پیام فارس

آخرين مطالب

چرخ مشکلات دوچرخه سواران آیا از حرکت باز می ایستد ورزشي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- دوچرخه سواران فارس با انتقاد از عملکرد هیات دوچرخه سواری این استان، ضمن درخواست شفاف سازی عملکرد مالی این هیات با طرح مشکلات خود خواستار رسیدگی و حل آنها از سوی مسئولان شدند.
به گزارش روز جمعه ایرنا، شماری از قهرمانان، پیشکسوتان و دست اندرکاران این رشته با حضور در میزگردی که در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس در شیراز برگزار شد به بیان مشکلات خود پرداختند.
تحقق نشدن وعده ها، استفاده از افراد غیر متخصص در کمیته های مختلف هیات، شفاف نبودن مسائل مالی، حمایت نکردن از قهرمانان و برگزار نشدن مجمع عمومی سالانه هیات از جمله مشکلاتی بود که در این میزگرد عنوان شد.
مربی تیم رشته کوهستان که 23 سال سابقه فعالیت در این رشته دارد و تاکنون چندین دوچرخه سوار ملی پوش را تربیت کرده است، گفت: نیمی از تیم ملی دوچرخه سواران کوهستان را ورزشکاران فارس تشکیل می دهند و این در حالی است که هیات دوچرخه سواری فارس از این افتخار آفرینان هیچ گونه حمایتی نمی کند.
کوروش دوست، ادامه داد: هیات دوچرخه سواری فارس در مدت 2 سال گذشته به دلیل مشکلات مالی در هیچ رده از رقابت های کشوری حضور نیافته است، درحالی که وظیفه هیات است که حامی مالی برای تیم های فارس پیدا کند.
وی اضافه کرد: ورزشکاران ملی پوش را با خواهش و تمنا در استان فارس نگه داشتیم و آنها با هزینه های شخصی روانه رقابت ها می شوند.
این مربی بیان کرد: همچنین برای ما مشخص نیست درآمد حاصل از دفتر هیات دوچرخه سواری که در آن تجهیزات و لوازم دوچرخه به فروش می رسد برای چه کاری هزینه می شود ؟
دوست، افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی، هیات ها باید سالی یک بار مجمع عمومی تشکیل داده و گزارش عملکرد خود را به همراه اسناد مربوطه گزارش دهند اما 2 سال است که این مجمع در فارس تشکیل نشده و این موضوع خلاف قانون است.
وی گفت: اگر این روند ادامه یابد و مسئولان حوزه ورزش هم به این امر رسیدگی نکنند از این رشته دیگر چیزی باقی نمی ماند.
این پیشکسوت رشته دوچرخه سواری بیان کرد: هیات دوچرخه سواری فارس تنها کاری که انجام می دهد این است که هنگامی که ورزشکاران مقامی کسب می کنند به رسانه ها گزارش می دهد اما هیچ حمایتی از مدال آوران آسیایی و داخلی نمی کند.
** با وام، دوچرخه دسته دوم خریدم
عضو تیم ملی دوچرخه سواری ایران هم گفت: پنج سال است که عضو تیم ملی هستم و چندین مقام داخلی و خارجی کسب کرده ام اما در این مدت حمایتی از من نشده است و خجالت می کشم رقم ناچیزی را که به من پرداخت شده آن را بیان کنم.
فرزاد خدایاری افزود: با هزاران مشکل، وام 300 میلیون ریالی گرفتم و تنها توانستم یک دوچرخه دسته دوم بخرم در حالی که رئیس هیات با توجه به اینکه در کار خرید و فروش دوچرخه است می توانست کمک کند تا یک دوچرخه بهتر تهیه کنم نه اینکه دسته دوم بخرم.
دارنده مقام سوم آسیا با بیان اینکه تا چند روز آینده باید در اردوی تیم ملی در اروپا شرکت کنم، گفت:در این اردو نفر سوم تیم ملی کوهستان برای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا انتخاب می شود و در صورتی که تجهیزات حرفه ای و نو در اختیارم قراردهند، قول می دهم سهمیه آسیایی را برای فارس کسب کنم.
وی که در رده بندی (رنکینگ) برترین های دوچرخه سواری کوهستان آسیا عنوان دوم در سال 2018 را کسب کرده است، افزود: در صورتی که نفر سوم انتخابی تیم ملی شوم آنگاه استان فارس در تیم ملی سه نفره ایران به همراه "فرانک پرتو آذر" دیگر ورزشکار این استان که انتخاب شده است، صاحب 2 نماینده خواهد شد و این یک افتخار برای تاریخ دوچرخه سواری استان است.
خدایاری گفت: در شرایط کنونی و برخلاف میل باطنیم ناگزیرم این استان را برای امرار معاش ترک کنم و یا اینکه کلا دوچرخه سواری را در 26 سالگی، کنار بگذارم.
** پاداش چندین مقام داخلی و آسیایی، 325 هزار تومان
محمد حسین اسکندری، عضو تیم ملی جوانان دوچرخه سواری و دارنده مقام سوم و چهارم آسیا که رکورد دار ایران هم هست، نیز چنین گفت: 18 سال سن دارم و مادرم که بیماری سختی دارد، سرپرستی خانواده را برعهده دارد و با این وجود نیز دوچرخه سواری را رها نکرده ام.
وی گفت: تاکنون چندین مقام کسب کرده ام و در این مدت هیات دو چرخه سواری فارس 325 هزار تومان به من کمک کرده است که ناگزیر شدم آن را قبول کنم.
اسکندری افزود: دوچرخه و تجهیزات آن بسیار گران است و فدراسیون هم به ما کمک نمی کند و می گویند از هیات دو چرخه سواری فارس کمک بگیرید.
** دوچرخه سواری را برای مشکلات مالی کنار گذاشتم
نیلوفردو کوهکی، دارنده 2 نشان برنز آسیایی و عضو سابق تیم ملی کوهستان نیز گفت: با داشتن 21 سال سن و کسب 2مقام آسیایی، مجبور شدم به دلیل عدم حمایت هیات، مشکلات مالی و نامشخص بودن آینده ام، این رشته را کنار بگذارم در حالی که می توانستم تا چندین سال دیگر در سطح آسیا برای فارس و کشورم مقام کسب کنم.
وی ادامه داد: دوچرخه سواری در وجودم است، با آن بزرگ شدم و دوست دارم مجددا این رشته سخت و مدال آور را به صورت حرفه ای دنبال کنم اما مشکلاتی که از آن سخن گفتم همچون کابوسی دلهره آور در تصمیم من برای بازگشت دو باره به میدان ورزشی اثر دارد.
دو کوهکی افزود: انتظاردارم مسئولان ورزش فارس به مشکلات این رشته، مدال آور و پُر افتخار رسیدگی کنند تا شاهد شکوفایی دو باره آن باشیم.
** دوچرخه و لوازم جانبی آن را چند برابر قیمت می فروشند
مربی تیم دوچرخه سواری فارس در رشته کورسی، اظهار کرد: با استفاده ازامکانات دولتی، دفتر هیات دوچرخه سواری را به خانه دوچرخه تبدیل کرده اند و جای شگفتی است که دوچرخه و لازم جانبی آن را تا چند برابر قیمت به فروش می رسانند.
مهران کوثری همچنین گفت: وظیفه این هیات حمایت از قهرمانان این رشته است اما هیچگونه حمایتی صورت نمی گیرد و حتی برای پیشکسوت این رشته که بتازگی مدال جهانی کسب کرده است، حتی یک شاخه گل هم ارسال نشده است.
او اظهار داشت: پرسشی از مسئولان هیات دوچرخه سواری فارس دارم و اینکه، چرا از افراد غیر متخصص در کمیته های مختلف استفاده می کنند؟
** دوچرخه معیوب، مرا از تیم ملی خط زد
علیرضا نادری فرد، یکی دیگر از دوچرخه سواران استان فارس که با 21 سال سن، چندین مقام کشوری در کارنامه ورزشی خود دارد اینگونه اظهار کرد: با هرینه شخصی به رقابت های کشوری اعزام می شویم در صورتیکه وظیفه هیات است که از ورزشکاران به ویژه مدال آوران حمایت کند.
وی افزود: با سختی بسیار 50 میلیون ریال تهیه و یک دوچرخه دسته دوم از هیات خریداری کردم که همین دوچرخه به دلیل غیر استاندارد و معیوب بودن در رقابت انتحابی تیم ملی خراب شد و به ناحق از تیم ملی خط خوردم و پیراهن این تیم را از دست دادم .
نادری فرد بیان داشت: در رقابت های انتخابی تیم ملی هنگامی که دوچرخه ام خراب شد هیچ کس از هیات دو چرخه سواری فارس حضور نداشت و خودرویی که ورزشکاران یزد را در این رقابت ها پشتیبانی می کرد به کمکم آمد در حالی که می توانستند این کار را هم نکنند چرا که یک رقیب از سر راهشان کنار رفته است، از رفتار جوانمردانه تیم هیات یزد سپاسگزاری می کنم.
** به شما ربطی ندارد
رئیس سابق کمیته رشته کورسی هم گفت: به دلیل عدم شفاف سازی هیات دوچرخه سواری استان در رابطه با مسائل مختلف، از مسئولیت ریاست کمیته رشته کورسی استعفا دادم.
مجتبی زینعلی بیان کرد: هرگاه از برخی مسئولان این هیات در ارتباط با مسائل مالی سئوال می کردم در پاسخ به این پرسش اظهار می کرد، این موضوع به شما ربطی ندارد.
وی ادامه داد: جای شگفتی است که هیات دوچرخه سواری فارس، مسئولیت استعداد یابی جنوب کشور را هم بر عهده دارد و سئوال این است که ظرف این چهارسال چه استعداد هایی را در فارس کشف کردند؟ تا پس از آن بتوانیم این پرسش را برای سایر استان هایی که ایشان مسئولیت آنها را برعهده دارند مطرح کنیم.
زینعلی افزود: قهرمانان ورزشی، بهترین اهرم برای درآمد زایی هستند و گرفتن حامی مالی هم طبق آیین نامه بر عهده هیات هاست اما متاسفانه حامیان مالی هم که از گذشته وجود داشتند به دلیل عدم پاسخگویی، از حمایت منصرف شدند.
وی گفت: قرار شده اداره کل ورزش و جوانان فارس، به مسائل مالی این هیات رسیدگی کند اما تا کنون این امر محقق نشده است.
زینعلی ادامه داد: فردی را هم که به عنوان رئیس کمیته داوران هیات دوچرخه سواری منصوب کرده اند در این زمینه مدرک لازم را ندارد و سایر کمیته ها هم که باید افراد متخصص در راس آن باشند تخصص مورد نیاز را ندارند.
** پیراهن های اهدایی حامی مالی را فروختند
ناصر نصیری، پیشکسوت دوچرخه سواری هم اظهار کرد: عدم مدیریت سبب شده که هم اینک مدال آوران این رشته در فارس ناراضی هستند.
وی گفت: در حالی که ورزشکاران با هزینه شخصی خود روانه مسابقه ها می شوند، هیات دوچرخه سواری فارس، هنوز پاسخی برای شفاف سازی هزینه ها و درآمدهای خود نداده است.
نصیری بیان کرد: پیراهن هایی را که حامی مالی این رشته برای کمک به ورزشکاران هدیه کرده بود، این هیات فروخته است.
** فشار روانی به خاطر انجام مصاحبه
فاطمه یوسفی، دیگر ورزشکار شرکت کننده در این میزگرد، از وقایعی که برای او پس از سخن گفتن از مشکلاتش ایجاد شده، چنین گفت: پس از اینکه روز جمعه (چهارم خرداد 97) با خبرگزاری ایرنا مصاحبه و به عملکرد هیات اعتراض کردم، مورد تهدید قرار گرفتم.
وی گفت: آمده ام در این جمع از خودم دفاع کنم و بگویم من هیچ مشکلی ندارم که بخواهم از اهدافی که دارم کوتاه بیایم.
یوسفی ادامه داد: با من تماس گرفتند و گفتند برای حرف هایی که بیان کرده ای به فدراسیون گزارش کرده ایم که شما را محروم کنند، حال این پرسش را از فدراسیون دارم که مگر می توانند مانع از حرف زدن کسی شوند؟
این بانوی ورزشکار اظهار کرد: مشکلات هیات دوچرخه سواری فارس با من از آنجا شروع شد که برادر رئیس این هیات به عنوان سرپرست تیم بانوان فارس در رقابت های کشوری حضور یافت، و آنها می خواستند ما بله قربان گو باشیم؛ دراین میان توهین فردی به مادر سالخورده ام، سبب شد که دوچرخه سواری را کنار بگذارم.
** عمده مشکل ورزشکاران مالی است
ایرج برویس، یکی دیگر از پیشکسوتان دو چرخه سواری فارس هم بیان داشت: عمده مشکل ورزشکاران کشور، مسائل مالی است و همه ورزشکاران در این مورد اتفاق نظر دارند.
وی افزود: دوچرخه سواری، ورزشی پُرهزینه است و نیاز به حمایت بیشتر و همه جانبه دارد به ویژه از سوی بخش خصوصی.
این پیشکسوت ورزش دوچرخه سواری بیان کرد:مشکلات و حاشیه هایی در دو چرخه سواری فارس وجود دارد که با حل آنها شاهد موفقیت این رشته این استان و کشور خواهیم بود.
** مقام مسئول: راه اندازی خانه دوچرخه در ورزشگاه حافظیه اشتباه بود
از سوی دیگر، معاون توسعه امور ورزش، اداره کل ورزش و جوانان فارس در این باره گفت: در هر موردی که هیات دوچرخه سواری فارس اشتباه کرده است، تذکر لازم را داده ایم و یکی از این موارد اشتباه راه اندازی خانه دوچرخه در ضلع جنوبی ورزشگاه حافظیه شیراز بود که هم اینک این مکان تعطیل شده است.
محسن سالاری، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که پیش از این با هیات دو چرخه سواری فارس منعقد شده است، مقرر بود فضای خالی زیر سکوهای ورزشگاه حافظیه شیراز را که وضعیت خوبی هم نداشت برای راه اندازی دفتر هیات تجهیز کنند.
وی افزود: نباید این مکان را که قرار بود دفتر هیات باشد، به خانه دوچرخه تبدیل می کردند از این رو تذکرلازم داده شد و هم اینک در این مکان دفتر هیات دوچرخه سواری دایر شده است.
سالاری، ادامه داد: افراد معترض به هیات دوچرخه سواری، به اداره کل ورزش و جوانان فارس مراجعه کردند و صحبت های آنها را شنیدیم و با هیچ کدام هم رفتار بدی نداشتیم.
وی بیان داشت: برای این اداره کل، هیچ رئیس هیاتی خط قرمز نیست و خط قرمز ما تنها عملکرد هیات است که باید توسط مجمع تایید شود.
معاون توسعه ورزش فارس افزود: پس از مذاکره با افراد معترض، صورتجلسه ای با حضور مسئول بازرسی و مسئول حراست اداره کل ورزش و جوانان تهیه شد و آن را برای بخش بازرسی استانداری فارس ارسال کردیم.
وی تاکید کرد: براساس قانون و آیین نامه اجرایی هیات های ورزشی، عملکرد هر هیات را باید اعضای مجمع بررسی کنند و در صورت اثبات تخلف، اعضای مجمع می توانند برای تغییر رئیس هیات درخواست مجمع فوق العاده با حضور رئیس فدراسیون و نماینده اداره کل ورزش و جوانان کنند.
سالاری ادامه داد: از دیگر ایرادهایی که به هیات دوچرخه سواری فارس وارد است، عدم برگزاری مجمع سالیانه است و ما تذکر لازم را به این هیات داده ایم و باید در اولین فرصت، مجمع عمومی برگزار شود.
** هیات دوچرخه سواری فارس: پاسخ می دهیم
محورهای کلیدی انتقادهای ورزشکاران اهل استان فارس در میزگرد ایرنا برای هیات دوچرخه سواری استان ارسال شد و مسئولان این هیات وعده داده اند که پس از انتشار گزارش ایرنا، به مطالب مطرح شده از سوی ورزشکاران پاسخ دهند.
روابط عمومی هیات دوچرخه سواری فارس با ارسال متن کوتاهی با تشکر از آنچه پیگیری و دغدغه ارزشمند خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوانده است به خبرنگار ما گفت: در هفته پیش رو، رئیس هیات دوچرخه سواری استان در نشستی خبری به تشریح عملکرد این هیات و پاسخ به سوالات اصحاب رسانه خواهد پرداخت.
این روابط عمومی ضمن آن که مطالب مطرح شده از سوی دوچرخه سواران منتقد عملکرد هیات دوچرخه سواری استان را حاصل برداشت یکطرفه آنها از رویدادهای این هیات خوانده است، نوید داده است که مجمع عمومی هیات دوچرخه سواری استان فارس بیستم خردادماه جاری با حضور نماینده فدراسیون دوچرخه سواری در شیراز برگزار می شود.
7368 /6118 / 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/28075/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

درآمد عجیب از زباله گردی

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز

کشف 190 کیلوگرم تریاک در فسا

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین