پیام فارس

آخرين مطالب

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

برجام بدون لغو تحریم‌های اقتصادی مد نظر ملت ایران نیست سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دنیا باید بداند برجام بدون رفع تحریم های اقتصادی مد نظر دولت و ملت ایران نبوده و نیست و صریح می گویم ملت بزرگ ایران اسلامی از جبهه‌های سیاسی هراسی ندارد و اگر حقوق این ملت تضمین نگردد حضور در برجام را ننگ خود می داند .
به گزارش ایسنا سید محسن علوی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز بیان کرد: امروز دشمنان اسلام دست به دست آمریکای جنایتکار داده‌ و کیان اسلامی را هدف قرار داده‌اند. ملت ایران احزاب و جناح‌های سیاسی و کلیه مسئولان نظام را به وحدت و پرهیز از اختلاف و توجه به منافع ملی تحت رهبری مقام ولایت دعوت می کنم .
وی در ادامه گفت: انتظار می‌رود خروج آمریکا از برجام و اعلام جنگ اقتصادی علیه ایران مقدمه انسجام و وحدت ملی جهت مقابله با اهداف شوم استکبار جهانی گردد. جای بسی تاسف دارد در این شرایط حماقت رئیس جمهور آمریکا دستمایه رقابت‌ها و تسویه حساب‌های سیاسی و جناحی می‌شود و به جای تقویت دولت و حمایت از سرداران دیپلماسی جهت تحقق حقوق ملت ایران برخی اقدام به تضعیف دولتمردان و تزریق یاس و ناامیدی در میان مردم می‌کنند .
وی افزود:‌ به کلیه احزاب، جریان‌های سیاسی توصیه می‌کنم منافع ملی را فدای منافع حزبی و گروهی نکنند و آب به آسیاب دشمن روانه نکنند. طرح اتهام واهی هسته‌ای علیه ایران از سوی آمریکا بهانه‌ای جهت ایجاد جبهه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی در مقابل ایران بود تا به این وسیله به اهداف شوم استکباری خود نسبت به ملت ایران دست یابند. سیاست ایستادگی و مقاومت در مذاکرات هسته ای اگرچه نتوانست بهانه را از دست قدرت‌های استعماری بزداید تا با بهانه‌جویی واهی پرونده هسته‌ای را به شورای امنیت ارجاع کند اما همین سیاست مقدمه ای برای نرمش قهرمانه بود تا در مذاکرات ایران با 1+5 مقتدارنه از حقوق ملت ایران دفاع کند.
نماینده مردم لامرد در مجلس ادامه داد: تحقق برجام اقناع بین المللی نسبت به صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران ایجاد کرد و انسجام بین المللی علیه ایران را متلاشی کرد. برجام بهانه‌ اقدام نظامی مشروع علیه ایران را مرتفع ساخت و گزینه‌های نظامی را از روی میزها برداشت. برجام تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل را تعلیق و پرونده هسته ای ایران را در شورای امنیت مختومه ساخت در یک کلام برجام جبهه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا با شکست همراه ساخت، شکستی که تحمل آن سبب جنون و زوال عقل سیاستمداران آمریکا شد تا دیوانه‌وار از یک عهدنامه بین‌المللی خارج شودند و خود را در دنیا رسواتر سازند .
وی تصریح کرد: برجام پیروزی بزرگ ملت و نظام اسلامی در برابر مکر و حیله آمریکا جنایتکار است. امروز آمریکا با خروج از برجام ایران را در برابر جبهه اقتصادی قرار داده است . اما جبهه‌ای تنها و بی‌کس است تا جایی که حقیرانه با زورگویی و قلدری به دنبال یار و یاور می ‌گردد و به تعبیر مقام معظم رهبری از سر استیصال عربده می‌کشد. این پیروزی بزرگ را باید به ملت ایران و سرداران دیپلماسی تبریک گفت. اما دنیا باید بداند برجام بدون رفع تحریم های اقتصادی مد نظر دولت و ملت ایران نبوده و نیست و صریح و بی پرده می گویم ملت بزرگ ایران اسلامی از جبهه‌های سیاسی هراسی ندارد و اگر حقوق این ملت تضمین نگردد حضور در برجام را ننگ خود می داند و آنها باید بدانند ملتی که فرهنگ شهادت حسینی دارد از تهدیدات نظامی هراسی ندارد و نیازی به تسلیحات هسته‌ای ندارد. ملت ایران ذره‌ای هراس از تحریم‌های اقتصادی به خود راه نخواهند داد .
علوی ادامه داد: از هیات رییسه مجلس درخواست دارم طرح الزام دولت به خروج از برجام را در صورت عدم تضمین اروپا در اسرع وقت در دستور کار مجلس قرار دهد .
وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه اش اظهار کرد: تاثیر آلایندگی صنایع واقع در عسلویه در شهرستان‌های لامرد، مور سبب خسارت‌های زیادی در این منطقه شده است. بارها به مسئولان محیط زیست در این زمینه تذکر داده شده است. انتظار می‌رود سازمان محیط زیست همانطور که به سلامت و حقوق حیوانات اهتمام دارد به سلامت و حقوق انسان‌ها نیز اهتمام داشته باشد .
علوی ضمن تقدیر و تشکر از مقامات وزارت صنعت و معدن بیان کرد: در احداث صنایع انرژی بر لامرد با صدور بخشنامه درمورد اشتغال نیروهای بومی اقدام کند چرا که شاهد جذب نیروهای غیر بومی و بی توجهی به تذکرات پی در پی مسولان محلی هستیم. این اقدام مدیران سایت انرژی بر باعث ایجاد فضای ملتهب در این شهرستان شده است. امیدوارم مدیران سایت پذیرای مسولیت حوادث امنیتی اقدامات خود باشند .
وی ادامه داد:‌ صدور سوال برانگیز مجوز معادن شن و ماسه در حریم شهرستان مور موجب نارضایتی مردم را فراهم کرده است. از مسئولین اجرایی به خصوص سازمان بازرسی تقاضا می‌کنم جهت برطرف شدن هر گونه شک و شبهه به بررسی‌های کارشناسی و برررسی موضوع اقدام کنند .
علوی گفت: شهرستان لامرد و مور در فاصله 30 کیلیومتری مرز قرار داشته و با توجه به میزبانی تعاونی مرزنشینان منطقه مرزی محسوب می‌شود لاکن فرهنگیان این منطقه از حق نوار مرزی محروم هستند از وزارت کشور و آموزش و پرورش تقاضا دارامن نسبته به احقاق حقوق معلمان اقدام کنند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/29330/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز

توانمندی نظامی ایران را در عملیات وعده صادق باور کرد

ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود

گره‌گشایی 16 بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس

پرسپولیس بانکی شد، استقلال نفتی!

سیلی در استان فارس رخ نداده است

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی

آغاز عملیات احداث شهرک جدید بومیز جهرم در آینده نزدیک

توضیحات منبع آگاه فارس درباره شایعات خبر مرگ یک دختر در وزرا

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

خریداران احتمالی استقلال و پرسپولیس

بارش باران سبب طغیان رودهای فصلی و سیلاب در شهرهای جنوبی فارس شد

اوقات شرعی فردا بیست و نهم فروردین در شیراز

حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است

تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ

فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور