پیام فارس

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در فارس:

بین سکوت کردن و آرامش بخشیدن فرق بگذاریم سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر لزوم تقویت آرامش کنونی جامعه، همراهی تمام دستگاه‌ها و افراد در ایجاد و تقویت آرامش را مهم خواند و تصریح کرد که باید بین سکوت‌کردن و آرامش بخشیدن تفاوت قائل بود.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با رییس و معاونان دادگستری استان فارس، با بیان اینکه برخی از مشکلات ممکن است در سطح نظام وجود داشته باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب هم در سخنرانی‌های خود فرمودند که من این مطالب را می‌دانم و این‌ها باعث بروز یکسری ناهنجاری‌ها و مشکلاتی می‌شود که به دستگاه قضایی برمی‌گردد و نوع برخورد دستگاه قضایی هم یک بازتاب دارد و ممکن است قضایا را آرام کند یا دوباره تبدیل به مسئله جدید کند .
وی از تمام مسئولان دستگاه قضایی در استان درخواست کرد که در خصوص این نوع پرونده‌ها و مسائلی که جنبه سیاسی، اجتماعی هم در عقبه‌اش وجود دارد دقت بیشتری کند تا پس از اقدام ما، دوباره بهانه دست یک جریان مخالف نظام ندهیم گرچه گاهی اوقات ممکن است مجبور به سکوت شویم اما مسئله را حل نکرده‌ایم .
آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه برخی‌ها نسبت به نظام غرض ورزی دارند، ادامه داد: باید به نقطه‌ای برسیم که کسانی که غرض ندارند، به جای تندی نرسانیم و همدیگر را تحمل کنیم و مجال فعالیت برای مغرض‌ها را ندهیم و این بهترین خدمت است و این نکته‌ای است که انتظار می‌رود .
امام جمعه شیراز اظهار کرد: در کوران اجتماعی، سیاسی و عبادی ممکن است، هر کسی رفتاری کند که از نگاه دیگری قشنگ نباشد یعنی کمک به حل آرامش جامعه نمی‌کند بلکه تنش ایجاد می‌کند لذا ما امروز باید این آرامش را به هر شکلی که هست تقویت کنیم .
وی با بیان اینکه آرامش زمینه بررسی دقیق‌تر مسائل را فراهم می‌آورد و فرصت می‌دهد که ما به مسائل اصلی نظام بپردازم و مشکلات مردم را حل کنیم.، گفت: برای ایجاد آرامش باید همه به همدیگر کمک کنیم و بین اسکات و آرامش بخشیدن فرق بگذاریم .
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه باید همه موقعیت‌ها و خصوصاً جریان‌های مختلف را درک کنیم، گفت:‌ همه جریان‌های سیاسی همراه نظام هستند اما گاهی در رقابت با یکدیگر فشار می‌آورند که شما باید آن کار را انجام می‌دادیم و اگر شما برای آرامش یکی تلاش می‌کنید، با آن سخت‌گیرانه برخورد نکنید؛ ممکن است اشتباه کرده باشد اما گذشت بهتر از اینکه به درگیری و تشنج و تنش‌ها در فضای مجازی و غیره برسد .
وی با بیان اینکه در این زمینه از همه شما حمایت و هم فکری می‌طلبد و این آغاز همکاری ماست، گفت: به نظر می‌رسد که تجربه سال‌های گذشته موفق بوده و از این جهت یعنی ما چیزی ضرر نکردیم؛ گاهی می‌گویند جایگاه فلانی مورد بی احترامی قرار گرفت و این جایگاه وقتی خود صاحب آن تند شود چیزی به آن جایگاه نخواهد افزود و این را باید تا می‌توانیم تحمل کنیم مگر اینکه به مرزی برسد که دیگر قابل تحمل نیست و همه تصدیق می‌کنند که باید طور دیگری برخورد شود .
امام جمعه‌ی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ ممکن است در جلساتی که با دستگاه قضا داریم گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در طول سال یکی دو بار ارائه شود؛ البته گزارش مطلب ارزشمندی است اما نیاز امروز جامعه صرف این گزارش‌ها نیست زیرا همه ما می‌دانیم حجم وسیعی از کار در حال انجام است و این جای تردید ندارد لذا ما باید به تحلیل وضعیت خودمان بپردازیم .
وی بیان کرد: خیلی صمیمانه بدون اینکه بخواهیم نقطه ضعفی برای خودمان بتراشیم باید مسائل مختلف و فرصت‌هایی که در اختیارمان است را تحلیل کنیم همچنین تهدیدهایی که ممکن است یک دستگاه را تهدید کند چیست و برنامه برای آینده چه خواهد بود .
امام جمعه‌ی شیراز با یادآوری اینکه قریب 18 سال است که در سنگر امامت جمعه فعالیت می‌کند، گفت: در طول این مدت همیشه گفته‌ایم حجم پرونده‌های قضایی زیاد اما تعداد قضات کم است و این مسئله 18 سال است که تغییر نکرده است یعنی این مسئله را به چندین مدیرکل گفتم .
نماینده ولی فقیه در استان فارس این سئوال را مطرح کرد که علی‌رغم اینکه ما این همه تلاش می‌کنیم اما چرا در حجم پرونده‌های قضایی تغییری رخ نمی‌دهد و علت آن چیست؟ واقعاً به خاطر افزایش جمعیت است یا خیر عوامل دیگری دارد که باید تمام این مسائل تحلیل شوند .
وی با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم دور همدیگر بنشینیم و بگوییم ما داریم تلاش می‌کنیم اما اشرافی به موضوعاتی که اطراف ما می‌گذرد،‌ نداشته باشیم، گفت: اگر تحلیل کنیم آیا تحولی که می‌خواهیم رخ دهد با وضعی که اکنون رشد جمعیت دارد در فلان سال باید به کجا برسیم و این‌ها نیازی است که باید بدانیم .
آیت‌الله دژکام ادامه داد: مثلاً من بخواهیم جاهایی که محرمانه نیست ترویج کنیم، به مردم بگویم و برای آن‌ها توقع ایجاد کنم که دولت و مجموعه‌هایی که تأمین هزینه‌ها می‌کنند بدانند در این زمینه مسئولند و این‌ها همگی نیاز به تحلیل دقیق دارد و من امیدواریم در هفته قوه قضائیه این نگاه را با همدیگر باز کنیم که وضعیت فعلی ما چیست؛ اینکه تعداد قضات کم است اما در آمار نمی‌آید و استاندارد آن چقدر است و ما چقدر با آن فاصله داریم .
وی با بیان اینکه باید به جایی برسیم که برنامه داشته باشیم و اگر برنامه نداریم چرا واقعاً ادعا می‌کنیم، گفت:‌ نظام تشکیل دادن یعنی با برنامه کار کردن؛ آرمانی حرف زدن هم یعنی هیچوقت هیچ کاری نکنیم البته من با آرمان‌ها کاری ندارم بلکه من به اهداف قابل دسترسی کار دارم .
امام جمعه شیراز از دستگاه قضایی فارس درخواست کرد تا فضایی ایجاد کنند که نخواهیم بسیار آرمانی کار کنیم، گفت: در بحث پیشگیری باید بگوییم که ما نیاز به این مقوله داریم؛ و بررسی کنیم برنامه‌های ما برای پیشگیری چگونه تنظیم شده است و آیا این برنامه‌ها پاسخگو هستند یا خیر و آن‌ها را رصد و پایش کنیم که چه نتیجه‌ای داشته‌اند و این یکی از فاکتورهایی است که بسیار تأثیرگذار است و مشکلات را حذف می‌کند .
وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها رئیس دادگستری قاضی است و پرونده هم بررسی می‌کند حال آنکه باید کسی در زمینه‌ی مسائل مرتبط برنامه‌ریزی و تحلیل کند، گفت: باید یک گروه اندیشه‌ورزی داشته باشیم که در دو جهت کار کند یعنی روی دو موضوع مطالعه کند یکی همین بحث برنامه‌ریزی و پایش برنامه‌هاست و مسئله دیگر بحث عدالت است که این مسئله گله از شما و یا دولت نیست .
آیت‌الله دژکام ادامه داد: بحث این است که من معتقدم پیش از آن‌که ما بخواهیم در عرصه اجرا برسیم، باید ابتدا خلأها را پر کنیم و یکی از این خلأها در بحث عدالت همین خلأ نظریه‌پردازی است که باید به این مسئله بپردازیم .
نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: همه کسانی که درصدد اجرای عدالت هستند و کسانی که درصدد مطالبه عدالت هستند، گاهی دارند چالش و سرو صدا می‌کنند، باید به یک نظریه پذیرفته شده در باب عدالت معتقد شوند که متأسفانه ما در باب عدالت چنین نظریه‌ای را پرورش ندادیم و برخی از این‌ها واقعا دارند کمونیستی فکر می‌کنند .
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در زمانی که رئیس جمهور بودند فرمودند در بحث مصادره خانه‌ها و زمینه‌ها مشاهده می‌کردم برخی از افراد مواردی که لازم نیست مصادره کنیم، طوری پرونده‌سازی می‌کردند که آن اموال مصادره شود و این به خاطر آن است که فرد نگاهش این است که هر کس پولدار است، گناهکار است و این نگاه را باید چگونه اصلاح کنیم و چنین نگاهی از مکاتب سوسیالیسم و کمونیست آمده است در حالی که ما شکست آن‌ها را جلوی چشممان دیدیم و هنوز برخی‌ها در اینجا دارند آن اداها را در می‌آورند .
آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه هرکس پولدار است گناهکار نیست بلکه هر کس درآمد غیرمشروع داشته است باید پس دهد والا ممکن است کسی کار کرده و درآمد مشروع دارد، گفت: در دانشکده‌های حقوق ما باید یکسری از مسائل را گزارش دهید .
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: این جهت را شروع کنیم نه به خاطر اینکه مطالبه جدید شروع کرده‌ام بلکه به خاطر اینکه بتوانم همکاری در حد توان با دستگاه قضایی داشته باشم تا این اهداف محقق شود و مردم به اعتماد بیشتری نسبت به دستگاه قضایی دست پیدا کنند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/28112/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود