پیام فارس

آخرين مطالب

فرمانده سپاه بقیه الله شیراز:کارکردهای مساجد را احیا می کنیم فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز – فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله الاعظم (عج) شیراز گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای آشتی مردم با مسجد جذابیت هایی ایجاد و کارکردهای مساجد را احیا می کنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار محمدجعفر دوستدار دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در مساجد هیچ جذابیتی برای حضور نوجوانان و جوانان ایجاد نشده است لذا باید زمینه های لازم در مساجد فراهم شود و بدانیم که اگر مردم با مسجد آشتی کنند بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود و برکات زیادی به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: طرح «مسجد ما» به عنوان یک طرح ابتکاری سپاه ناحیه بقیه الله الاعظم (عج) با هدف احیای کارکردهای مسجد در سال جاری با جدیت دنبال می شود.
دوستدار ادامه داد: باید همه کارکردهای مسجد از جمله کارکردهای اجتماعی و فرهنگی آن توجه شود تا بتوانیم به یک مسجد مطلوب دست یابیم.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله الاعظم (عج) شیراز گفت: دوستدار همچنین به برنامه های پیش بینی شده برای اتصال دانش آموزان به مسجد در شیراز اشاره کرد و افزود: مساجد از حضور جوانان و نوجوان خالی است و باید در این زمینه اقدامی صورت بگیرد لذا با همین هدف طرح شهید بهنام محمدی را در مساجد اجرا می کنیم که این طرح در مقطع متوسطه اول اجرا می شود.
وی ادامه داد: طرح شهید بهنام محمدی طرح صالحین با کیفیت دانش آموزی است که به صورت هدفمند ارتباط دانش آموزان با مسجد با اجرای برنامه های جذاب دنبال می کند.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله الاعظم (عج) شیراز گفت: برای اجرای این طرح شناسایی مربیان و مساجد هدف در دستور کار قرار دارد و مربیان از مهرماه به مدارس وارد می شوند که در این زمینه هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش در حال انجام است.
دوستدار در ادامه به نامگذاری ها و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در مساله اقتصاد مقاومتی، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود:براساس این دغدغه رهبرمعظم انقلاب طراحی مدرسه کارآفرینی را در دستور کار قرار دادیم تا در این مدرسه دانش آموزان در پایان هفته ها مهارت های کارآفرینی و خلاقیت را یاد بگیرند و پس از سه ترم تحصیل و آموزش در این مدرسه تجربه ای از کارآفرینی و تجارت را کسب کنند.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پروری بر مساله آموزش دانش آموزان با رویکرد کارآفرینی تاکید شده اما تا کنون اجرای این بخش از سند بر زمین مانده و هیچ کدام از دولت ها نتوانستند این موضوع را محقق کنند.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله الاعظم (عج) شیراز گفت: در اجرای این طرح در صورت همراهی آموزش و پرورش از ظرفیت ساعت های خالی مدارس استفاده خواهیم کرد تا مهارت های کارآفرینی را به دانش آموزان آموزش دهیم.
دوستدار افزود: برای اجرای طرح مدرسه کارآفرینی، مکان پیش بینی شده مسجد کوزه گری است که برای تجهیز و آماده سازی این مسجد 100 میلیون تومان هزینه شده است.
وی در ادامه به اجرای طرح شهید رهنمون در شهر شیراز در سال جاری اشاره کرد و گفت: در طرح شهید رهنمون در قالب خدمت‌ رسانی صحیح به دنبال ایجاد انسجام درونی در بسیج جامعه پزشکی هستیم.
وی ادامه داد: در این طرح در سال جاری هر محله را به یک گروه پزشکی می سپاریم که گروه های پزشکی براساس جغرافیای تعیین شده در طول سال ایفای نقش می کنند که در این زمینه 9 محله تعیین شده است.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله الاعظم (عج) شیراز همچنین با اشاره به برنامه های این نهاد در جهت محرومیت زدایی خاطرنشان کرد: در حوزه محرومیت زدایی سال گذشته 46 منزل محرومین مرمت شد که برای هر کدام 10 تا 15 میلیون تومان اختصاص یافت.
دوستدار افزود: در سال جاری ساخت 11 باب منزل و تکمیل 14 مسجد را در دستور کار قرار داریم، همچنین سه خانه عالم و دو پروژه زمین ورزشی را اجرا خواهیم کرد.
وی ادامه داد: راه اندازی کارگاه های اشتغال از دیگر برنامه های سپاه ناحیه بقیه الله الاعظم (عج) شیراز است که این کارگاه ها تقسیم بندی و در اختیار جوانان و خانواده های بدسرپرست قرار می گیرد و امیدواریم با راه اندازی این کارگاه بخشی از مشکلات مردم رفع شود.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله الاعظم (عج) شیراز همچنین به برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: طرح هایی در ماه مبارک رمضان با اولویت محله های کوزه گری، شیخ علی چوپان و ماذون قشقایی با دعوت مبلغان و فعالان فرهنگی آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
دوستدار افزود: طرح ضیافت در ضیافت یکی از این طرح هاست که با موضوع کار و کودک برای جذب کودکان و ارایه مفاهیم در قالب های دینی و آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی اجرا شده است.
وی یادآور شد: همچنین طرح امیدان فردا ویژه نوجوانان اجرا شده که در این طرح برنامه های جذاب از جمله برنامه های اردویی، ورزشی و آموزشی در حال اجرا است.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله الاعظم (عج) شیراز گفت: طرح مادران محله از دیگر طرح هایی است که در ماه مبارک رمضان اجرا شده که در این طرح مادران با شیوه های تربیت فرزند و همسرداری آشنا می شوند، بسیاری از طلاق ها ریشه در این موضوع دارد.
9254 /1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/26700/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر