پیام فارس

آخرين مطالب

با صدور بیانیه‌ای انجام شد؛

طرح مطالبه‌ی تشکل‌های دانشجویی شیراز نسبت به نمایندگان مجلس سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز در آستانه‌ی 2 سالگی مجلس دهم، بیانیه‌ای در خصوص مطالبات خود صادر کردند .
  تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز با انتشار بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان این کلانشهر در مجلس شورای اسلامی، به طرح مطالبات خود پرداختند .
متن بیانیه‌ی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز خطاب به نمایندگان مجلس چنین است؛
بسمه تعالی
" همانا پست و فرمانداری، برای تو وسیله آب و نان نبوده بلکه امانتی در گردن تو است." نهج البلاغه، نامه 5
سیره حکومت علوی همواره چراغ راه و مصداق هدایت سیاسی کارگزاران حکومتی بوده است.امام عدالت، لحظه ای مسامحه را در قبال بی بصیرتی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی را نپذیرفته و مکرر آن را به حکمرانان گوشزد می نماید. درخصوص مسئولیت و کار سپرده شده، قاطعانه سخن گفته و این چنین هشدار می دهد که " بی گمان کاری که به تو سپرده می شود برای تو طعمه نیست ."
ایمان به مسئولیت انسان در پیشگاه خداوند، مصداق بارز توجه به تقواست، تقوایی که شهید چمران، آن مرد علی شناس چنین تفسیرش می نماید:" می گویند تقوا از تخصص لازم تر است، آن را می پذیرم، اما می گویم آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست ."
تشکل های دانشجویی دانشگاه های شهر شیراز با گذشت 2 سال از دوران نمایندگی مجلس شورای اسلامی مطالبات خود را به شرح ذیل به نمایندگان شهر شیراز اعلام می دارند :
1. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی): "مردم حق دارند بعد از گذشت زمان معمولی از مسئولین هر یک از بخش ها سوال کنند که نتیجه کار شما چیست؟ "
و اینک بعد از گذشت 2 سال از مسئولیت خطیر شما در مهمترین پست و جایگاه انقلاب اسلامی در قوه مقننه پاسخ گوی مردم شیراز بالاخص جوانان باشید که چه کار کرده اید؟ نتیجه عملکرد شما چه بوده است؟ چند جلسه با جوانان داشته اید؟ اهم و مهم اقداماتتان چه بوده است؟ مشاوران جوانتان را به ما معرفی کنید؟ چه اقدام مثمر ثمری برای شیراز انجام داده اید؟ دغدغه هایتان چه بوده است؟
بر سر سفره انقلاب، نکند شما هم به دنبال سهم خواهی هستید؟ شما مکلف به پاسخگویی هستید! بنا به فرمایش ولایت "مسئول در جمهوری اسلامی، عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار دهد ."
2. در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز حرفی را زدید که پای امضای آن نماندید، "مرد عمل بودن" در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی مهم است نه شعار، شعور سیاسی مهم است نه اهداف شخصی و حزبی، که آیه قرآن می فرماید: "کل نفس بما کسبت رهینه"، هرکسی در گرو اعمال خویش است، چه شد که در بحث اعاده اموال نامشروع مسئولان، در دانشگاه شیراز، چنان نطق و حمایت خود را اعلام نمودید و از عدم شفافیت در کشور گلایه مند بودید و گفتید پیر شدیم و شفافیت را در کشور ندیدیم، ولی در روز رای گیری، از امضای چهار نماینده شیراز در مجموع 180 نماینده امضاء کننده خبری نبود؟ مگر نه اینکه شما مسئولین ارشد کشور باید پیش قراول ایجاد شفافیت در کشور باشید؟
غفلت از مواضع بیت المال مسلمین به هیچ وجه قابل قبول نیست و این کوتاهی شما در پیشگاه خداوند فراموش نخواهد شد. علی(ع) بیت المال را جاروب می کرد و آب می پاشید و دو رکعت نماز به جا می آورد و می گفت شما دو (بیت المال و نماز) در روز قیامت برای من شهادت بدهید .
چه زیبا می فرماید رهبر حکیم انقلاب که چقدر این دوران شبیه دوران امام علی(ع) است، یادمان نرود در قبال رفتارمان مسئولیم و به فرموده امام خامنه ای عزیزمان(( از آن لحظه لحظه ی روزهای مسئولیت من و شما سوال خواهد شد ."
3. در بحث مباحث و مسائل فرهنگی، اجتماعی جامعه نیز به سخنان مقام معظم رهبری استناد می شود که در دستگاه حکومت و دستگاه دولت نسبت به فرهنگ جامعه ( عمدتا مسئله عقیده و اخلاق) به هیچ وجه بی مسئولیت نیست و نمی تواند باشد. سخنان و توضیحات شما در خصوص موسیقی و برگزاری کنسرت جای تعجب دارد، در همین شیراز در سال گذشته بیش از 40 کنسرت موسیقی اجرا گردیده است .
چطور دم از سفرهای ترکیه و دبی می زنید؟ و بیان می دارید که(( مردم از بی کنسرتی به ترکیه می روند)) آدرس را غلط ندهید! جهت گیری فرهنگ جامعه اسلامی کاملا واضح و آشکار است، ویزاهای ارزان برای تورهای آنتالیا و مالزی و ترکیه و دبی و...حرف و حدیثی جز، برهنگی فرهنگ را به دنبال نخواهد داشت. سینه چاکان تفکر فرهنگ برهنگی نباشید و عقاید پوچالی بی بصیرتی فرهنگی را با گفتن چند کلمه و حرف که به مذاق عده ای خوش بیاید رواج ندهید .
چطور می شود که در ایام اربعین، در قبال مسئله ویزا، سر در لاک خود فرو می برید و سکوت اختیار می کنید؟ ثانیا چه لزومی دارد که مبلغ خروج ارز باشید، مگر شیراز خودش جاذبه جهانگردی نیست؟ چرا هزینه گردشگری داخلی در شهری مثل شیراز تقریبا سه برابر ترکیه و دبی است؟ قصد دلسوزی دارید به دنبال فرهنگ جذب توریست و سیاست های فرهنگی مناسب باشید؟ دایه عزیزتر از مادر شده اید؟
موسیقی کدام درد جامعه را حل کرده است؟ پشت عنوان موسیقی و بیان کردن این موضوع واقعا به دنبال چه هدف و آرمانی هستید؟ کسی با موسیقی مخالف نیست ، بنابر فرمایشات آقا موسیقی به معنای یک هنر چیز با ارزشی است ولی همچنان که یک شعر بد مردود است و لو یک هنر است یک موسیقی گناه آلود هم مردود است و لو یک هنر باشد، این را حمل نکنید با ضدیت با هنر و موسیقی ، موسیقی و هنر بعد از انقلاب بیشترین رشد خود را داشته است ولی آیا اولویت ذهنی نمایندگان شیراز در وضعیت فعلی بحث موسیقی و کنسرت است یا مسائل و مشکلات مهمتری هم داریم؟
کمی تفکر! کمی بصیرت !
در مجالس نمایندگان همین کشورهای مالزی ، ترکیه و تایلند، دغدغه اصلی اقتصاد است! دغدغه درد جامعه است! نه موسیقی و تور سیاحتی! کمی هم به دنبال راه حل باشید برای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل استان! برای فرهنگ استان!گردشگری استان! نیروی جوان بیکار استان! برای بهبود فضای کسب و کار استان،.......آدرس اشتباهی به مردم ندهید !
4. چرا به دنبال احیای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل استان که مافیای قدرت و ثروت بر روی آنها چمبره زده و از تعطیلی آنها سود می برند نیستید؟ مافیای قدرت و ثروتی که به صورت شبکه گسترده ای درآمده و نام برخی از آنان به عنوان مدیر عامل کارخانه تعطیل کن مشهور است! تازه پست و مسئولیت های بالاتر هم می گیرد این موارد بر اهل فن پوشیده نیست! رکود اقتصادی که دامن گیر جامعه شده است بر کسی پوشیده نیست! و این ها همه بی کفایتی مسئولین ارشد استان را گوشزد می کند، کمی به خود بیایید !
5. چرا فقط دولت قبل را مقصر همه مشکلات و بدبختی ها می دانید! در دانشگاه شیراز بیان کردید چطورمسئول دولت قبل تا آبدارچی شرکت را هم عوض کرد ولی ما نتوانیم یک مدیر را جا به جا کنیم؟ در حالی که یکی از شما آقایان، 6 سال از عمر 8 ساله دولت قبل را مدیر عامل قطار شهری بودید که توسط استانداری منصوب می شود! چرا به دنبال افزایش نفوذ در دستگاه های اجرایی کشور هستید در حالی که اصلا وظیفه نمایندگان مجلس این امر نیست، چرا اجازه استفاده از همه علایق سیاسی توانمند و دست پاک را در پست های مسئولیتی در دستگاه های اجرایی کشور نمی دهید؟ چرا وظیفه خود را که قانونگذاری خوب و نظارت بر حسن اجرای قانون توسط دستگاه های اجرایی کشور است فراموش کرده اید؟
6. در بحث شعار سال، حمایت از کالای ایرانی با کیفیت و حمایت از تولید داخل کدام اقدامات را انجام دادید؟ در بحث اشتغال و ازدواج جوانان چه کردید؟ آیا هم و غم و ذوق و شوق شما فقط عکس سلفی گرفتن با موگرینی در مجلس است؟ ای وای بر ما، که خود را کاملا باختیم و شیفته غرب و غربیان شده ایم! ای وای برما که خط فکری خود را کاملا از آنان می گیریم و می خواهیم با اصول و عقاید و دستورات آنان جامعه اسلامی را اصلاح کنیم! چگونه این پارادوکس را حل می کنید؟ پس جایگاه اقتصاد مقاومتی ، تکیه بر درون و شعار (( ما می توانیم)) در معادلات فکری شما کجاست؟آیا حلال مشکلات ما موگرینی است؟
7. در مورد سند خیانت بار 2030 که بدون تصویب در مراجع قانونی اجرایی شد چه کردید؟ کدام موضع سیاسی و فرهنگی را اتخاذ کردید؟ کدام تلاش را برای لغو آن انجام دادید؟
8. آیا شما هم می خواهید مثل نمایندگانی باشید که برجام را ظرف مدت 15 دقیقه تصویب کردند؟ امروز هم مثل قضیه برجام از خارج از کشور به شما دستور می دهند که قانون مبارزه با پولشویی را بعد از 11 سال تغییر بدهید اما فراموش نکنید که نباید به استقلال کشور خدشه ای وارد شود، نباید اجازه بدهیم اقتدار کشور از دست برود. جریان مالی بر اساس FATF تمامی معاملات ما را تحت نظر دشمن قرار می دهد شما که نمی خواهید دشمن از اطلاعات ما خبردارشود و علیه خود ما استفاده کند؟ ما با تبادل مالی مشکلی نداریم ولی بحث مان این است که نباید اطلاعات ما دست دشمن باشد .
سوال اساسی از نمایندگان مجلس این است که چرا شما عجله دارید این لوایح مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را که موازی همدیگر هستند را قبل از 22 اردیبهشت که آمریکا می خواهد درباره برجام موضع گیری کند، تعیین تکلیف کنید؟ قضیه چیست؟ چه ارتباطی بین تصویب زود هنگام این لوایح و 22 اردیبهشت ماه وجود دارد؟
در مورد پیوستن ایران به( کنوانسیون پالرمو) که در راستای تصویب زنجیره ای هر چه آمریکایی ها خواستند می باشد و معاهده بسیار مهم و استعماری سازمان ملل متحد درباره مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی است چه نظری دارید؟ معاهده ای که دقیقا قدرت و نفوذ منطقه ای ما را نشانه رفته است و هر ندای آزادی خواهانه را در زمره اقدامات تروریستی می شمارد، در این باره نظر و موضع اصلی شما چیست؟
9. اکنون مجلس در پیچ تاریخی حساسی قرار دارد و تصمیمات او در تصویب این لوایح بسیار سرنوشت ساز است و در تاریخ ثبت خواهد شد، پس مواظب باشید تصمیم اشتباه مانند گذشته( برجام ) نگیرید که در آن بمانید و راه برگشتی هم نداشته باشید و در پیشگاه خداوند و ملت ایران سرافکنده شوید ! و این جمله شهید چیت سازیان را فراموش نکنید که : "اگر می خواستیم با آمریکا و غرب بسازیم که انقلاب نمی کردیم!" اگر می خواستیم طبق میل و اراده استکبارجهانی و غرب قدم برداریم که انقلاب نمی کردیم .
10. اما حرف آخر، 2 سال گذشت، حال آراء تان همچنان خوب است؟ مردم راضی هستند!! شعارها و دغدغه هایتان هنوز گوش فلک را کر می کند اما نه در عمل، بلکه در عاملیت ستاد انتخاباتی شما در فلان کوچه خیال!! پاسخگو باشید، اگر امکان دارد و آزرده خاطر نمی شوید گزارشی از عملکرد 2 سال گذشته خود منتشر کنید تا مردم در جریان اهم و مهم اقدامات شما قرار گیرند یا اینکه پاسخگو باشد، حداقل در مقابل وجدانتان، و در فردای قیامت آن روز که "اللهم انی اسئلک الامان " ،
" اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا "

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/25179/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند