استاندار فارس:
حضور افراد کم تعهد پنجره واحد را به مسیر تفرقه بدل کرده است
سياسي
بزرگنمايي:
فارس آنلاین -
استاندار فارس به پنجره واحد خدمت و نقشی که برای آن تعریف شده اشاره کرد و گفت: بلایی برسر پنجره واحد آوردهایم که به دلیل حضور افراد کم تعهد به پنجره تفرقه کننده تبدیل شده است .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، اسماعیل تبادار یکشنبه سوم تیرماه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت روستا که با رویکرد بررسی سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در راستای اجرای دستورالعمل میز خدمت و حقوق شهروندی برگزار شد، تصریح کرد که امتیازهای ارائه شده پیرامون بازرسیهای انجام شده از 59 دستگاه اداری استان و کسب رتبههای برتر توسط آنها را قبول ندارد.
استاندار فارس ادامه داد: زحمت مدیران را قبول دارم اما امتیازات از لحاظ مقایسهای در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی برخلاف آمارهای موجود است .
وی خواستار ورود جدی ارزیابان و بازرسان به شاخصهای کلیدی در بحث بررسی عملکردها شد و خطاب به مدیران خاطرنشان کرد: بخشنامهها را با تاکید و جدیت دنبال کنید و صرفا به عنوان یک کار تکلیفی و یدون اثربخشی در پهنه اجتماعی به آن نگاه نکنید .
استاندار فارس تصریح کرد: نگاه مسئولانه و باورمندی نسبت به موضوعات به ویژه در حوزه حقوق شهروندی و سلامت اداری باید در مدیران نهادینه شود و آموزشهای لازم برای کارشناسان و مدیران دستگاههای اجرایی در دستور کار قرار گیرد .
تبادار با تصریح بر اینکه خروجی آموزشها باید در سیستم اداری ملموس باشد، تاکید کرد: به کمیت گزارش و بازرسیها توجه نباید کرد، بلکه باید بر روی یک یا چند موضوع مهم متمرکز شد و با نگاه اثربخشی آن را رصد و دنبال کرد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه باید در نگاه به موضوعات ماهیت مسئله مدنظر قرار گیرد، گفت: هدف اصلی از میز خدمت تسهیل امور مردم، تکریم و جلوگیری از سرگردانی و کاهش زمان پاسخگویی است. لذاباید در میزهای خدمت باید ار افراد خبره، کارا و تسهیلگر استفاده کرد .
استاندار فارس با بیان اینکه اگر به ماهیت موضوعات توجه نشود، پیچیدهتر خواهد شد، لزوم داشتن نگاهی جامع به میز خدمت را یادآور شد و ادامه داد: با ماهیتیابی موضوعات میتوان افکار عملیاتی را دنبال کرد و آنها را تمرین یا قیاس کنیم و پس از آن موانع را شناسایی و راهکارهای رفع آن را ارائه کنیم .
وی با بیان اینکه باید بدانیم در موضوع میز خدمت اصل و فرع موضوعات ایجاد تسهیل است و در کنار این اصل توجه به تکریم مردم از اهم موضوعات است، گفت: باید تکلیفها و فرمتها در نظام میز خدمت نسبت به گذشته تغییر پیدا کند .
استاندار فارس با تاکید براینکه نباید کاری کرد که میز الکترونیکی خدمت آنقدر پیچیده شود که مردم از خیر آن بگذرند، افزود: نباید با ایدههایی که منجر به ارائه خدمت و تسهیل امور مردم میشود به گونهای رفتار کنیم که ایجاد کننده ناامیدی باشد .
وی گفت: در پنجره واحد خدمت باید از افراد زبده، متعهد، باورمند و با تعصب و اهتمام جدی نسبت به امور مردم استفاده شود .
استاندار فارس در خاتمه خواستار استفاده از تمام منطق، استدلال و روشهای متفاوت در بررسی موضوعات مردم و ازائه رهکار پیرامون آنها شد و گفت: باید مردم به این باور عمومی برسند که خدمت در بهترین شرایط و کوتاهترین زمان به آنها ارائه میشود .
انتهای پیام
-
يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۴۵
-
۱۰۸ بازديد
-
-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/30764/