پیام فارس

آخرين مطالب

نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز:

توسعه همکاری های مشترک تجاری فارس و لهستان دنبال می شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: استان فارس قابلیت های زیاد تجاری و اقتصادی دارد که می تواند زمینه ساز گسترش مناسبات با کشور لهستان باشد که توسعه و گسترش همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی استان فارس و کشور لهستان را دنبال می کنیم.
روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز دوشنبه به نقل از محمد صادق حمیدیان افزود: استان فارس ظرفیت های منحصر به فردی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، پزشکی و گردشگری دارد که هر یک از این پتانسیل ها می تواند زمینه تعامل و همکاری دو طرف را ایجاد کند.
وی در دیدار با رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران بیان کرد: بخش هایی از جمله گیاهان دارویی، مصالح ساختمانی، کشت فراسرزمینی، محصولات کشاورزی مانند پسته و کشمش، محصولات دامی و آرایشی و بهداشتی، کاغذ گراف و تحریر، تبادل گردشگر و سرمایه گذاری های مشترک می تواند از زمینه های همکاری فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان باشد.
حمیدیان اظهارداشت: در حال حاضر مبادلات استان فارس با کشور لهستان صادرات باریجه(صمغ گیاهی) و واردات کودهای شیمیایی، تجهیزات دندانپزشکی است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز اضافه کرد: نیازها و توانمندی های استان فارس را در قالب یک لیست به فعالان اقتصادی کشور لهستان ارائه می کنیم که با تبادل نظر بتوانیم راهکارهای همکاری های مشترک استان فارس و کشور لهستان را مشخص کنیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال خرما و کشمش دو محصول تولیدی کشاورزی در استان فارس است که با توجه به نیازهای کشور لهستان تعاملات خوبی می تواند در این زمینه بین استان فارس و کشور لهستان انجام شود.
حمیدیان گفت: تبادل هیات تجاری بین استان فارس و کشور لهستان دیدگاه های جدیدی را پیش روی فعالان اقتصادی هر دو طرف باز می کند.
وی اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان علاقه مند به همکاری های اقتصادی و تجاری دارند که زمینه های تحقق این مهم را پیگیری می کنیم.
**فعالان اقتصادی فارس و لهستان برای توسعه روابط تجاری همکاری می کنند
رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران گفت: به دنبال ایجاد زمینه همکاری های بیشتر تجاری و اقتصادی فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان هستیم.
یاروسلاو کاچینسکی بیان کرد: دفتر سرمایه گذاری و تجارت لهستان ساختار دولتی دارد و زیر مجموعه وزارت توسعه کشور لهستان است که از دو سال پیش همه سرمایه گذاری های دولت لهستان از طریق این دفتر در دنیا انجام می شود.
وی افزود: بعد از برجام و برداشتن تحریم های ایران، دولت لهستان پروژه حرکت به ایران را برای توسعه روابط با این کشور آماده و اجرا کرده است.
کاچینسکی با اشاره به همکاری های مشترک کشور ایران و لهستان اظهارداشت: پروژه حرکت به ایران موجب شد حجم مبادلات ایران و لهستان از 28 میلیون دلار به حدود 300 میلیون دلار بر شده است که امکان افزایش این میزان نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: ما به دنبال برقراری و ایجاد زمینه های همکاری با استان فارس هستیم که این مهم را به صورت همکاری های مشترک دنبال خواهیم کرد.
رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران ادامه داد: لیست کامل اطلاعات شرکت های لهستان که آماده همکاری با کشور ایران و استان فارس هستند را ارائه می کنیم تا زمینه های مشترک همکاری ها را بهتر و دقیق تر مشخص شود.
کاچینسکی با بیان اینکه لهستان یکی از تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی در اروپاست گفت: آماده ارائه اطلاعات و همکاری های بیشتر و مشترک در زمینه های محصولات آرایشی و بهداشتی، دندانپزشکی، کشاورزی و مواد غذایی با استان فارس هستیم.
وی تصریح کرد: اواخر تابستان امسال میزبان هیات رسمی تجار و فعالان اقتصادی استان فارس در کشور لهستان هستیم که در این سفر ظرفیت های اقتصادی کشور لهستان به آنها معرفی می شود.
9254 / 1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/26720/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان