دروازه های فساد وارد شوند.
این عضو شورای شیراز گفت: باید از خود در هر سه حوزه ی فوق بپرسیم که آیا امروز به صورت قاطع تکلیف ما با سناریویی که ما آنرا تبانی ذینفعان علیه قانون می‌نامیم مشخص و روشن شده است؟ ذینفعانی که هر روزه با تبانی های خود مسیر مدیریت شهری را منحرف می کنند. تکلیف ما با نهادهای قدرت و ثروت که از بیرون برای چرخه مدیریتی شهرداری سناریو می نویسند چیست ؟
او گفت: چگونه است که حلقه های فساد و رانت در شهرداری یا خود را بازتولید می کنند و یا شبیه دوی امدادی تضمینی فساد را به گروه بعدی می سپارند؟
حاجتی خاطرنشان کرد: چگونه ممکن است در یکی از رانت خیزترین معاونت های شهرداری یعنی معاونت معماری و شهرسازی از نزدیک به سه میلیون متر مربع ساخت و ساز در سال 96 نزدیک به یک میلیون و 200 هزار مترمربع به هفت نفر برای بازبینی تعلق بگیرد و علی‌رغم گذشته سه هفته از مکاتبه با معاونت مربوطه و تذکر به شهردار، لیست این افراد ارائه نشود.
این عضو شورا اضافه کرد: چگونه است که با کم و زیاد کردن واژه ها در مصوبات دوره های گذشته رانتهای میلیاردی ایجاد کرده و همان حلقه ها در دوره ما مجدد در حال تکثیر خود است ؟! چگونه است که قریب به 15 سال گذشته گروه‌هایی به جان باغ‌ها افتاده‌اند و علی‌رغم گزارش مستند و مشخص بودن نقش افراد در این فساد هنوز هیچ برخوردی انجام نشده است؟ چگونه مدیرانی که امضایشان پای این اسناد است هنوز حضور دارند؟ نکند تبانی ذینفعان دارد خودش را بازتولید می کند؟
حاجتی با بیان اینکه از سویی دیگر به ابتذال کشاندن واژه ای چون "مجوز قانونی" یکی از بزرگترین خیانت‌ها بوده است، گفت: همه می‌دانند به عنوان مثال ضوابط میراثی در محدوده های تاریخی چگونه است. اما می‌بینیم برای هتلی مثل هتل آسمان بر خلاف ضوابط شهرداری و میراثی مجوز صادر شده است، اما شاکی که می شوید به مجوزهای قانونی استناد می‌کنند اما کسی نمی‌پرسد اگر مدیری فساد کرده و داشته‌های این شهر را چوب حراج زده و مجوز خلاف ضابطه صادر کرده، چه باید کرد؟
او با طرح این پرسش که آیا صدور یک مجوز بر خلاف ضوابط میراثی و شهری چیزی غیر از تبانی ذینفعان است؟ و در چنین موضوعاتی چه کسی باید فریادرس مردم و حقوق آنان باشد؟ گفت: استاندار محترم فارس پاسخ دهند که نحوه‌ی ورودشان به این فساد قرار است چگونه باشد؟ نهادهای نظارتی و امنیتی و قضایی نیز به مردم گزارش دهند که تاکنون چند مدیر را بازداشت کرده‌اند؟
حاجتی گفت: مگر می شود این حجم از فساد شهرها را در نوردیده باشد و مردم صلاحیت شنیدن چنین گزارشاتی را نداشته باشند؟ بنده به نمایندگی از مردم شیراز، از مسئولان به‌ویژه استاندار محترم و ریاست محترم دادگستری درخواست دارم در این خصوص با مردم سخن بگویند و این اعتماد فروپاشیده اجتماعی را باز یابند.
این عضو شورای شیراز اضافه کرد: آیا امروزه آنگونه که رای معنادار مردم به لیست امید شهر شیراز ایجاب می کرده است، در مدیریت اقتصادی، اجتماعی و فرهنکی شهر شیراز، شاهد تغییر رویکرد اساسی هستیم؟ در حوزه ی فرهنگی، که به طور قطع انتظارات از شورای پنجم به نسبت بیشتر از سایر حوزه هاست، آیا می توان تغییر رویکرد را به صورت ملموس مشاهده کرد؟
حاجتی گفت: چرا برخی سازمان‌های ما مرعوب فضای پوپولیستی شده اند و بیلبوردهای شهری را ریاکارانه پوشش داده اند؟ اگر ریاکاری ره به جایی می برد که ریاکاران این سرزمین را گلستان کرده بودند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: قرار نیست ما به خوانش جریان‌های انحصارطلب تن دهیم، مردم برای ایستادگی در برابر چنین رویه ای به ما اعتماد کردند و اگر قرار بر ادامه روند پیشین بود که یک صبح تا شب را پای صندوق های رای نمی‌ایستادند؛ مگر دوستان برای به قهقرا بردن فرهنگ عمومی جامعه توسط سیاست های آمرانه دهه های گذشته پاسخی دارند که شما نگران پاسخ به آنان هستید ؟
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/25163/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند