پیام فارس

آخرين مطالب

پیام تسلیت مقام ها و شخصیت های سیاسی به مناسبت درگذشت آیت الله ایمانی اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- مقام ها و شخصیت های سیاسی و استانی با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در پیام رئیس مجلس خبرگان آمده است: درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله حاج شیخ اسدالله ایمانی (ره) عضو مجلس خبرگان رهبری را به بازماندگان مکرّم و همه‌ ارادتمندان ایشان و مردم عزیز استان فارس تسلیت عرض می‌کنم.
آیت الله احمد جنتی در ادامه این پیام برای آیت الله ایمانی از خداوند متعال، علو درجات مسالت کرد.
** لاریجانی: آیت الله ایمانی ساده زیست و نیک اندیش بود
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی، درگذشت آیت الله اسدالله ایمانی را تسلیت گفت.
در بخشی از پیام علی لاریجانی بیان شده است: رحلت روحانی جلیل القدر آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه سابق شیراز و نماینده مجلس خبرگان رهبری موجب تاسف و تاثر گردید، ایشان عالمی ساده زیست، نیک اندیش و از مبارزان صف اول انقلاب و پشتیبان نظام بودند که در سنگرهای متعدد سیاسی، علمی و فرهنگی خدمات فراوانی به کشور عرضه داشتند.
در ادامه این پیام آمده است: این عالم ربانی علاوه بر توجه ویژه به نشر و ترویج معارف اسلامی، تالیفات و آثار متعددی در زمینه علوم دینی از خود بر جای گذاشتند. اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این روحانی بزرگوار به مقام معظم رهبری،
روحانیت و حوزه های محترم علمیه، مردم شریف استان فارس و بیت مکرم ایشان برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت می کنم.
** حجت الاسلام علوی: آیت الله ایمانی ترویج معارف دینی را استمرار بخشید
وزیر اطلاعات هم در پیامی که به مناسبت درگذشت نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منتشر کرد، بیان کرده است: خبر ارتحال حضرت آیت الله اسد الله ایمانی باعث تاثر و تالم گردید. آن مرحوم، در کنار مجاهدت های علمی و ترویج معارف دینی، از سال های آغازین نهضت حضرت امام خمینی(ره) فعالیت های مبارزاتی چشمگیری داشت و در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علاوه بر مسئولیت های متعدد و اثرگذار، فعالیت های دینی، علمی و ترویج معارف دینی را با جدیت استمرار بخشید.
در ادامه پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی آمده است: اینجانب، درگذشت این عالم ربانی، روحانی مبارز و استاد حوزه علمیه را به یار دیرین حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، علمای معزز و طلاب گرامی، ملت شریف و بزرگوار ایران، به ویژه مردم شهید پرور و متدین خطه فارس و به خصوص بیت معزز ایشان و بازماندگان محترم تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای روح آن مبارز نستوه، علو درجات و برای بازماندگان، صبر و سلامتی مسالت می کنم.
** نماینده فارس در مجلس خبرگان: آیت الله ایمانی منشاء خدمات فراوان بود
نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیام تسلیت خود اظهار کرده است: رحلت عالم مجاهد، و یار دیرین امام و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله ایمانی موجب تاثر و تالم خاطر دوستداران اسلام و انقلاب شد.
آیت الله علی اکبر کلانتری افزوده است: آن مبارز خستگی ناپذیر، چه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از آن، همواره در صف مقدم حمایت از ولی فقیه و از وفاداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. آن مرد بزرگ، با 40 سال تلاش بی وفقه در سنگر امامت جمعه، همراه با تقویت و توسعه حوزه های علمیه، منشا خدمات فراوان شد.
** مدیرعامل ایرنا: آیت الله ایمانی، اهتمام بلیغی به تعامل با دانشگاهیان داشت
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز در پیامی رحلت عالم ربانی مرحوم آیت الله ایمانی امام جمعه فقید شیراز را تسلیت گفت و اظهار کرد: ضایعه فقدان این روحانی والامقام که عمری در مسیر ترویج دین مبین و فرهنگ اصیل اسلامی از پا نایستاد برای حوزه های علمیه و نهاد نماز جمعه ثلمه ای جبران ناپذیر است.
در بخش دیگری از پیام سید ضیاء هاشمی عنوان شده است: مرحوم آیت الله ایمانی، اهتمام بلیغی به تعامل با دانشگاهیان و تقویت پیوند حوزه و دانشگاه داشت به این سبب این فقدان را باید به همه حوزویان، دانشگاهیان و عموم مردم شریف فارس تسلیت گفت.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان فارس هم با انتشار پیامی بیان کرد: ارتحال ملکوتی مجاهد وارسته، فقیه مبارز و یاردیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله حاج شیخ اسد اللّه ایمانی موجب تاثر و تالم فراوان شد.
اسکندر قاسمی در این پیام با اشاره به خدمات مرحوم آیت الله ایمانی که در زمان حیات خود ریاست شورای سیاستگذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس را هم بر عهده داشت، اظهار داشت: این فقیه و عالم علوم اسلامی که عمر شریف خود را در راه ترویج فرهنگ اسلام و ائمه معصومین (ع) گذرانده در دوران حضور در کسوت ریاست این شورا با رهنمودهای حکیمانه خود چراغ راه خادمین اهل بیت رسول الله (ص) شده بودند که حاصل این تدابیر حکیمانه اجرای پروژه های ماندگار با حمایت مردم ولایتمدار استان فارس در عرصه حفظ و حراست از آستان مقدس ائمه معصومین (ع) در عتبات عالیات شد.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان فارس در ادامه این پیام بیان کرد: اینجانب از طرف خود و همه خادمین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس این رحلت جانگداز را به محضر حضرت صاحب الزمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای، بیت معظم ایشان و مردم ولایتمدار استان فارس و شهر مقدس شیراز تسلیت عرض می کنم.
همچنین نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، آیت الله علی شیخ موحد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، عبدالرسول احمدی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس، علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز،
مدیران و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله ایمانی را به رهبر معظم انقلاب، مردم استان فارس و بیت مکرم ایشان تسلیت گفتند و برای بازماندگان این عالم ربانی، صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت کردند.
آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، دوشنبه شب (هفدهم اردیبهشت) به دلیل بیماری کلیوی در بیمارستان نمازی شیراز دار فانی را وداع گفت.
وی که از اواخر بهمن 78 امام جمعه شیراز شد، هشتم اردیبهشت 97 استعفای خود را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد.
اسماعیل تبادار استاندار فارس، روز سه شنبه به دنبال وقوع ضایعه درگذشت آیت الله ایمانی، سه روز در این استان عزای عمومی اعلام کرد.
پیکر مطهر آیت الله ایمانی امام جمعه فقید شیراز ساعت 9 صبح چهارشنبه (نوزدهم اردیبهشت) از محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان فارس (میدان امام حسین) به طرف آستان قدسی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) تشییع خواهد شد.
9254 /6118

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/25197/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید