پیام فارس

آخرين مطالب

شهردار شیراز:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مهمتر از شروع طرح جدید است اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شهردار شیراز اعتقاد دارد که پروژه‌های نیمه‌تمام سرمایه‌های مردم محسوب می‌شود و تکمیل آنها بسیار با اهمیت‌تر و البته دشوارتر از آغاز پروژه‌های جدید است.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، حیدر اسکندرپور در حاشیه‌ی بازدید استاندار فارس از پروژه‌های در حال تکمیل شهرداری شیراز، سرعت اجرای پروژه‌های مهم را طی 2 ماه اخیر رضایت بخش دانست و تاکید کرد که نوسانات ارزی و مسائل مالی اخیر، واقعیت‌های تلخی است که دولت و شهرداری‌ها را دچار چالش‌هایی کرده است.
او در عین‌حال تاکید دارد که با همراهی مجموعه‌ی مدیران و معاونان شهرداری و حمایت شورای شهر اجازه‌ی تعطیلی روند اجرای پروژه‌های عمرانی را نداده است، اگرچه بعضی مواقع از شروع نشدن پروژه‌ی جدید حرف زده می‌شود!
شهردار شیراز گفت: طی 2 ماه اخیر 2 پل اصلی و مسیر کمربندی تقاطع غیر همسطح شهید رودکی (انتهای بلوار ایمان جنوبی و کمربندی) تکمیل شده و به‌زودی مسیر همت جنوبی به بلوار مهدیه نیز تکمیل می‌شود.
وی با بیان این که 18 پروژه بزرگ مقیاس در شیراز وجود دارد، ت ملک املاک مورد مسیر را از چالش ‌ های عمده و موانع موجود در راه اجرای پروژه‌ها دانست و گفت: کندی برخی از پروژه‌ها به دلیل تملک نشدن املاک مورد مسیر و نارضایتی مالکان بوده است.
شهردار شیراز ب ا اعلام این مطلب که گاهی، هزینه تملک املاک مورد مسیر اجرای پروژه از هزینه ساخت پروژه بیشتر می شود، گفت: در حال حاضر تقاطع جوادیه با هدف اتصال کوهسار مهدی به محور کمربندی با 21 میلیارد تومان اعتبار در دست ساخت است؛ این در حالیست که هزینه تملک املاک مورد مسیر این پروژه 120 میلیارد تومان برآورد شده است.
شهردار شیراز جابه جایی تأسیسات را از دیگر چالش های فعالیت های عمرانی برشمرد و گفت: بیشتر تقاطع های فعلی در شریان های اصلی شهر واقع شده اند که محل عبور خطوط اصلی تأسیسات شهریست و جابه جایی آنها نه تنها زمان اجرای پروژه را طولانی می کند بلکه هزینه هایی را نیز بر اعتبار اصلی پروژه اضافه می کند که موجب سنگین شدن بار مالی اجرا و تکمیل نهایی پروژه می شود .

اسکندرپور در بازدید از تقاطع سه سطحی مطهری- رحمت- امیرکبیر گفت: این تقاطع از پروژه های بزرگ شهرداری شیراز و شاید بتوان گفت جنوب کشور است که روند اجرای آن از ابتدای اردی بهشت ماه با رفع مشکل تجهیزات سرعت خوبی یافته است و امیدوارم در فاصله زمانی کوتاهی به بهره برداری برسد.
شهردار شیراز گفت: طی دو ماه گذشته فعالیت پروژه ها را سرعت بخشیدیم و تلاش می کنیم با همت و تلاش مضاعف مجموعه شهرداری، دو تقاطع شهید رودکی و جوادیه در هفته دولت و تقاطع غیر همسطح مطهری- رحمت- امیرکبیر نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
به گزارش ایسنا، در بازدید استاندار فارس، که با حضور شهردار و برخی مدیران و معاونان شهرداری شیراز انجام شد، روند پیشرفت 6 پروژه‌ی بزرگ عمرانی در این شهر مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز دراین خصوص گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید عبدالله رودکی با هدف تکمیل رینگ پیرامونی شهر شیراز، روان سازی ترافیک در کمربندی و بلوار ایمان جنوبی در حال اجراست .
حسین آرگیو با یادآوری اینکه با تکمیل این پروژه دسترسی شهروندان به کمربندی و خیابان ایمان جنوبی تسهیل خواهد شد ، گفت: در ادامه این پروژه، بلوار 55 متری مهدیه به طول 12 کیلومتر به منظور تکمیل رینگ پیرامونی شهر شیراز در حال احداث است که تقاطع غیر همسطح شهید رودکی را به تقاطع مهدیه - امیرکبیر متصل می کند.
آرگیو ادامه داد: با بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی، بزرگراه مهدیه، تقاطع مهدیه – امیرکبیر و اتصال به بزرگراه توسعه جنوب (گلبهار) رینگ پیرامونی جنوب شهر شیراز تکمیل می شود.

او اضافه کرد: بزرگراه گلبهار در حاشیه جنوبی رودخانه چنارراهدار به طول 8 کیلومتر و عرض 60 متر در حال احداث است که از ضلع جنوبی رود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خانه چنارراهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار آغاز و پس از گذر از میانرود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و مهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی آباد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کمربند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی شیراز متصل می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
معاون شهرداری شیراز گفت: بر اساس تفاهم شهرداری و اداره راه و شهرسازی فارس مقرر شده که 9 تقاطع در کمربندی شیراز توسط این دو نهاد احداث شود که احداث سه تقاطع آن بر عهده شهرداری بوده و پروژه شهیدان یغمور (تقاطع غیرهمسطح باهنر - کمربندی) که شهرک فرهنگیان را به باهنر جنوبی متصل می کند یکی از این موارد محسوب می‌شود که توسط شهرداری شیراز با 22 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
او گفت: پروژه شهیدان روزیطلب (تقاطع سه سطحی امیرکبیر- مطهری - رحمت) در حال حاضر از جمله بزرگ ترین پروژه های در دست اجرای شهرداری شیراز با استفاده از جوانان متخصص و بومی است ؛ این پروژه مجموعه ای از دو تقاطع سه سطحی است که بلوار رحمت، امیرکبیر، مطهری و میثم را به یکدیگر متصل می کند و تکمیل آن به دلیل موقعیت مکانی خاص که در ورودی شهر شیراز از سمت بوشهر واقع شده، تحول بزرگی در بازگشایی و تسهیل ترافیک ورودی شهر شیراز، بلوار امیرکبیر و بلوار رحمت ایجاد می کند.
آرگیو اضافه کرد: تقاطع سه سطحی امیرکبیر- مطهری - رحمت به صورت پروانه‌ای شکل با هفت پل و مجموع طول پنج کیلومتر، اکنون یکی از بزرگترین پروژه عمرانی شهر شیراز است که از نظر ابعاد شش برابر تقاطع بصیرت (پل معالی آباد) و دو برابر تقاطع میدان معلم بوده و با هدف تکمیل یکی از شریان‌های اصلی رینگ درون شهری شیراز، روان سازی ترافیک، افزایش ایمنی تردد در کمربندی و کاهش زمان سفرهای درون شهری در حال ساخت است .
|
این مقام مسئول یادآور شد: عملیات این پروژه در اواخر سال 93 آغاز شد و تا پیش از آبان ماه 97 میزان پیشرفت فیزیکی آن 45 درصد بود و پس شروع دوره مدیریت مهندس اسکندرپور به‌عنوان شهردار شیراز و تسریع در ساخت ، هم‌اینک شاهد پیشرفت 65 درصدی آن هستیم.
آرگیو خاطرنشان کرد: فرهنگسرای فرزانگان واقع در بلوار طلائیه هم از پروژه‌هایی محسوب می‌شود که سرانه‌ی فرهنگی را ارتقا می‌بخشد؛ این پروژه 4 هزار و 200 مترمربع مساحت دارد و در زمینی به وسعت هزار متر مربع احداث می‌شود و اکنون با پیشرفت 80 درصدی روبرو است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به تقاطع غیر همسطح جوادیه که سه محور اصلی شامل اکبرآباد، کوهسار مهدی و بزرگراه آیت‌الله محلاتی را به یکدیگر متصل می‌کند، گفت: به زودی پل جنوبی این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد و تردد را تسهیل خواهد کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/29379/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!